Permalänk
Medlem

Abit IC-7 Max 3

Någon som vet när Abits IC-7 Max 3 kommer?? jag pallar snart inte vänta längre =/

Permalänk
Medlem

enligt vissa källor denna månad, ev början på nästa. Den som väntar på något gott väntar alltid för länge

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Re: Abit IC-7 Max 3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SexMachine
Någon som vet när Abits IC-7 Max 3 kommer?? jag pallar snart inte vänta längre =/

Pallande inte heller längre, beställde ett Ic7-G idag

Skitsamma, så jävla mycket bättre det nog inte, och är det det så får jag sälja mitt ic7G då.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

frågan är hur mkt det kommer kosta.

Permalänk

mm men himla trevligt med 3v vdimm
resten vetifan hur bra det kommer vara.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Hur skoj är det med ett moderkort du inte behöver V-modda?

Permalänk
Medlem

HMB

det finns folk som inte kan volt modda kanske... det är bra då om moderkort inte behöver volt moddas.. då är det bara att köra på då slipper dom det iaf, och sen försvinner garanti om du moddar den inte så kul om det skulle hända nåt..

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
HMB

det finns folk som inte kan volt modda kanske... det är bra då om moderkort inte behöver volt moddas.. då är det bara att köra på då slipper dom det iaf, och sen försvinner garanti om du moddar den inte så kul om det skulle hända nåt..

garantin försvinner ju hursomhelst så fort man klockat så det spelar ingen roll om man v-moddar eller inte... men givetvis är det lättare att lura firmorna på RMA om man nu vill göra det..

Permalänk
Medlem

Håller med HMB!

Visa signatur

[RC-Racing is my future after my family!!]
Min blogg - LGS900 - 500gb..

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge en vild chansning på vad den kommer kosta?
ca2500 kr eller?

Permalänk
Medlem

Runt 2200:- men det är bara min gissning

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Nu verkar det ju som om den skulle ha släppts.. fast jag har inte hittat något ställe som har den att köpa ännu.. kan ju iof vara så att det inte har släppts i sverige ännu..

Permalänk
Medlem

hoppas den går att få tag i tills nästa vecka. vad tror ni rent allmänt om kortet?? Någon som har koll på skillnaderna mellan IC-7 G och MAX3?? Det ända jag vet är att MAX3 har otes som mosfet kylning och fler S-ata platser. rätta mig om jag har fel

Permalänk

förhoppningsvis kommer max3 överklocka lite bättre med bättre komponenter osv.
kylningen av mosfetsen är jag lite skeptisk till.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Hmm....detta måste vara det mest hypade kortet på länge. Men jag ska villigt erkänna att jag också går och väntar....och väntar.....och väntar....och vä....

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem

Jag väntar mera spänt på rev2.0 av Epox 4PCA3+... den verkar mycket mer lovande än världens (fömodligen) dyraste planka MAX3.

Visa signatur

Dator 1: Mac Mini M4
Dator 2: 7800X3D, 64GB, 9070XT
Dator 3: Macbook Pro M1
Dator 4: Dell XPS 9500, i7 10750H, 32GB, 1050Ti

Permalänk

hentai vet du vad epox har gjort för förbättringar på rev 2.0 ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte bara meddela att Komplett nu lagt in IC7-MAX3 som "Obekräftat 2003-08-29", med det snygga priset på 2 747 kronor.

Återstår väl att se om det skiljer sig från det slutgiltiga priset, annars kanske det är lite väl tilltaget...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
hentai vet du vad epox har gjort för förbättringar på rev 2.0 ?

Inte helt säker, men det ryktas om att vcore ska förbättras så att den går att höja till 1,85V. Det är ju rent fantastiskt isåfall, eftersom de 1,6V som finns nu är lite lågt. De ska väl förmodligen också fixa problemen med Lan och ljudkortet också eftersom de knappt funkade på rev 1,2.

Visa signatur

Permalänk

hentai det går redan att höja Vcore till 1.85v antingen genom BIOS uppdatering, moddning eller helt enkelt genom en bugg.
abit ic7-max3 kostar 2800:- på komplett

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hentai-san
Inte helt säker, men det ryktas om att vcore ska förbättras så att den går att höja till 1,85V. Det är ju rent fantastiskt isåfall, eftersom de 1,6V som finns nu är lite lågt. De ska väl förmodligen också fixa problemen med Lan och ljudkortet också eftersom de knappt funkade på rev 1,2.

