Permalänk
Proffsmoddare

SINGULARITY | Göm inget, visa allt!

Kolla gärna in tidigare version

Roat mig med att göra om mina tidigare byggen i någon månad. Crash 1.3 i ett In-Win D-Frame gjorde jag klar häromveckan och nu det här i ett In-Win 904.

Nu har jag förfinat lite grejer. Bl.a. slipat interiören på chassit. Överväger att göra så det blir borstat istället. Men gillar den råa stilen. Jag har också skaffat GPU Anti Sag från Lian Li. Sånna grejer fanns inte för 10år sen. Då fick vi bygga eget.

Inget RGB i detta bygge heller! Hade faktiskt inte riktigt kommit när jag började med den. Överväger något att skaffa ngn form av belysning kring moderkortet. Skulle kunna bli tufft.

Lägger lite bilder i min forumstråd då och då. Följ gärna där. Eller på mina andra sociala medier, casemod.hannes

Men som sagt. Göm inget, visa allt! Inga täckande plåtar eller andra fuskgrejer. Här är det naket och öppet för alla att se. Inga sidopaneler heller för den delen. 😅

Moderkort
- Mattsvart kylning med slipade ner till naket aluminiumdetaljer
- Övermålade tryck på PCB'n
- Putsade kondensatorer
- Svart PCB-kant.
- Svarta I/O Kontakter
- Inga klistermärken

Grafikkort
- Svart PCB-kant
- Putsade kondensatorer
- Prolimatech MK-26 med Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12 fläktar.
- Inga klistermärken

Chassi
- I/O borttaget
- Lättad
- Moddad för att få plats med större nätagg
- Moddad vid 90mm fläktplatsen för att det var onödigt skrot.
- Borttagen 5.25" plats för att det är helt onödigt
- Borttagen HDD bur
- Slipad interiör
- Nya kabeldragningsmöjligheter.

Nätaggregat
- Mattsvartlackad
- Inga vita tryck
- Inga klistermärken
- Separerade kablar
- Osleevat
- Tagit bort onödiga kontakter

SSD
- Inga klistermärken
- Slipade till naket aluminium.
- Nu utbytta efter 10 års användande, till omoddade.

HDD
- Inga klistermärken
- Scythe Himuro

Hårdvarulista
Intel i7 3770K
MSI Mpower Z77
Asus GTX780 DCUII
Corsair Force GT
Corsair Dominator GT
Corsair AX1200W
Western Digital Black
Prolimatech Genesis Black
Prolimatech MK-26 Black
Prolimatech PK-3
Prolimatech Ultra Sleek Vortex 12
In Win 904
Scythe Himuro

Sponsorer
Intel
Corsair
MSI
Alina Systems
Prolimatech
InWin

Besök galleriet här

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MetallicAcid:

5/5 for me.

Beautiful!

Thank you for your support Justin!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

@Hannes som vanligt är det sjukt snyggt

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem

Om brutalism hade varit en dator.
Mycket cool!

Visa signatur

På informationscybermotorvägen sedan 1997.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av BM-Mods:

@Hannes som vanligt är det sjukt snyggt

Tack så mycket!

Skrivet av Sarato:

Om brutalism hade varit en dator.
Mycket cool!

Haha, tack. 😅

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Coolt! Gillar den industriella och råa looken! Och naket också på det Snyggt!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av dorian1:

Coolt! Gillar den industriella och råa looken! Och naket också på det Snyggt!

Tackar tackar!

Visa signatur