Permalänk
Medlem

mITX moderkort AM5

Hej!

Sitter här och planerar inför mitt AM5 mITX bygge jag ska göra. Men jag har börjat vela lite gällande moderkort och skulle behöva lite råd, jag sitter och velar mellan ASUS ROG STRIX B650E-I GAMING WIFI och ASROCK B650I Lightning WiFi. ASRock kortet är ju några hundralappar billigare, därför jag velar.

Asus har jag haft innan så det känns som ett bra val men sen har man läst allt om coil whine o.s.v just för dessa mITX moderkort men det verkar vara en batch som gjorde november 2022 om jag inte minns fel så tänker att de borde vara åtgärdat vid det här laget.

Har aldrig haft en ASRock moderkort under alla mina år, någon som sitter på ett ASROCK B650I Lightning WiFi och berätta hur kvaliten på ASRocks moderkort överlag är och om det är ett bra val för AM5 eller om man helt och hållet ska hålla sig ifrån ASRock?

Har tänkt att stoppa i en 7800X3D.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte ett AM5 utan ett ASRock moderkort med AM2+ (eller vad det är) och det har fungerat hur bra som helst sedan jag köpte det. Skulle inte tveka på att skaffa ett från dem i framtiden.

Håller minst lika bra kvalitet som andra moderkortstillverkare som finns här skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Nu har jag inte ett AM5 utan ett ASRock moderkort med AM2+ (eller vad det är) och det har fungerat hur bra som helst sedan jag köpte det. Skulle inte tveka på att skaffa ett från dem i framtiden.

Håller minst lika bra kvalitet som andra moderkortstillverkare som finns här skulle jag tro.

Tack det är bra att veta!
Kul att höra att de funkar fint, själv aldrig använt ASRock därav min fundering.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Moderator
Moderator

AsRock har varit mitt förstaval för moderkort sedan Z77 Extreme 4 på s1155 (efter RMA på en Asus-bräda), väldigt nöjd med dem.
Har bland annat två st av deras ITX-brädor på AM4 samt en ITX-bräda med någon inbyggd J4125 eller vad det nu var.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

AsRock har varit mitt förstaval för moderkort sedan Z77 Extreme 4 på s1155 (efter RMA på en Asus-bräda), väldigt nöjd med dem.

Skönt att höra!
Då slår jag nog till på ASRock kortet och sparar mig själv 700kr.

Då var moderkortet beställt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P