Bings AI i telefonen kan skriva åt dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vi får se men att få ALLT serverat och fixat till sig brukar göra folk latare. idag är många dummare än på 40 talet just för att vi har det så bra, de dumma på 40 talet dog bara de smarta överlevde. Nu kanske vi går in i en fördumnings cykel då man inte behöver kämpa eller vara smart för att överleva.

Yes, de flesta av oss här har nog växt upp under relativt bra tider, och det går i cykler.

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”
- någon klok rackare

AI är dock här, och det finns som jag ser det inget som kommer kunna stoppa det och dess implementering framöver. AI kan vara otroligt bra och smidigt. Men AI kan också ha fel/göra fel självsäkert.

Det där med att vissa ville ta en 6 månaders timeout utav utvecklingen av AI är ju något som kanske låter bra. Men oavsett vad som sägs kommer utvecklingen liksom inte stanna i 6 månader. Elon Musk var en av personerna bakom förslaget, men samtidigt köper Tesla in 10 000 st Nvidia H100 (á ~350 000 SEK/st), vilket blir sisådär ~3,5 miljarder kronor för enbart korten. Men jag tror Musk förstår att det inte kommer dras i handbromsen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Korrekt, så har det alltid varit och kommer säkerligen vara länge till. Menar bara på att det ska inte behöva vara så, men i och med det så är det bra att vi inte behöver lägga ner energi på irrelevanta saker som att skriva, eller andra analoga saker som är långsamma. Istället kan vi lägga energi på relevanta saker och bespara oss bra energi.

Sannolikheten att vi lämnar över oss till artificiellt liv tror jag är garanterat. Jag tror även att bli ett med maskiner till slut är oundvikligt, eftersom vi ej kan stanna på jorden hur länge som helst. Inte heller gillar vår kropp rymden, så den idén är nog ristat i sten om man tänker till lite. Dock långt fram. Frågan är hur långt?

Edit: Intressant interview:
https://youtu.be/ewvpaXOQJoU

Vi är tyvärr hårt programmerade för överlevnad. Hamnar man i en sådan situation så är den driften EXTREMT stark och tar över helt.
Ibland måste man ha tråkigt och det lite jobbigt för att kunna uppskatta de bra sakerna.

Tänker på denna gamla klassiker: https://www.youtube.com/watch?v=4aqJsObw4F8
kan mycket väl vara en framtid, ett av mina favorit intron på spel förövrigt.

Skrivet av aMp:

Yes, de flesta av oss här har nog växt upp under relativt bra tider, och det går i cykler.

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”
- någon klok rackare

AI är dock här, och det finns som jag ser det inget som kommer kunna stoppa det och dess implementering framöver. AI kan vara otroligt bra och smidigt. Men AI kan också ha fel/göra fel självsäkert.

Det där med att vissa ville ta en 6 månaders timeout utav utvecklingen av AI är ju något som kanske låter bra. Men oavsett vad som sägs kommer utvecklingen liksom inte stanna i 6 månader. Elon Musk var en av personerna bakom förslaget, men samtidigt köper Tesla in 10 000 st Nvidia H100 (á ~350 000 SEK/st), vilket blir sisådär ~3,5 miljarder kronor för enbart korten. Men jag tror Musk förstår att det inte kommer dras i handbromsen.

Bra citat man hört några gånger.
Ja AI är definitivt här för att stanna och företagen kommer vilja ha AI. Tänk någon som arbetar 24/7 och aldrig blir arg eller störig och inte kräver något, alltid tillgänglig.
https://www.youtube.com/watch?v=tksN5Jaan9E

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av aMp:

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”
- någon klok rackare

Har sett när han sa det. Så klockrent. Jag minns dock inte vem det var men den poppar upp då och då på flöden.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vi är tyvärr hårt programmerade för överlevnad. Hamnar man i en sådan situation så är den driften EXTREMT stark och tar över helt.
Ibland måste man ha tråkigt och det lite jobbigt för att kunna uppskatta de bra sakerna.

Tänker på denna gamla klassiker: https://www.youtube.com/watch?v=4aqJsObw4F8
kan mycket väl vara en framtid, ett av mina favorit intron på spel förövrigt.

Bra citat man hört några gånger.
Ja AI är definitivt här för att stanna och företagen kommer vilja ha AI. Tänk någon som arbetar 24/7 och aldrig blir arg eller störig och inte kräver något, alltid tillgänglig.
https://www.youtube.com/watch?v=tksN5Jaan9E

Total Annihilation minns ja!

Ja, det är sant. Som citatet AmP skrev, svåra tider skapar starka män, men nu produceras det väldigt svaga män i förhållande till förr. Det betyder väl egentligen att vi har det jävligt bra i jämförelse. Så pass bra att både unga och äldre nu har tid att fundera ut vilket kön de ska byta till.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Total Annihilation minns ja!

Ja, det är sant. Som citatet AmP skrev, svåra tider skapar starka män, men nu produceras det väldigt svaga män i förhållande till förr. Det betyder väl egentligen att vi har det jävligt bra i jämförelse. Så pass bra att både unga och äldre nu har tid att fundera ut vilket kön de ska byta till.