Spänningen är redan fixat i en ny BIOSversion. 1.85 är max till CPU nu. Vad va det som inte funkade med LAN? Har nämligen beställt ett sånt kort, det ligger på posten. Är därför väldigt intresserad av vad kortet kan innebära för problem.

Permalänk
Medlem

Nej, ingen ide att vänta på max 3, på tok för dyrt! Aldrig att jag pungar ut över 2000kr för ett moderkort + att min ekonomi inte tyckte om det priset...

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lunaspice
Spänningen är redan fixat i en ny BIOSversion. 1.85 är max till CPU nu. Vad va det som inte funkade med LAN? Har nämligen beställt ett sånt kort, det ligger på posten. Är därför väldigt intresserad av vad kortet kan innebära för problem.

Ok, att det fixats med en biosuppdatering visste jag inte. Det verkar vara många på AoAforums som har stora problem med rev1.2 och det inbyggda lanet i xp, för de allra flesta så slutar det i bluescreen när det använder det... Det gäller enbart rev1.2, rev1.0 verkar ha klarat sig utan problem.

Lunaspice: När du får ditt kort, kan du kolla om det funkar bra och rapportera tillbaka då jag är EXTREMT intresserad av detta kort ifall det skulle funka fint, särskilt nu med det nya bioset.

EDIT: MAX3 kommer aldrig komma på fråga, det kortet skulle jag aldrig köpa! FÖR DYRT!

EDIT2: Läs mer om problemet här

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet nån ett moderkort som GARANTERAT stöder Presctt? Eller nåt kommande inom snar framtid? Kommer MAX3 stödja prescott?

Visa signatur

Asus P8z68-V PRO <> Intel Corei7 2600k <> 16gb Corsair Vengeance blue <> Geforce GTX 580 3gb <> Crucial m4 128gb SSD <> WDC 1TB <> Corsair gold 850W <> Antec Kühler 620 <> Corsair Carbide 400

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Abit IC-7 Max 3

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dool
Pallande inte heller längre, beställde ett Ic7-G idag

Skitsamma, så jävla mycket bättre det nog inte, och är det det så får jag sälja mitt ic7G då.

jag med ;D

Visa signatur

I want a lover I don't have to love,
I want a girl who's too sad to give a fuck.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gizz
Vet nån ett moderkort som GARANTERAT stöder Presctt? Eller nåt kommande inom snar framtid? Kommer MAX3 stödja prescott?

Vem bryr sig? Man är bara dum om man köper den första versionen av Prescott, bättre att vänta på den nya sockeln och allt annat som kommer med den (DDRII och PCI-Express).

Men det är sagt att MAX3 ska klara prescott.

Visa signatur

Permalänk

Hentai-san, jag blev jag riktigt lack. Jag har ALLTID samma otur. Så fort jag har beställt så kommer det upp negativa saker om de saker jag har beställt och det blir genast mkt krångligare. Man KAN iofs ha tur med kortet och att det funkar iaf. Vad ska jag annars göra? Skicka tillbaka och köpa ett nytt? Eller skicka tillbaka det utan att ens öppna förpackningen?

Permalänk
Medlem

Jag skulle iaf hämta ut paketet och testa, du kan ju ha fått 1.0/1.1 eller så kanske ditt funkar bra. Jag tror iaf att Epox kommer fixa det på ett eller annat sätt (om inte så är det tidernas skandal).

EDIT: Har också lite mer dåliga nyheter, på de tidigare revisionerna av 4PCA3+ (1.0/1.1/1.2) så har det visat sig att dem inte kan leverera mer än 1,65V vcore oavsett hur högt bioset går, det är en annan sak som kanske fixas på 2.0.

Visa signatur

Permalänk

om det inte fular sej verkar det ju vara ett riktigt toppenkort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
om det inte fular sej verkar det ju vara ett riktigt toppenkort.

Utan tvekan, det är billigt, massor av godis och grym på överklockning... Epox skulle haft en vinnare om de bara fixade alla problem.

Visa signatur