Hjälp med att få ut grafikkort ur acer prebuilt.

Permalänk
Medlem

Hjälp med att få ut grafikkort ur acer prebuilt.

Hej hej alla goa här.

Har kommit om kring en begagnad Acer Aspire gtx-781. Den har ett 1080 grafikkort som jag skulle vilja flytta på då den blir ganska tungt bottleneckad av en i5 7400. Men har stöt in i ett problem när jag skulle ta ut grafikkortet. Ni vet nog alla om den här lilla flärpen som man måste trycka ner för att ta ut ens grafikkort. Ja den har bytt form till något jag aldrig har stöt på (se bilden under). När jag trycker på den böjs den ganska enkelt iallafall upp och ner så har inte lagt för mycket kraft mot den då det känns som den ska gå av.

Tack för all hjälp i förhand då under min dator byggare tid har jag aldrig stöt på detta.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

Hej hej alla goa här.

Har kommit om kring en begagnad Acer Aspire gtx-781. Den har ett 1080 grafikkort som jag skulle vilja flytta på då den blir ganska tungt bottleneckad av en i5 7400. Men har stöt in i ett problem när jag skulle ta ut grafikkortet. Ni vet nog alla om den här lilla flärpen som man måste trycka ner för att ta ut ens grafikkort. Ja den har bytt form till något jag aldrig har stöt på (se bilden under). När jag trycker på den böjs den ganska enkelt iallafall upp och ner så har inte lagt för mycket kraft mot den då det känns som den ska gå av.

<Uppladdad bildlänk>

Tack för all hjälp i förhand då under min dator byggare tid har jag aldrig stöt på detta.

Har du provat att trycka den i sidled istället, åt ena eller andra hållet?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Den typen av låset ska böjas uppåt mot cpun inte tryckas ner mot modernortet som på de flesta nyare moderkort

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Hej lyckades få ut den. problemet var att det var en typ av skruv på grafikkortet som satt fast med chassitet som man skulle skruva ut vilket avr märkligt. Sen var det bara att dra ut den. Testade också sätta dit den igen för att se hur man skulle göra med den och då var det att dra upp flärpen samtidigt som man drog ut kortet. Men tack för hjälpen ändå.

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daytone:

problemet var att det var en typ av skruv på grafikkortet som satt fast med chassitet som man skulle skruva ut vilket avr märkligt.

Vad var märkligt, menar du?

Visa signatur

press nu1mlock