Ownit vs Allente min ping är sämre!
Hej
Någon mer som har erfarenhet av Allente och Ownit!?
Grejen är den att jag hade Allente innan avtalet löpte ut nyligen och hört väldigt gott om ownit! Men jag har sämre ms/ping med Ownit. Ligger på runt 27 till 34 i ping med Ownit och bed Allente 0 till 17 detta va inte roligt att se.
Spelar bland annat fortnite som är a och o med 0 i ping.
Har oftast 0 till 8 ibland kan de gå max upp till 17. Väldigt, väldigt sällan över de. Oftast 0 till 5.
Fick nyss se att Ownit är en del av Telenor och använder Telenor då givetvis. Bor i Vänersborg. Tråkigt att detta inte upplyses på Ownits hemsida. Allt detta fulspel med bolag i bolag. Blir att säga upp detta direkt och byta tillbaka. Hoppas det går att avbryta som ej nöjd kund-garanti? Någon som har koll på detta? Globalconnect som äger min fiberanslutning!
Finns det bättre alternativ då än Allente eller bör jag hålla fast vid dom? Har ägt det nya abonnemanget i bara några timmar.
Så borde väl gå att göra sig av med detta ganska lätt?
Edit: Såg nu att Allente går genom globalconnects server i Göteborg Men Ownit går genom Telenor. Förmodligen där skillnaden blir. Riktig djungel detta för att kunna få så lite routing som möjligt. Hur gäller det med Telia och bahnhof?
Telia går genom globalconnect i Göteborg precis som Allente men hur blir det med bahnhof som hyr in sig på Telias när? Kommer bahnhof med en extra routing till Telia? Eller hur fungerar det? Någon som jobbar hos en ISP som tex globalconnect?
Vill även ha fast ip och ipv6
Men fast ip erbjuder väl inte ownit?
Vill ha så kort väg som möjligt och även ut i EU
Liter rörig text men ni får ha överseende.
Tack på förhand
Mvh Henke