Skitskumt problem med Chrome

Permalänk
Medlem

Skitskumt problem med Chrome

Felet började för några dagar sedan och består i att Chrome verkar skapa som en återställningspunkt som det går tillbaka till vid varje omstart.
Allt verkar fungera normalt tills man startar upp Chrome igen då man får upp meddelandet att det inte avslutats korrekt och frågar om man vill återställa flikarna.
Öppna flikar kommer tillbaka och verkar fungera men alla extentions och bokmärken är återställda till som det var då felet började. Allt under förra sessionen som jag tagit bort eller deaktiverat kommer tillbaka och allt jag lagt till försvinner.
Det enda andra märkbara felet var att Magic Actions for Youtube extention hela tiden kom upp som att det kraschade vid starten men verkade fungera ändå oavsett om jag startade om extentionet eller inte i tilläggsmenyn och det verkade komma samtidigt.

Jag testade att avinstallera och installera om Chrome igår vilket löste problemet men senare under kvällen kom det tillbaka.
Ingen extention jag hade i förra installationen hade jag installerat utan enbart den för mig nya Enhancer for Youtube.
Det jag förde över från gamla installationen var bokmärkena och jag hann lägga till sex nya där innan felet kom tillbaka och de är nu med på Måndag hela veckan-tåget.

Varken innan eller efter så synkar jag eller loggar in på Chrome eller något annat konto med koppling till det via Chrome.

Permalänk
Medlem

Jag kan tillägga att jag nu testade att radera alla bokmärken och lägga in enbart nån random sida i bokmärkesfliken och exportera det till en html-fil.
När jag sen importerar filen så är det min gamla bokmärkeslista som importeras.
Och jag märker också nu att annat återställs också t.ex. språkkontrollen/rättstavningen som jag stängt av aktiveras igen.

Permalänk
Rekordmedlem

Är du inloggad så kan nån trasig backup laddas tillbaka. Prova logga ut.
Du kan också prova med en ny profil.
Och det allra bästa är att man kan använda nån annan browser.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är du inloggad så kan nån trasig backup laddas tillbaka. Prova logga ut.
Du kan också prova med en ny profil.
Och det allra bästa är att man kan använda nån annan browser.

Jag är som sagt inte inloggad men ja, det kan ju bli lösningen att byta läsare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TEamonn:

Jag är som sagt inte inloggad men ja, det kan ju bli lösningen att byta läsare.

Prova att skapa en ny profil.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det jag hittar där är att "anpassa din Chrome-profil" där man kan välja temafärg och avatar samt namnge sig.
Annars är det importera bokmärken och aktivera synk under "Du och Google"

Permalänk
Medlem

har fått samma fel fast i edge

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av TEamonn:

Det jag hittar där är att "anpassa din Chrome-profil" där man kan välja temafärg och avatar samt namnge sig.
Annars är det importera bokmärken och aktivera synk under "Du och Google"

Ser du inte den här menyn med "Lägg till ny profil" ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ser du inte den här menyn med "Lägg till ny profil" ?
<Uppladdad bildlänk>

Aha, jo jag trodde man gjorde det under inställningar.
Ja det blev bättre för stunden iaf men när det kommer tillbaka med en komplett nyinstallation så lär det väl komma tillbaka nu med.
Vi får se.

Permalänk
Medlem

Och när jag laddar upp testbokmärkeslistan jag nämnde ovan så kom det upp den faktiska listan jag sparade då istället för som tidigare den gamla listan som hela tiden kommer tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu har det funkat ett tag med en ny profil så tack, det verkar ha löst problemet.
Skumt fel att bara komma sådär och skumt att det låg kvar efter att ha avinstallerat läsaren.