Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Temperatur på nordbryggan

Jag har precis bytt ut min fläkt & fläns på nordbryggan till mitt EPOX 8KHA+ till en större kylfläns då den gamla fläkten hade börjat surra.

Nu är jag lite nyfiken på att veta vilken temperatur nordbryggan har. Har sett i många av trådarna här att det diskuteras temperatur på nordbryggan men aldrig hur man får reda på den.
Jag använder mig utav MBM5, finns det någon möjlighet att få reda på temperaturen via detta program eller måste man använda sig utav en extern termometer?
Finns det någon kritisk temperatur för nordbryggan?

Tacksam för svar

/Jonas

Visa signatur

Dell XPS Gen 4 | Intel P4 EE 3,73GHz | 2048MB DDR2 | ATi Radeon X850 XT PLATINUM EDITION | 2x Western Digital 250GB HDD RAID1 |

Permalänk
Medlem

så vitt jag vet så måste du använda en extern tempsensor.
vet inte va tempen normalt ligger på en NB men antar att det är mellan 40-50 men det kan nog variera rejält beronde på kylning/klockning...

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Jag har byggt in en tempsensor i min NB, i grafikkortet också, för att få en liten fingervisning av i viket läge temperaturen rör sig, innan jag köpar flera vattenblock. Bemärk: det är inte coretempen jag mäter, men i mitten av kylflänsen. Jag har byggt en billig 6 kanals tempmätare av befintliga program och lösdelar, och håller på att göra en webbsida om det.
Tempen på NB just nu: 44C. Grafikkortet: 48C.

Visa signatur

”Han dolde sin dumhet bakom en mur av kunskaper.” N.F. Nielsen
Årsaken till den ekonomiska krisen.

Permalänk
Medlem

Gylle:
ser jäkla styggt ut men det funkar kanske bra.
massa trevlig info om hur du har gjort å vad man behöver för prylar för att lyckas vore trevligt...

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb