Vilket os/lösning för att få till en lika lättnavigerat gränssnitt som Apple TV / Android TV med en startsida med appar och en fjärrkontroll för navigera?
Ja, det kan ju vara bokmärken i en webbläsare exempelvis, jag kör en fullfjädrad dator, klarar det mesta med en trådlös mus men det finns ju Kodi, Plex och diverse "launchers" man kan använda också.
Vilket os/lösning för att få till en lika lättnavigerat gränssnitt som Apple TV / Android TV med en startsida med appar och en fjärrkontroll för navigera?
Jag föredrar vanligt windows och trådlös mus men med en PC finns alla möjligheter att anpassa till exakt vad man vill, Kodi, Plex, launchers, genvägsprogram etc, vet ej alla möjligheter men man kan ju om det är viktigt att köra "klassiskt" installera Android TV. https://gadgetjunction.in/install-android-tv-on-pc/
Främsta anledningen till att jag undviker NUC/Mini PC är att jag vill slippa strul med Dolby Vision etc. för 4K-filmuppspelning.
En Shield Pro och Kodi bara fungerar och i princip out-of-the-box.
Går det att få det att fungera på en PC? Säkert. Orkar jag hålla på med det? Nix!