Permalänk

2 st win2003 probz.

1. När jag ska connecta till en annan dator i nätverket så står GUEST färdigt inskrivet som inloggningsnamn och går inte att ändra. Hur ska jag göra för att logga in med ett annat namn ?

2. Jag laddade ner DirectX websetup här om dan. Efter att ha tagit ner alla filer konstaterade den att jag har en icke-kompatibel windows version ? (fastän den laddade ner filer till win 2003)

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men jag tror att win 2003 fortfarande är väldigt buggigt. Lösningen på första problemet kommer nog att släppas iom att updates kommer till win 2003.
Ditt andra problem har jag ingen aning om eftersom jag inte använder win 2003.
Var uppdaterad när det gäller releases på ms hemsida så kommer ud nog kunna korrigera problemet.

Visa signatur

ASUS A6Ja Q011P

Permalänk
Hedersmedlem

1. Det här ska nog utföras på datorn som du försöker komma åt. Som det är för dig antar jag det är en XP-maskin eftersom det har denna inställning som standard.
Starta secpol.msc (Eller Local Security Settings i administrative tools)
Navigera ner till "Local Policies\Security Options"
Där ska du ha "Network access: Sharing and security model for local accounts" Om den är inställd på "Guest only - local users authenticate as Guest" ska du ändra till "Classic - local users authenticate as themselves". Då har du troligen löst problemet. Felet ligger alltså inte i WS2003. För övrigt tror jag mig minnas att det har Classic som standard.

2.
Om du har möjlighet (snabb uppkoppling) så tanka hem 32 mb filen som innehåller allt som behövs, den använde jag iaf för att uppgradera till dx9. Sök på microsoft downloadcenter.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Hej Ove!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
1. Det här ska nog utföras på datorn som du försöker komma åt. Som det är för dig antar jag det är en XP-maskin eftersom det har denna inställning som standard.
Starta secpol.msc (Eller Local Security Settings i administrative tools)
Navigera ner till "Local Policies\Security Options"
Där ska du ha "Network access: Sharing and security model for local accounts" Om den är inställd på "Guest only - local users authenticate as Guest" ska du ändra till "Classic - local users authenticate as themselves". Då har du troligen löst problemet. Felet ligger alltså inte i WS2003. För övrigt tror jag mig minnas att det har Classic som standard.

Sitter i skolan nu men jag ska pröva när jag kommer hem.

Men tidigare har det funkat att connecta till dator 2 (WinXP) med andra users än guest. Då hade jag iofs win2000 på burk 1.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DOA
Här har du länken till Dx9 filen.

http://download.microsoft.com/download/a/8/1/a81adbcd-3212-4c...

Thx, skall pröva.

Websetupen jag körde försökte ladda ner DX 9.0b och den stöder tydligen inte 2003 men 9.0a borde funka.

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk

En fråga till.

Tidigare klarade min display 85hz i 1280*960 efter att jag installerat drivrutinerna.

I win2003 ingick drivrutiner men dom gav max 75hz i 1280x960 så jag slängde i drivrutins-skivan och valde "update driver" .

Fortfarande är max 75 hz ?

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)

Permalänk
Medlem

hej på dig angående drek x 9 så fins det inställnigar någonstans som gör att du måste gå in och aktivera derek x manuelt kommer inte i håg vart mn gör det men det e bara att leta

Visa signatur

ziefle

Permalänk
Medlem

Anledningen till att du bara får 75Hz är väl att det är dåliga drivrutiner, eller drivrutiner för win2k/XP, som inte används på samma sätt som i 2k3 eller nåt. DirectX 9 hade jag dock inga problem att få igång i det.. funkade direkt.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.