Missa inte Amazon Prime Deal Days!

kan en dator explodera?! enlig mamma...

Permalänk
Medlem

har en kompis morsa som är likadan han fick inte ha en nätverkskabel utanför hans fönster o in genom ett annat den kunde ju börja leda "dödlig" ström när det regna även fast den var dubbel isolerad kabel
min mamma är nästan lika dan vad det gäller aftonbladet/expressen jag fick först inte skaffa adsl för att någon hade fått fel på telefonen eller bara råkat koppla in det i fel jack och sedan när de byggde om utanför mitt hus o råkade kapa tele ledningen var allt mitt adsl's fel även fast grannarna inte kunde ringa men efter ett tag och lite snack med telenordia och telia så insåg hon att jag haft rätt i ungefär 4 års tid

Visa signatur

Permalänk
Medlem

va ä det för fel på era mammor? är dom 83 år?
jag är "familjens datorgeni" enligt dom och får styra och ställa som jag vill med de sakerna

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av none
va ä det för fel på era mammor? är dom 83 år?
jag är "familjens datorgeni" enligt dom och får styra och ställa som jag vill med de sakerna

det får jag ochså men så fort någon säger något i aftonbladet/expressen eller på programmet plus så är det så

btw jag tror jag är ganska ensam om att ha en morsa som behärskar c++ hehe

Visa signatur

Permalänk
Medlem

min morsa hackar DOS

Visa signatur

Utvandrad till NH tills vidare

Permalänk
Medlem

Lyssna på maMMa !!

Min sa att man ska ha händerna på täcket!! annars blir man blind...
Jag lyssnade inte f-n ALLS! ja har feta Brillor nu!!

mamma vet hon...

Om hon tar fyr från din dator brand så ha ha mars - mallows redo ;o)

mammor är som fantomens vän Guran! fulla av skumma visdomsord man inte
begripers sig på..

å hör sen...

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Re: Re: kan en dator explodera?! enlig mamma...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pijo
får inte ha luckan öppen för mamma.. hon tror att de tar fyr. =P

Chassifläktarna ger ju bra drag när sidpanelen är på. Fram med grillkorven.

Permalänk
Medlem

h0h0h.... rolig kille

Visa signatur

AMD XP2600+ @ 2209mhz ][ TwinMOS 512DDR PC3200 ][ Asus A7N8X deluxe nForce2 ][ Hitachi Deskstar 7K250 120GB ][ Sapphire Radeon 9600pro @ 470/351 ][ Samsung 957p "19 ][ 13051 @ 3Dmark 2001

Permalänk
Medlem

vad hände frästen har datorn brunnit upp än?

Visa signatur

Permalänk

Barbeque! haha...

Permalänk
Medlem

Hihi, jag petade en gång i nätaggregatet med strömsladden i för jag höll på o såg hur mycket fläkten lät och sådär. Rätt var de var så sa det typ *zap* och jag fick mig en redig stöt. Ska aldrig göra om det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M33P
Hihi, jag petade en gång i nätaggregatet med strömsladden i för jag höll på o såg hur mycket fläkten lät och sådär. Rätt var de var så sa det typ *zap* och jag fick mig en redig stöt. Ska aldrig göra om det

Funkade den efter det eller? Gissar på att den inte gjord det...

Permalänk
Medlem

klart rolig tråd det här.... va alla är kreativa med bilder å sånt hehe...skönt att man är "elektrikern" ifamiljen såm na får göra som man ville när man bodde hemma, kom ihåg att jag gjorde ett nytt första telefonjack i källaren så att jag kunde ha mitt adsl där riktigt fin å peta i centraldosan å plocka ut ett eget första jack så man får det där man vill ha det

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

haha, alla älskar min mamma ..heh, nu får jag iaf ha luckan öppen ...yees!

Visa signatur

EPoX nFORCE2 8-RDA+, AMD AthlonXP 2700+, 2X256 @ 512MB DDR PC3200, Connect3D Radeon 9500np, Maxtor plus9 120gb.

Permalänk
Medlem

Hade datorer tagit fyr så lätt hade det behövts inbyggt halonsystem (eller vad det är för gas som används nuförtiden) i lådan.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malm
Din mor borde nog läsa lite grundläggande ellära och datorkunskap. Det finns absolut inga skadliga strömmar i datorn, så du och din mor kan vara helt lugna. Det går också bra att köra med öppen lucka. Dammsugaren hör däremot inte hemma i datorn, på grund av dess tendens att generera statisk elekricitet.

hmm dammsugaren där, jag brukar dammsuga lite då och då, funkar fint, dock brukar jag bara ha plasthandtaget då...

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

Småelektroniken i lådan kan om du har en sjuhelvetes otur sprängas, vi lyckades vid 230v spränga en ic-kretts anpassad för 5volt, killen som fick den på sig blödde lite i ansiktet.

Du bör ha kåpan på chassit på, bland annat av följande anledningar

• Med stängt chassi håller sig den elektromagnetiska(? kanske annan) strålningen sig inom lådan, inget går ut, inget går in. Nån gubbes fina formel ur elläraboken förklarade detta. Nån bur var det.

• För att kunna kyla bäst bör du använda chassifläkt, öppnar du sidan blir luftgenomströmningen obetydlig och chassifläktarna fungerar bara som blåsningar i lådan, luftcirkulationen som hade bygts upp av över/undertryck förintas.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Hm, jag känner i alla fall att jag måste blunda då jag kollar in i nätaggregatet på min dator, eftersom jag har klippt bort det så kallade fläktgallret. Din mamma är med andra ord inte ensam om att tro att saker och ting helt plötsligt kan flyga rakt ut ur lådan.

Permalänk
Medlem

blunda när du ska kolla in i nätaget???

kan du laborera lite mer hur det går till, känns ju lite skumt typ som att säga såhär:

solen är grön, jag ljuger alldrig.

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Jag måste sätta på hårddisken med en spade.. annars så blir jag ledsen.

Visa signatur

DFI Lanparty Ultra-D :: x2 4400+ :: x1800XT 512MB :: Corsair TWINX2048-3200C2 ::

Permalänk
Medlem

nej dte kan den int men det kan "brinna" då smällter den!!!

Permalänk
Medlem

alltid lika kul att pilla ramet börjar pipa och låta sen hänger sig skiten

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |