Permalänk
Inaktiv

Steping AQXEA

Hur högt kan jag klocka min processor med den stepingen?

Permalänk
Medlem

Så här högt har jag kommit:
|
|
v

Permalänk
Inaktiv

Är det med orginal kylning?
om det är de, vilken cpu-fläkt kör du med?

Jag har en Arctic Cooper Silent och jag har bara lyckats komma upp i 2.2GHz
men den bootade om när jag försökte köra PCMark.
cpun var då 65 grader.

Permalänk
Inaktiv

höj vcore då.. men det skulle jag inte göra med den kylningen du har, om den är 65 grader redan nu

Permalänk
Medlem

har samma stepping som ni, jag har en Cooler master Aero+ eller något sånt, vad tror ni jag kan komma upp i? originalkylning på NBn

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem

Jag kör ju med alpha pal8045 och enermaxfläkt (står halvt i sign). Dock så skulle jag byta bort den där arctic cooling-flänsen. Dom presterar ruskigt dåligt. Jag hade en sådan innan och led verkligen av dess dåliga prestanda (60 grader oklockat på en palomino xp2000+) =/

Permalänk

person1: cpun var då 65 grader
person2: höj vcore då..

/me läs vad han skriver innan du rekkomenderar högre vcore.
jag skulle ordna bättre kylning först. för att vara på den säkra sidan.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk

Bantumi. du bör kunna komma upp i 2400mHz (200*12) men jag kan inte garantera. försök och håll koll på temperaturen hela tiden.

Permalänk

aqxea

Fick en AQXEA igår (från komplett) och den körs nu i 200*11 med en idle på 37 grader...
... rätt bra tycker jag! Har ej hunnit testa mer...
(Abit nf7-s 2.0 & Spire WhisperRock IV & 2x512mb TwinMOS WinBond)

Permalänk
Medlem

köpte mig en AQXEA 0324 UPBW "9" igår, funkar fint i 217x11 nu, synd att det ska va så jävla varmt bara.

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

whisperrock 4 ? hur snabbt snurrar den ?

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bigsize
whisperrock 4 ? hur snabbt snurrar den ?

cirka 2100 rpm vid 12v... tyst...

Permalänk

kylare?

Xviz vad har du för kylare, jag har likadan stepping, också 0324 ( är 03 år, 24 vecka ?)
Jag har ett abit nf7 (ej -S) och en falconrock 1 liggandes hemma i väntan på installation (har ej fått alla növändiga prylar för bygget)
Vet någon föressten hur bra falconrock 1 kyler, hört att den e bättre än 2an iaf...

Visa signatur

Windows 7 -Asus P5Q PRO - C2Duo 2,4 - 6GB Ram - Geforce GTX460OC 1Gb

Permalänk
Medlem

Re: kylare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groundwave
Xviz vad har du för kylare, jag har likadan stepping, också 0324 ( är 03 år, 24 vecka ?)
Jag har ett abit nf7 (ej -S) och en falconrock 1 liggandes hemma i väntan på installation (har ej fått alla növändiga prylar för bygget)
Vet någon föressten hur bra falconrock 1 kyler, hört att den e bättre än 2an iaf...

kör med en zalman 5001 + en delta(37cfm), just nu ligger jag på 42c/30c (cpu/mb) me fast man kan inte lita helt på abits tempmätare.

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

Fick en AQXEA idag. Pillade upp den i 200 x 11 direkt och det gick den med på så snällt så utan att höja Vcore eller något.

Kylare: CoolerMaster AERO7+

Permalänk

Har en AQXEA 0324 UPDW. Hann bara testa 220x10 i orginal vcore å det fungerade prima i prime95. Sen fick jag kondes probs .

