1. Japp, missade kravet på grafikkortet, tack för förtydligande
2. Har förstått att moderkortet är en av de knepigare delarna att byta ut... Är det värt att satsa på något med stöd för DDR5 direkt?
3. Lite så tänker jag också, framtidssäkert.
4. Precis, men känns det onödigt med en processorfläkt om jag inte överklockar?
Tack för dina tips! Byter nog även ut grafikkortet då jag förstått att det kanske låter lite mer än önskvärt
Tack för tips!
* Juste, så skulle 650W räcka eller satsa på ännu mer?
* Ingen tanke på att överklocka det närmsta. Tänkte mer på vad som är viktigt att tänka på med kompabilitet. Såg att vissa enbart stödjer 3k serien och den jag valt både 3/5k serien. Men jag försöker satsa på en längre sikt och funderar på om jag ska hosta upp lite till och stödja DDR5? Hittade ett alternativt som tar 2TB på en sticka. Summa summarum, kommer inte göra något särskilt med datorn utan behöver en bra burk i princip som gärna har en helt OK teknisk livslängd (5-10 år innan komponentbyte).
* Mer värt med 16GB snabbare än större 32GB något saktare?
* Försöker satsa på ventilerat chassi (mesh) kombinerat med en cpu kylare. Inte tänkt på gpu-kylare, men med mitt syfte kanske inte behövs?
* När jag går in under Inets "datorbygge" så hittar jag inte chassit?
* Det kör vi nog på
* Ser att moderkortet du valt stödjer 3k serien (enl. inet). Är de alltid kompatibla uppåt?
* Kanske ingen dum idé, gillar dock tanken att ha 32GB på 3200MHz
* Trots att be quiet! har lägre ljudnivå (under 20dB) så är den kanske för liten?
* Lyckas jag byta chassit så slänger jag nog in ett par fläktar, yes
Stort tack för alla tips!