SweClockers drop!

Stor uppdatering av Xbox-appen i Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybson:

Du slipper inte ha de andra launchers installerade, de måste fortfarande få göra sin grej.

Jo, men kommer den starta upp steam då tex om det är ett steam spel jag vill spela?
Eller kommer bara spelet starta?
Kommer biblioteken från olika launchers sammlas, även spel som inte är installerade, eller är det bara installerade spel?

Visa signatur

Citera för svar!
9800X3D, ASUS ROG STRIX B650E-F, 32gb @6000 CL30, RTX 4080s FE

Permalänk
Medlem

Games Explorer från Vista/Windows 7 i ny skrud?

Visa signatur

| Corsair Obsidian 500D | Intel Xeon E5-1680 v2 3.9GHz med Corsair iCUE H115i Elite Capellix XT | Asus Rampage IV Black Edition | G.Skill Sniper 4x8GB 2133MHz CL10 | 2x EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB, SLI | X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Samsung 870 EVO 2TB, Samsung 870 EVO 1TB, 2x Seagate Barracuda 2TB | Corsair AX860i | DELL P991 Trinitron | Windows XP/10 Dual-Boot |

Permalänk
Skrivet av zOlid:

Jo, men kommer den starta upp steam då tex om det är ett steam spel jag vill spela?
Eller kommer bara spelet starta?
Kommer biblioteken från olika launchers sammlas, även spel som inte är installerade, eller är det bara installerade spel?

Troligen exakt som gog launcher.

Aka startar x oauncher för spelet och när du stänger av spelet stänger den ner launchern igen automagiskt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Genuin fråga: använder folk Xbox-appen idag eller är förhoppningen att detta ska få folk att börja använda den?

Tror de flesta med GamePass kör där, i alla fall gör jag det via den appen. Vet inte annars vad det finns för alternativ att starta spelen.

Uppdaterade precis appen och mina Steam spel ploppade upp!

Permalänk
Medlem

Har kört windows i ungefär 2timmar sedan nyår så har ju inte använt några windows spel launchers på ett tag!
Men jag använde dock https://playnite.link/ under 2024 och en del av 2023.

Playnite är opensource, det finns massor av plugins och därmed stöd för alla olika butiker jag kan komma på inklusive en del betydligt mindre/ovanligare än steam/gog/epic.
I stort sett den ENDA anledningen till att jag började använda Playnite var hur det kan hanterar/sköter spel med HDR och slår av/på HDR vid spelets start/stop så man slipper tänka på det då windows är helt enkelt totalt ruttet på det.

Det funkade väldigt bra för min del med steam/gog/epic men även en hel del emulatorer/itch.io, det är snabbt att navigera runt i.
Tror inte jag hade en enda krasch steam/gog/epic har kraschat nån/några gånger per år för mig, dom kan även ha en del slowdowns dock ofta väldigt korta vilket jag inte kommer ihåg att Playnite haft.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Nu har jag redan fått in andra launchers i Steam via diverse olika tredjeparts-lösningar inkl Epic. Så detta ter sig inte jätteintressant.

Permalänk
Medlem

Lösningen på det hela. Inga launchers. Back to basics!