Bilproblem - Knakande ljud Peugeot 307

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

allra enklast när man har såna här problem är ju annars att besöka närmaste bilverkstad där de utan kostnad provkör å talar om vad felet kan vara samt ger prisförslag...

Det beror ju på vilken, men det jag skrev var mer om man inte ville besöka en verkstad och inte kan/har möjlighet att själv räkna ut vad det är. Dessutom får man ju en extern referens om man inte riktigt litar på att de hittar rätt, eller enbart, felet som faktiskt finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det beror ju på vilken, men det jag skrev var mer om man inte ville besöka en verkstad och inte kan/har möjlighet att själv räkna ut vad det är. Dessutom får man ju en extern referens om man inte riktigt litar på att de hittar rätt, eller enbart, felet som faktiskt finns.

Hur troligt är det att en välrenommerad verkstad skulle ha mer fel, än random folk, som skall diagnostisera felet, utifrån beskrivningar, på ett forum?

Sen är ju nästa fråga varför man inte vill besöka en verkstad? Lite märkligt kan tyckas...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Sen är ju nästa fråga varför man inte vill besöka en verkstad? Lite märkligt kan tyckas...

Absolut inge verkstads-fobi så jag kommer besöka en. Mer konstigt att du gnäller om det. Kostnadsfråga!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Absolut inge verkstads-fobi så jag kommer besöka en. Mer konstigt att du gnäller om det. Kostnadsfråga!

Oavsett så är det inte vad det är för fel du ska bekymra dig om, det löser verkstaden. Lägg istället energi på att hitta en bra och prisvärd verkstad som också har tid att fixa din bil (de bästa brukar vara fullbokade rätt långt fram)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseedsvik:

Absolut inge verkstads-fobi så jag kommer besöka en. Mer konstigt att du gnäller om det. Kostnadsfråga!

Vadå gnäller?! Jag ställde en fråga. Sen undrar jag hur det skulle vara en kostnadsfråga? Det kostar inte en spänn på normala verkstäder att få ett kostnadsförslag samt att de talar om vad problemet är. Har aldrig träffat på ngn som först skall ha betalt för att tala om vad det är för fel?!?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Vadå gnäller?! Jag ställde en fråga. Sen undrar jag hur det skulle vara en kostnadsfråga? Det kostar inte en spänn på normala verkstäder att få ett kostnadsförslag samt att de talar om vad problemet är. Har aldrig träffat på ngn som först skall ha betalt för att tala om vad det är för fel?!?

Tack för din input!

Permalänk
Medlem

Samma problem + mikrofonproblem Peugeot

Har exakt samma problem. Peugeot 2008 GT 2020. Knakande/knäppnde ljud från mitten ner mot golvet/mittkonsolen. Ej vid svängning, ej regelbundet. Oftast vid början av körning/stillastående och i lägre hastigheter. Fick du någon förklaring/åtgärd?

Problem med att det är ett jäkla liv från mikrofonen när man ringer. Mottagaren hör knappast. Någon som känner igen.