Microsoft slutar erbjuda Game Pass för en tia

Permalänk
Melding Plague

Microsoft slutar erbjuda Game Pass för en tia

Det populära introduktionserbjudandet om en månads spelprenumeration för tio kronor når vägs ände och slopas helt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jahop inga mer 10kr erbjudanden varje månad ):

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jahop inga mer 10kr erbjudanden varje månad ):

Säkert anledning till varför dom slutade med de

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Säkert anledning till varför dom slutade med de

10kr från 100 människor är fortfarande mer än 0kr från 100 människor.

De som anstränger sig och reggar nya användare etc för att spara 120kr i månaden lär sannolikt inte tycka att tjänsten är värt att hela månadskostnaden, och därmed förlorar man den inkomsten helt.

De kunder man vill ha (Som bara låter prenemurationen rulla oavsett om de använder den eller inte) går ju bara på erbjudandet en gång, samtidigt kanske man inte hade fångat dessa om man krävt fullpris första månaden

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

10kr från 100 människor är fortfarande mer än 0kr från 100 människor.

Det räcker med att de konverterar en bråkdel av dessa för att det ska löna sig långsiktigt.

Permalänk
Medlem

Jag har letat efter kampanjer, men till skillnad från Sony så verkar Microsoft inte vara så pigga på att erbjuda rabatter eller kampanjer (eller så har jag bara missat det)..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | Corsair 32GBDDR4 3200MHz | ASUS TUF RTX 3080 OC | Fractal Design Ion+ Platinum 760W | Fractal Design Define C TG | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moton:

Säkert anledning till varför dom slutade med de

Säger du det har kört 10kr erbjudande sedan november 2019 tills nu tur att man köpte gamepass igen för 10kr för någon vecka sen. Får väll bli att köra på family erbjudandet sen och dela upp det på 5 pers.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

10kr från 100 människor är fortfarande mer än 0kr från 100 människor.

De som anstränger sig och reggar nya användare etc för att spara 120kr i månaden lär sannolikt inte tycka att tjänsten är värt att hela månadskostnaden, och därmed förlorar man den inkomsten helt.

De kunder man vill ha (Som bara låter prenemurationen rulla oavsett om de använder den eller inte) går ju bara på erbjudandet en gång, samtidigt kanske man inte hade fångat dessa om man krävt fullpris första månaden

Jag gjorde ju detta mest eftersom att det gick varför lägga 130kr när man kan lägga 10kr varje månad och sedan ändå kunna spela allt från sitt main konto ändå.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem

Men det går fortfarande att omvandla guld till game pass?

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Det räcker med att de konverterar en bråkdel av dessa för att det ska löna sig långsiktigt.

Ja, såklart, det är säkert det vettiga i beslutet..
Min erfarenhet från Piratebay-generationen kan summeras kring "Om jag inte kan få det billigt för jag tycker inte det är värt mer så kommer jag skaffa det gratis istället"

Skrivet av Felixark:

Jag gjorde ju detta mest eftersom att det gick varför öägga 120kr när man kan lägga 10kr varje månad och sedan kunna spela allt från sitt main konto ändå.

Ja, jag vet inte hur utbrett det är. Jag tänker bara att de som gör det redan bestämt sig att det inte är värt 130kr i månaden så det blir ett tapp ändå

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Jahop inga mer 10kr erbjudanden varje månad ):

Hade en polare som startade 10 kr erbjudandet, avslutade erbjudandet sen fick han samma erbjudande en månad efter, han gjorde så i ett par månader. Lönar sig inte att vara en trogen kund så att säga.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Jag startade men avslutade prenumerationen nära nästa fulla dragning. Då betalades mina 10 kr tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Men det går fortfarande att omvandla guld till game pass?

Fungerade förra helgen iallafall!

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

10kr från 100 människor är fortfarande mer än 0kr från 100 människor.

De som anstränger sig och reggar nya användare etc för att spara 120kr i månaden lär sannolikt inte tycka att tjänsten är värt att hela månadskostnaden, och därmed förlorar man den inkomsten helt.

