Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Begagnad laptop under kandidat i datavetenskap

Permalänk

Begagnad laptop under kandidat i datavetenskap

Jag kommer mest att använda denna laptop för plugg och programmring. Tanken var att jag helst ville lägga runt 5.000 kr, vilket jag vet inte är mycket. Jag hade egentligen tänkt köpa denna, då det verkade vara det bästa valet enligt några vänner som jag frågade: https://www.refurbed.se/p/hp-elitebook-845-g7-4650u/178562b/?... (HP EliteBook 845 G7 (Ryzen 5 PRO 4650U))

Tyvärr så hann den bli slutsåld. Om ni har någon rekommendation på ett bra väl kring ett liknande pris så skulle det verkligen uppskattas! Jag har mest kollat runt på inrego och refurbed.

Permalänk
Medlem

Kolla på Dell också. Latitude för vanliga, Precision för CAD-datorer med nVidia Quadro-grafik.
Jag betalade 5000 för min Precision 5540 med i7-gen9, 32GB, 512GB förra sommaren... Snuskigt billigt, sure.
Men tipset är att buda på "allt" på Tradera, ibland går det fina datorer för skampris, budar du på "alla" så är chansen större.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Skrivet av mrTLU:

Kolla på Dell också. Latitude för vanliga, Precision för CAD-datorer med nVidia Quadro-grafik.
Jag betalade 5000 för min Precision 5540 med i7-gen9, 32GB, 512GB förra sommaren... Snuskigt billigt, sure.
Men tipset är att buda på "allt" på Tradera, ibland går det fina datorer för skampris, budar du på "alla" så är chansen större.

Problemet med Tradera för mig handlar nog mycket om att jag inte känner mig tillräckligt kunnig för att våga köpa på det sättet. Jag kommer köpa något och bli blåst. Det finns ju inte heller någon garanti ller något där, vilket gör det värre.

Permalänk
Snusfri

Denna HP EliteBook är bättre och billigare än den du länkade.

Annars är denna deal på Apple MacBook Air M1 väldigt svårslagen.

Med koden Dustin så blir priset 4918kr för MacBooken samt 3374kr för EliteBooken.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

i7-1165G7, DDR4 16GB, 512GB NVMe, Windows 11 Pro - för 3650:- kanske kan vara något?
https://billigadatorer.se/shop/155-lenovo-thinkpad-t14s-gen-2...