Permalänk
Medlem

Hur installerar jag i i ubuntu?
apt install cyanrip ?

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem

Verkar inte finnas paketerat för Ubuntu enligt repology
https://repology.org/project/cyanrip/versions

Med Ubuntu får du kompliera det själv efter att du har installerat alla depencies inkl meson och ninja
Du kan se alla här exempelvis, https://pkgs.alpinelinux.org/package/edge/community/armhf/cya... (ignorera musl)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig mer än så då jag inte använder Debian/Ubuntu

typo
Permalänk
Medlem

Ett enkelt komadobaserat program som heter abcde och finns i paketträdet. Där kan du rippa direkt till flac eller mp3 utan krångligt gui och med en enkel kommandorad.

Varför ska du ha det som aif?

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Bara för att jag har ca 750Gb rippad musik i AIFF.

Visa signatur

Bra dator.-Acer Aspire 7745G
Rapp dator.Gigabyte GA-AX370 gamers5-Ryzen 5 5600X Corsair 16Gb 3200C-RadeonRX6650XT-Samsung EVO 1000Gb
Raspberry pi 5 8Gb Corsair 256Gb SSD USB
NAS Qnap 4 bays

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffe_83:

Ett enkelt komadobaserat program som heter abcde och finns i paketträdet. Där kan du rippa direkt till flac eller mp3 utan krångligt gui och med en enkel kommandorad.

Varför ska du ha det som aif?

Nackdelen är väl att abcde bland annat saknar stöd för "EAC CRC32, AccurateRip V1 and V2" och inte förstår konceptet offset vad jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diizzy:

Nackdelen är väl att abcde bland annat saknar stöd för "EAC CRC32, AccurateRip V1 and V2" och inte förstår konceptet offset vad jag kan se.

Jag har varit kanonnöjd med den, den kan förvisso rippa till aif oxå. Men så enkelt program.

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Frågan är väl hur "korrekt" man vill göra processen