De kunder man vill ha (Som bara låter prenemurationen rulla oavsett om de använder den eller inte) går ju bara på erbjudandet en gång, samtidigt kanske man inte hade fångat dessa om man krävt fullpris första månaden

Påminner om Amazon och diapers.com
Taktik från megaföretag att kortsiktigt sälja med förlust för att driva bort konkurrenter; bättre att sälja produkten för 10kr än att kunderna köper produkten för 300kr från konkurrenten. Störst plånbok vinner.

Utöver att kunder glömmer att avsluta prenumerationer så kan de lyckas med att få in kunderna som är spelberoende (mikrotransaktioner).

Permalänk
Avstängd

Kanske kommer nytt erbjudande där Ubisoft+ ingår i Game Pass och Xcloud.

Permalänk
Skrivet av Hulle:

Men det går fortfarande att omvandla guld till game pass?

Funkar fortfarande, testade idag.
3 år xbox gold för 1000kr "Turkiet vpn"
blev 3 år ultimate

Permalänk
Skrivet av swetomten:

Funkar fortfarande, testade idag.
3 år xbox gold för 1000kr "Turkiet vpn"
blev 3 år ultimate

Guld, är det något för konsolen?
1000sek för game pass i tre år låter ju lockande helt klart.

Fast kom på att jag sa upp min vpn tjänst då jag aldrig fick det att funka bra att lura Netflix.

Visa signatur

HP NX9420 | C2D T5600 | 2GB | 100 GB Hdd | Radeon x1600 256mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av swetomten:

Funkar fortfarande, testade idag.
3 år xbox gold för 1000kr "Turkiet vpn"
blev 3 år ultimate

Körde på detta snart två år sedan, går det att förlänga de på samma vis med samma konto eller måste man skaffa ett nytt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Hade en polare som startade 10 kr erbjudandet, avslutade erbjudandet sen fick han samma erbjudande en månad efter, han gjorde så i ett par månader. Lönar sig inte att vara en trogen kund så att säga.

Om man dessutom valde "avsluta nu" så fick man pengarna tillbaka varje gång

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Ryssfemma:

Körde på detta snart två år sedan, går det att förlänga de på samma vis med samma konto eller måste man skaffa ett nytt?

Har för mig att du måste ha ett konto som inte redan har gamepass på sig, då kan du använda denna konverteringsformuel fullt ut.

Har man, som jag, redan ett aktivt gamepass ultimate och vill ”fylla på med år innan det är för sent” tror jag algoritmen inte är lika gynnsam.

Rätta mig gärna om jag har fel dock 👍🏼

Mitt gamepass ultimate löper ut i maj och hade vart gott att förlänga det med ytterligare 3år

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Skrivet av acrylamid:

Guld, är det något för konsolen?
1000sek för game pass i tre år låter ju lockande helt klart.

Fast kom på att jag sa upp min vpn tjänst då jag aldrig fick det att funka bra att lura Netflix.

Det är för konsol och pc! Xbox Game Pass Ultimate
steg för steg:
1. Köp 12 månader xbox gold Turkiet kod, via livakort eller liknande sida.
2. Använd turkiet vpn i incognito mode "jag körde temporärt en gratis vpn urban-vpn"
3. gå till https://account.microsoft.com/billing/redeem och lös in koderna
4. Stäng av vpn
5. gå till https://account.microsoft.com/services och klicka upgrader eller direkt till
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/xbox-game-pass-ultimat...
6. När du köper så konverteras dina månader 1=1 för bara 135kr
så totalt blir det runt 1135 för 3 år

Skrivet av Ryssfemma:

Körde på detta snart två år sedan, går det att förlänga de på samma vis med samma konto eller måste man skaffa ett nytt?

Funkar med samma konto

Du måste bara låta tiden rinna ut, avbryt prenumeration så att den inte förnyas.
när det står att du inte har ultimate så gör du bara samma sak igen!
köp gold, konvertera till ultimate, klart!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av swetomten:

Funkar med samma konto

Du måste bara låta tiden rinna ut, avbryt prenumeration så att den inte förnyas.
när det står att du inte har ultimate så gör du bara samma sak igen!
köp gold, konvertera till ultimate, klart!

Det var detta jag menade, tack för svar 👍🏼

Då fungerar det med andra ord inte att ha en aktiv ultimate prenumeration och förlänga den - man måste vänta tills dess att den är inaktiv.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •