Jag har köpt på mig ett par Transcend IDE-SSD till min Amiga 1200T och Ibook G4, jag har även CF-adapter till Amigan, men om man ska ha mycket lagring till bra pris är det nog bättre med en SATA-IDE-adapter som nämndes ovan då både CF-kort och SD-kort (i CF-IDE-adapter) egentligen blir dyrare än SSD i större storlekar och dessutom sämre.
I min Amiga 1200T har jag valt att ha en 32GB Transcend IDE-SSD, 1 IDE-hårddisk på 160GB och en DVD-RW, samt 1 IDE-CF-adapter (för att flytta filer främst), allt är lite nyare än min Amiga men känns ändå rätt ok. Hårddisken låter mindre än datorns strömfläkt ändå (Amiga 1200T), dock är den urkopplad nu då jag har sjukt mycket mer lagring än vad som behövs ändå på Amigan.
En orsak till att jag valde SSD framför CF/SD-kort, även om alla lösningar är snabbare än vad mina gamla datorer kräver, är att den SSD jag köpt påstås ha power-loss-protection; fan tro't och jag litar inte på Transcend lika mycket som på Intel, men nån nytta kanske det gör. Tänker att AmigaDOS, Windows 98, och en del andra operativsystem med gamla filsystem etc lätt kan bli lite knas vid en krasch/strömavbrott.