Visa signatur

[Prometeia /r507mod kommer][NF7][2*256 Twinmos w/winbond][9800pro@515/395 vdimm,vgpu modd][XP 1700+@2909mhz][ Lian Li PC70][19"][Enermax 550w] [MAZE 4-1GPU+172w tec, Z-chipset block + 80w tec, Double Heater Core , hydor L30]

Permalänk
Inaktiv

För guds skull, köp en vettig fläns. Alla dessa Arctic Coolers duger ju inte. Köp en Alpha, Swiftec eller Thermalrights highend stuff. Så du kan få lite seriös klockning.

Permalänk
Medlem

artcic cooler är tyst och bra, så länge man inte försöker klocka duger den. Men att klocka med den...hehe

Permalänk

jag kör min i 2505Mhz nu medans jag kör SuperPI 32M och Prime95 Vcore är på 2.02v vätskekylning

Visa signatur

In`salah

Permalänk
Medlem

Verkar tyvärr inte som om min vill vara med på nån klockning mer =/

Startar om sej eller snarare dör-pang-tjong med en smäll när jag kör 200 x 11. Funderar på om det kan ha att göra med för klent agg (300W Aopen).

Hjälper inte att höja Vcore.

Får corrupt-file vid alla installationer å liknanade om jag kör memory-timings i 11-2-2-2 med TwinMOS Winbond i orginal-fsb

blääääääää

edit: Ehm.. såg just att Vcoren går att höja mycket mer än jag trodde 210 x 10,5 med 1,875V då.

Permalänk
Medlem

snart kommer mina result gubbar... vet att ni väntar med spänning

Visa signatur

|| Lian Li || NF7-S rev2 || Barton 2500+ --> 2365mhz || SLK900 - Enermax 92mm || Corsair PC3200LL 1024mb || 9800pro 128mb --> 440/380 || 160gb SATA ||

Permalänk
Medlem

lite off topic:

jag har också stepingen AQXEA, en barton 2500, 2 st twinmos winbound på 256 mb, spire falcon rock 2 och ett nf7-s.

hur tycker ni jag ska börja?!?! dra ner på multip till typ 9,5 direkt och sakta men säkert höja FBS:n utan att höja vcore?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leffe2k3
lite off topic:

jag har också stepingen AQXEA, en barton 2500, 2 st twinmos winbound på 256 mb, spire falcon rock 2 och ett nf7-s.

hur tycker ni jag ska börja?!?! dra ner på multip till typ 9,5 direkt och sakta men säkert höja FBS:n utan att höja vcore?

Du kan börja på 200*9 direkt... höj sen till 9.5 och vidare till 10 (ev 10.5, 11 osv...)... funkar det bra (sannolikt) så höj fsb med 1 tills du inte vågar mer

Permalänk
Medlem

schysst värre centurion

btw: när ska jag höja vcoren ?

Permalänk
Medlem

När det börjar bli ostabilt. Får du för höga temps efter att du höjt fsb'n så ska du nog låta bli Vcoren och gå ner i hastighet istället.

Permalänk
Medlem

okej tack, är det rekommenderat att stanna på typ 10,5 i multip och börja höja fsb´n istället som du har gjort?

jag hade för mig att om man höjer fsb´n så är det nb som blir varm? det har jag ju inget större problem med, tror jag, tjecka sign

processor fläkten är en rutten spire falcon rock 2

Permalänk
Medlem

får samma saker som du har leffe2k3 imon typ, dessa inläggem hjälpte mig med, va fan, ska klocka direkt när jag får det, elr först ska jag formatera

Permalänk

Re: Steping AQXEA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Hur högt kan jag klocka min processor med den stepingen?

Såg att du körde 200 FSB på ett KT400, har du dividrar för PCI och AGP bussen då lr, annars ligger dom ju på 40/80 Mhz

Permalänk
Medlem

gött smucken, posta idenna tråden vad du gjorde och vad du fick äru snäll sedan..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leffe2k3
gött smucken, posta idenna tråden vad du gjorde och vad du fick äru snäll sedan..

i will