Nvidia Broadcast räddar dig från dåliga mikrofoner

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Broadcast räddar dig från dåliga mikrofoner

Den nya funktionen Studio Voice använder AI för kraftigt förbättrad ljudkvalitet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Så allt man säger skickas till en server för att förbättra den? Hur funkar det med GDPR?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Så allt man säger skickas till en server för att förbättra den? Hur funkar det med GDPR?

"Studio Voice använder RTX-kärnorna på moderna Geforce-kort för att städa upp och förbättra kvaliteten på ljudet från mikrofoner i realtid."

Om en server behövde ta hand om det så skulle det nog bli svårt att göra det i realtid.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Hur skulle GDPR någonsin vara applicerbart här menar du?

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er

Permalänk

Datorkraftbehovet skenar iväg. Nu ska man ha ett 20 000kr grafikkort för att endast ha teamssamtal med bra ljud.

Jag själv tycker alla tekniker som sitter i ett ”hönshus” och har sina samtal känns oseriöst men med hjälp av Ai kanske dubbla Nvidia 5090 grafikkort så kan det bli bra.

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om de bakade in Nvidia broadcast i nya Nvidia App så man slapp två separata program.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Datorkraftbehovet skenar iväg. Nu ska man ha ett 20 000kr grafikkort för att endast ha teamssamtal med bra ljud.

Jag själv tycker alla tekniker som sitter i ett ”hönshus” och har sina samtal känns oseriöst men med hjälp av Ai kanske dubbla Nvidia 5090 grafikkort så kan det bli bra.

Nä, du behöver bara köpa nån halvvettig mic på Power så kan du ha teamsamtal med bra ljud.

Permalänk
Medlem

Det här är ju bara bra för "gamers" med kassa mikrofoner från sina "gaming headsets". Alla andra köper vettiga mikrofoner eller har laptops med flera vettiga mikrofoner inbyggt med röstisolering, likt Macbooks och säkerligen dom flesta andra tillverkare.

En mikrofon som är många gånger bättre än vad som finns i "gaming headsets" kostar ju bara enstaka hundralappar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Har ett RTX 4000 i jobbdatorn. Det är knappt märkbart när jag aktiverar alla broadcastfunktioner så helt säker på att det räcker med vilket RTX kort som helst, billigaste går väl för någon tusenlapp.

Sen skulle man bara få alla att aktivera det som envisas med att köra teamsmöten när de sitter i öppna kontorslandskap.

Permalänk

Ok, jag kan ha fel. Jag hör såklart inte mig själv, men hör en massa andra personer med headset för några tisenlappar där man hör att det finns folk i bakgrunden. Men det kan bero på att de ej kan med dem.

Permalänk
Medlem

Körde blindtest med kollegorna, de hörde ingen skillnad när jag testade nya micfunktionen. 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiano:

Körde blindtest med kollegorna, de hörde ingen skillnad när jag testade nya micfunktionen. 😅

Största förändringer kommer ske på riktigt dåliga mikrofoner. De som redan har bra kommer höra en betydligt mindre skillnad. Sitter man till exempel på en Yeti eller något så hör man nog ingen skillnad alls. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: ASUS RTX 5080 16GB ROG Astral OC PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Raiden Keyboard: Wooting 80HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

Använder ofta Broadcast. Likt många av Nvidias andra mjukvaror läggs inte särskilt mycket resurser på det här projektet. Många funktioner som fortfarande saknas.

Permalänk
Medlem

Skrivet av Gurrrra:

Nä, du behöver bara köpa nån halvvettig mic på Power så kan du ha teamsamtal med bra ljud.

Dagens!

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Skrivet av Radovic:

olika har olika krav. Vissa säger att för att spela snygga 3d spel så räcker en 486. Jag tvivlar att man med billiga headset enkelt kan få så man inte hör bakgrundsljud som kollegor.

Permalänk
Medlem

Imponerade, fungerar klockrent. Den inbyggda mikrofonen i laptopen går faktiskt att använda med Studio Voice aktiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Hade varit trevligt om de bakade in Nvidia broadcast i nya Nvidia App så man slapp två separata program.

Nej tack, jag vill inte bli tvingad att köra Nvidia App för att få detta

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Även om det skulle stämma så är det inget problem över huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Nej tack, jag vill inte bli tvingad att köra Nvidia App för att få detta

Inget som hindrar att de har kvar n standalone installer för broadcast 🙂

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Jag har en studiomick hemma men Teams skickar ju med svinlåg bitrate ändå? Jag har jämfört med laptoppens inbyggda och det är ingen jätteskillnad.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag har en studiomick hemma men Teams skickar ju med svinlåg bitrate ändå? Jag har jämfört med laptoppens inbyggda och det är ingen jätteskillnad.

Har du provat high fidelity music mode? Ska gå upp till 128 kbps då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krEJZi:

Största förändringer kommer ske på riktigt dåliga mikrofoner. De som redan har bra kommer höra en betydligt mindre skillnad. Sitter man till exempel på en Yeti eller något så hör man nog ingen skillnad alls. xD

jag sitter med SteelSeries Arctis Nova Pro så ingen super mic egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det här är ju bara bra för "gamers" med kassa mikrofoner från sina "gaming headsets". Alla andra köper vettiga mikrofoner eller har laptops med flera vettiga mikrofoner inbyggt med röstisolering, likt Macbooks och säkerligen dom flesta andra tillverkare.

En mikrofon som är många gånger bättre än vad som finns i "gaming headsets" kostar ju bara enstaka hundralappar.

Nä men nu pratar du om saker du inte vet något om 😂😂

Nu kanske du ägt gaming-headsets i 300-kronorsklassen? Men det finns flertalet gamingheadsets i diverse prisklasser som har bättre mickljud än majoriteten av laptops(wtf?!) och webbkameror. Externa mickar är en annan sak förstås.

Du ska inte gå på all strunt-PR om när laptops har ”fyra mikrofoner” och sånt skit. Det kvittar att de har fyra skitsmå mikrofoner när du ändå sitter 1 meter ifrån när du pratar.

Man kan absolut få hyfsat/OK ljud från vissa laptops och/eller webbkameror. Men ett bra headset slår ju dessa 9 gånger av 10. Om man inte köper nåt jävla skit för 150-200 spänn då, förstås.

Personligen lägger jag hellre tusenlappar.

Hörs hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Nu kanske du ägt gaming-headsets i 300-kronorsklassen? Men det finns flertalet gamingheadsets i diverse prisklasser som har bättre mickljud än majoriteten av laptops(wtf?!) och webbkameror. Externa mickar är en annan sak förstås.

Du ska inte gå på all strunt-PR om när laptops har ”fyra mikrofoner” och sånt skit. Det kvittar att de har fyra skitsmå mikrofoner när du ändå sitter 1 meter ifrån när du pratar.

Man kan absolut få hyfsat/OK ljud från vissa laptops och/eller webbkameror. Men ett bra headset slår ju dessa 9 gånger av 10. Om man inte köper nåt jävla skit för 150-200 spänn då, förstås.

Personligen lägger jag hellre tusenlappar.

Hörs hej.

Du kanske har använt budgetlaptops och inte vet vad du pratar om.

Gå inte på strunt-PR där "gaming" verkar bra. 99% av allt som heter "gaming" är BS och man får bättre och billigare saker som inte har "gaming" i namnet och som inte fyller dina öron med RGB.

Personligen lägger jag tusenlappar på mina headsets.

Hörs hej.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Har du några tips på miccar?

Visa signatur

anti-fascist antiX Linux på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intels fabrik på mark tagen av Israel