ASUS ROG STRIX GTX 1070TI GAMING

Permalänk
Medlem

ASUS ROG STRIX GTX 1070TI GAMING

Kanonfint kort som förtjänar bättre än att samla damm.

Bland det bästa 1070ti korten som finns.

https://www.inet.se/produkt/5406175/asus-geforce-gtx-1070-ti-...

Tyvärr har jag ingen kartong kvar då jag är andra ägaren.

Kan skickas om köparen betalar frakt.

Bud från 1500:- SEK.

Reserverar mig att sälja till vem ja vill.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Nog är det ett rätt okej kort för 1080p men det presterar absolut inte i närheten av ett RTX 2070:

https://www.youtube.com/watch?v=0cfwIYyFWr4

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Kan inte ändra i min kommentar men får väl förtydliga att "inte i närheten" är att ta i, men det är ändå en helt klart skillnad på korten på en runda 15% samt att ett 2070 har ray tracing.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Det är klart att det är lite skillnad på korten som du säger med ray tracing. Och även så är det ca 10-15 % skillnad i prestanda. Det som är det fantastiska med Pascal korten är att du kan få ut ganska mycket mer av kortet. I mina test/mätningar så är det 1-2 % procent skillnad i prestandan. Exempelvis får ett rtx 2070 104% på user benchmark. 1070Ti får 103% med lite tweak. Så ett klockat 1070ti är prestandamässigt likvärt med ett vanligt 2070 eftersom du får 10% till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mehkr:

Det är klart att det är lite skillnad på korten som du säger med ray tracing. Och även så är det ca 10-15 % skillnad i prestanda. Det som är det fantastiska med Pascal korten är att du kan få ut ganska mycket mer av kortet. I mina test/mätningar så är det 1-2 % procent skillnad i prestandan. Exempelvis får ett rtx 2070 104% på user benchmark. 1070Ti får 103% med lite tweak. Så ett klockat 1070ti är prestandamässigt likvärt med ett vanligt 2070 eftersom du får 10% till.

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/4hPAYYSZWHXZdypjTz8DUH-970-...

https://www.tomshardware.com/reviews/gpu-hierarchy,4388.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av mehkr:

Det är klart att det är lite skillnad på korten som du säger med ray tracing. Och även så är det ca 10-15 % skillnad i prestanda. Det som är det fantastiska med Pascal korten är att du kan få ut ganska mycket mer av kortet. I mina test/mätningar så är det 1-2 % procent skillnad i prestandan. Exempelvis får ett rtx 2070 104% på user benchmark. 1070Ti får 103% med lite tweak. Så ett klockat 1070ti är prestandamässigt likvärt med ett vanligt 2070 eftersom du får 10% till.

Nu är ju user benchmark ett rätt uselt verktyg för att ta reda på hur korten står sig mot varandra i verkligheten och är således en addekvat jämförelse. Att du efter att ha överklockat kortet i ett grafiktest som är på ca 20 sekunder får ett lika högt resultat som ett random ej överklockat 2070 gör inte att ditt kort är likvärdigt med det sistnämnda. Hade du sagt ett 2060 hade det varit närmare sanningen även om det inte ens är riiktigt lika bra som det. Du bör verkligen omformulera din annons.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Intressant, men korten är i orginal i mätningarna? Sen vilka kort som används hittar jag ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Nu är ju user benchmark ett rätt uselt verktyg för att ta reda på hur korten står sig mot varandra i verkligheten och är således en addekvat jämförelse. Att du efter att ha överklockat kortet i ett grafiktest som är på ca 20 sekunder får ett lika högt resultat som ett random ej överklockat 2070 gör inte att ditt kort är likvärdigt med det sistnämnda. Hade du sagt ett 2060 hade det varit närmare sanningen även om det inte ens är riiktigt lika bra som det. Du bör verkligen omformulera din annons.

Fast det är ju inte bara user benchmark som har testats i detta avseende. Men tack för din input

Permalänk
Medlem

Jag kan iallafall bjuda 1200 och hämta det på plats på fredag om det kan vara intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BulZer:

Jag kan iallafall bjuda 1200 och hämta det på plats på fredag om det kan vara intressant.

Tack men för det priset behåller jag kortet.

Permalänk

1400kr plus frakt

Permalänk
Medlem

Kan jag komma och hämta det i morgon på förmiddagen så tar jag det gärna för 1400 kr

Permalänk

1500 plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomcruize:

1500 plus frakt

Tack men ligger ett bud på 1600 via blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j.funny:

Kan jag komma och hämta det i morgon på förmiddagen så tar jag det gärna för 1400 kr

Tack men har ett bud på 1600 atm

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad