SweClockers drop!

3D-printer med strul slumpas bort - GBG

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

3D-printer med strul slumpas bort - GBG

Har en Creality Ender 3 v2 som inte riktigt lirar.
De första lagrena brukar funka men rätt var det är så minskar mängden plast som pressas ut ur munstycket och lagrena separerar.

Har testat att byta munstycke mot ett amazon-köpt munstycke men inte fått någon framgång. Ska nu flytta och vill inte ta med mig problem så hoppas på att någon annan vill ha maskinen.

Har:
Monterat BLtouch (riktig, inte creality kopia).
Isolerat byggplattan med folie+platta
Bytt fjädrar till silikonkuddar för att plattan inte ska skruva ur sig.
2st 12 V-buck-omvandlare till fläktar.
2x noctua 40 mm fläktar.
Annan firmware som stödjer BLtouch.
Finns nog några till mässingsmunstycken.

Medföljer en oöppnad svart PETG-rulle, en nästan full grå PLA och en stor alternativ rulle med svart PLA (sitter på maskinen). Även någon skrapa hänger med bygget.

Du hämtar hos mig i Västra Göteborg eller i Södra Mölndal på mitt jobb.
Jag ger självklart ingen support, hade jag orkat lösa detta själv så hade jag gjort det.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Börjar på 300kr med upphämtning!

Visa signatur

🛜🫀: HP 290 PRO G9, i3 14100, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮#1: R7 5700X3D | RTX 4070 | Acer XF270HUA | 96GB @ 3600 | MSI X570 MPG GAMING EDGE
⌨️🎮#2: i5 12400F | RTX 2080 LC | Huawei GT 27 | 16GB @ 3600 | MSI B760M-P DDR4 | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk

Tror du det är helt omöjligt att Skicka den på posten?

Permalänk
Medlem

Bjuder 500kr & upphämtning!

Permalänk

Jag hade en bugg med creality E3 v2 där filnamn längre än typ 16 tecken gav samma symptom som du nämner. Kanske värt att testa för dig eller den som köper.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SnakeBite:

Jag hade en bugg med creality E3 v2 där filnamn längre än typ 16 tecken gav samma symptom som du nämner. Kanske värt att testa för dig eller den som köper.

Intressant, skulle testa detta men hittade det som troligen var bekymret, filamentmatningen ligger inte mot ordentligt för armen som trycker var sprucken.

Jag har beställt en ny aluminiumkonstruerad del istället och gör ett nytt försök. Får jag inte till det innan dess så ska jag skänka enheten till en kompis som reservdelar istället, eller köra tippen och sälja två noctua fläktar och en BLtouch löst.

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Annonsen är avslutad

Visa signatur