Ja vi har det väldigt bra faktiskt, det märks redan på hur mycket folk köper tjänster och många kan knappt hålla i en borr maskin eller byta sina egna däck på bilen tex.
Jag ser det som en utveckling i fel riktning, vi borde lära oss mer istället för mindre. Praktiska saker är användbara när det händer något i verkliga livet och det tappas allt mer.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja vi har det väldigt bra faktiskt, det märks redan på hur mycket folk köper tjänster och många kan knappt hålla i en borr maskin eller byta sina egna däck på bilen tex.
Jag ser det som en utveckling i fel riktning, vi borde lära oss mer istället för mindre. Praktiska saker är användbara när det händer något i verkliga livet och det tappas allt mer.

Jag tycker det är svårt att se det i bara svart och vitt. Det är väl inte fel att vissa kan försörja sig som mekaniker/däckbytare för att andra betalar dem för tjänsten istället för att göra själva? Det är dessutom pengar som går tillbaks in i ekonomin via moms osv. Folk betalade för tjänster även på 40-talet.

Jag har tex. lärt mig snickra till stor del av youtube, genom att kolla på hur man sadlar i fönster, hur vissa verktyg används och liknande. Jag har till viss del lärt mig mer om programmering genom chatGPT senaste månaderna (även om man såklart inte kan lita blint på att svar är korrekta). Man skulle också kunna använda båda tjänsterna för ren underhållning, det blir vad man gör det till.

Permalänk
Medlem

Bing för mig är samma som Gemet i gamla Windows.
"I see you are typing a suicide note. Let me help you."

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Så istället för att folk avslöjar sig direkt på t.ex chatten om bilaffären så måste man vänta tills man möter dem i verkligheten för att upptäcka att det är ett jäkla klappträ….

Skrivet av BMac:

Med tanke på hur snabbt det går utför med mänsklighetens förmåga att både förstå och göra sig förstådd i skrift så behövs detta.

Jag befarar ändå att detta kommer att tillföra mer skada för oss än Youtube någonsin lyckats med.

Kan ju hoppas att den autorättar när folk börjar skriva om att "höja volten".

A ja! Nu ska vi inte ha för höga förväntningar 😁

Skrivet av chksix:

Bing för mig är samma som Gemet i gamla Windows.
"I see you are typing a suicide note. Let me help you."

Nä? På riktigt..? 😄

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fresh_java:

Jag tycker det är svårt att se det i bara svart och vitt. Det är väl inte fel att vissa kan försörja sig som mekaniker/däckbytare för att andra betalar dem för tjänsten istället för att göra själva? Det är dessutom pengar som går tillbaks in i ekonomin via moms osv. Folk betalade för tjänster även på 40-talet.

Jag har tex. lärt mig snickra till stor del av youtube, genom att kolla på hur man sadlar i fönster, hur vissa verktyg används och liknande. Jag har till viss del lärt mig mer om programmering genom chatGPT senaste månaderna (även om man såklart inte kan lita blint på att svar är korrekta). Man skulle också kunna använda båda tjänsterna för ren underhållning, det blir vad man gör det till.

Skillnaden idag är att folk inte kan/vågar/vill göra saker själva, inte ens extremt simpla som att sätta upp en tavla. känner folk som aldrig hållit i en hammare eller spik. Trodde en bekant drev med mig när han sa att han ringt hem sin svärfar för att han inte kunde sätta upp lite tavlor med spik, kan slå vad om att han inte ens försökte.

Jag orkade inte vänta 30 minuter när jag hämtat mina nya däck idag så jag tänkte att jag byter dom på 5 minuter hemma själv på min lilla skit bil. Hållit på i 3 timmar. Värmt, hamrat, lossat bultarna och kört "rallycross" med lill bilen i skogen och klippt alla kantstenar jag hittat för att få loss däcken, men dom sitter där dom sitter. har några "ess" kvar i rock ärmen innan jag antingen lämnar in eller spräcker bak fälgarna, får jag inte loss dom imorgon har jag svårt att tro att en däcksfirma klarar det.
MEN jag har försökt och prövat...det gör inte ens folk idag. dom tar för givet att de inte kan eller så vill de inte lära sig något nytt.

Idag när folk kommer till mig för att be om hjälp så brukar jag alltid fråga: har du prövat själv? har dom gjort det hjälper jag gärna till. har dom inte gjort det så brukar jag säga att dom ska pröva själva och i de flesta fall kommer de tillbaka jätteglada och stolta att dom faktiskt klarade det själv.

Förr prövade man ALLTID själv först. Jag börjar bli riktigt gammal märker jag.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Microsoft har släppt uppdateringar av applikationen Swiftkey för Android och IOS, som ger alla användare tillgång till Bings AI-chattbott.

Läs hela artikeln här

Tänk vad bra, man kanske kan schemalägga sms till vänner o bekanta så skickar telefonen själv ut diverse meddelanden som deras telefoner automatiskt kan besvara så kan man ha flera konversationer igång utan att någon av de inblandade har en aning eller bryr sig. Toppen

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

En cool funktion men jag hejdade mig från att testa då jag började fundera på om jag verkligen vill att allt jag skriver skickas till Bings AI team?