Har min vän blivit blåst av en influencer?

Permalänk

Jag kan gladeligen meddela att vännen nu har återbetalats alla 8997 SEK till sitt bankkonto.

Klassiskt marknadsföringsknep att vara snabbare än utlovat så företaget/personen framställs i bättre dager.

Om personen nu inte vill tjäna pengar utan hjälpa folk, varför kostar skitet 8997 SEK istället för exempelvis bara 997 SEK med tanke på att månadspris för Shopify är mellan $29 - $79? 🤔

Jag & vännen min tackar för allt stöd här! ❤️

Mvh,
WKL.

Visa signatur

(V)ulnerabilities
(I)n
(B)asically
(E)verything
Programming

Permalänk

Dåså.

Är de bara att surfa in på trustedpilot och ge ett dåligt betyg med bra beskriving på din situation och vad han anser vara "skräddarsydd vara".

Du kan ju ge han en extra stjärna för att du efter hot fick tillbaka dina pengar så slutar det iaf på 1 stjärna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har också blivit blåst av samma person. Plush ring låter väldigt lik min butik och undrar om det är samma produkt de gjort en annan sida av men säljer till olika personer?
Köpeavtalet som är med i kvittot går inte att få fram hela, man ser bara ner till punkt 4. Har ni fått fram hela köpeavtalet??
Vänligen

Permalänk

Damn

Skrivet av Percy88:

Hej,

Jag har också blivit blåst av samma person. Plush ring låter väldigt lik min butik och undrar om det är samma produkt de gjort en annan sida av men säljer till olika personer?
Köpeavtalet som är med i kvittot går inte att få fram hela, man ser bara ner till punkt 4. Har ni fått fram hela köpeavtalet??
Vänligen

Många som blivit scammade: Har sett Plush Ring, Harmony Ring, Serenity Ring, Serenity, Ring serenity… alla exakt samma ringar.. han bygger 5-6 olika butiker och använder samma annonstext, Copy och annonsvideo dock ändrar han produktbilderna litegrann(iallafall byter plats på dem) och ändrar namn.. genom att kopiera mallen han utgår från tar en butik ca20-30 minuter att bygga från 0-klar eftersom produktens redan fanns färdiga… troligtvis har nästan ingen kommit upp ens i summorna han lovade och känns sjukt tråkigt att det inte alls är någon typ av exklusivitet.., Känns helt sjukt hur blåst vi som köpte 4 butiker blev.. jag hade varit glad om jag endast köpte 1.. omöjligt att lösa retur och jag sitter inte heller i bästa sitsen ekonomiskt vilket var anledningen till att jag föll för denna scam… han riktar in sig på desperata vilket gör att jag får välja mellan kronofogden eller gå hemlös.. såklart tog jag ett dumt beslut.. lätt att vara efterklok men tycker det är helt sjukt hur man kan ha så stort ego som Philip har i denna situation.

Permalänk
Medlem

Detta var det sjukaste, men hör av dig till klarna om du köpt via klarna?? Alt kontakta din bank?
Jag kontaktade klarna idag igen i ren desperation och berättade om scammen att de säljer samma produkt men olika namn till sina kunder när de lovar skräddarsydda butiker.
Jag har även hört av mig till aftonbladet och skickat in tips om detta.
Blir bara ledsen att höra att du köpt 4 butiker... Sitter inte heller i den bästa ekonomiska sitsen så jag förstår dig, än mer att du har 4 butiker på dig som bara är skit. Fy fan.. någon borde stänga ner hans jävla skit verksamhet. Ren jävla bluff.