Apple smyger ut färgsprakande icke-nyhet

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

På ett gammalt jobb tyckte Sverigechefen att alla skulle ha de billigaste telefoner som gick att uppbringa. I ett läge var detta Nokia 2100 (tror jag numret var), vilken fanns i två färger: pissgul och chockrosa. Reklamen beskrev den som att den var designad för tjejer på mellanstadiet, men billig var den. Såg nån chockrosa, men de flesta fick pissgul. Där nånstans gav jag upp på jobbets mobiler och flyttade bara deras SIM till en egen telefon.

Hahahaha! Det är ju guld! (eller pissgul kanske?)

Känns som motsvarande idag skulle vara någon dorovariant för 70+are

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Är kisset mörkare än telefonen behöver du få i dig vätska, måste ju vara därför de lanserar den färgen, fint att ee tänker på framförallt äldre som inte kommer ihåg att dricka ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Är kisset mörkare än telefonen behöver du få i dig vätska, måste ju vara därför de lanserar den färgen, fint att ee tänker på framförallt äldre som inte kommer ihåg att dricka ordentligt.

Precis, bara att doppa den när man är klar och avgöra om den blir mörkare eller ljusare

Permalänk
Medlem

Röd iPhone 13 så ja. Färgen spelar stor roll. Det blir en personlig touch. Om jag känt ett behov av en iPad gen 10 hade det lätt blivit en gul. Matchar skånska flaggan.

Önskar att den gula vore gula men generellt är deras färglada alternativ lite nedtonade. Med undantag för den röda som är blodröd.

Tänk er giftgrön, lysande orange.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är gammal och grå men jag vill inte ha något Fisher-Pricestuk på min telefon.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4