riksdata för billiga ?

Permalänk

Det är många som beställt och fått bekräftelse på det gamla über-paketet.
Undra hur det går med deras beställningar. Ska åka in med en polare nu och _snacka_ med dem. De borde ju leverera till dem som fått orderbekräftelser. Hur är det med konsumentlagen här ? Nån som är påläst ?
Tydligen så får ingen i min kommun (vaxholm) nån hjälp från konsumentombudsmannen. Vaxholms kommun har inte betalat för det.
Verkar sjukt. Det är vägledningen vi inte får ta del av såklart inte lagen

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Var inne på deras sida och tittade idag igen och nu kostar paketet 12500:- med radeon9600Pro.

Permalänk

inte bara det baath. De har inte kvar asus p4c800 deluxe, de har tagit bort skärmen oxo.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Hedersmedlem

Nu pratar vi fulmetoder på hög nivå, ändrar produkten som finns på samma länk etc.

Permalänk

Riskdata?

Jag ringde riksdata idag och frågade angående min beställning av "snabbast någonsin" paketet som jag gjorde för ca. 2 veckor sedan.

Leveranstiden är tre veckor sade han jag pratade med.
- Då borde jag ha den i nästa vecka då ?, sa jag.
- Ja jag tror det, vi ringer när det är klar sade han.
- Men konfigurationen kommer att vara den samma, kommer den att levereras med ATI Radeon 9800 kortet enligt spec.'en på erbjudandet?
- Jag jag tror det, vi ringer, sa han och lät ganska less.
- Ja men då räknar jag med att den kommer i nästa vecka som vi kom överens om då?
- Ja... *suck*.
- Tack och hej då!

Antar att dom blivet nerringda av folk som beställt paketet innan dom tog bort erbjudandet.

Annars är det väldigt dålig stil om dom ej leverarar en produkt som dom ha marknadsfört. Deras rykte kommer ju inte förbättras om man säger så.

Erbjöd dom till och med att jag skulle köpa in 15 st bärbara datorer till firman om de levererade min dator omgående och om de kunde ge ett bra bulkpris på laptoparna...
Men dom var inte intresserade... snacka om dåligt affärssinne.

Jag har fått en orderbekräfterlse och därmed har de väl förbundet sig att leverera produkten?
Eller täcker deras: "Med reservation för tryckfel och prisändringar." en sådan sak trots deras publereringar i PC FÖR ALLA?

Jag kommer då leva djävul om dom inte levererar detta till angivet pris. 9600kr + moms.

Ringer igen i slutet av nästa vecka om dom ej hört av sig.

/Frustrerad (som fan).

<edit stavfel - men finns nog flera .. =)... >

Permalänk
Medlem

hmm får man ingen skärm alls nu?

Visa signatur
Permalänk

Riskdata

Nej, ingen skärm och 500kr dyrare samt nergradering till Radeon 9600pro.

Igår hade dom 14000kr med skärm men oxå då Radeon 9600pro.

Har för mig jag läste i tråden tidigare att dom skulle ha detta erbjudande, det första alltså, fram till nyår?

Permalänk
Medlem

snart ändrar dom väll till en Celeron 1,7a och 256mb sdram eller nått :/

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Har de inte bytt ut det fina modekortet också? Nu står det bara "Pentium4 moderkort dual channel minne,800MHz,FireWire, S.ATA"..

Säger väl lite om den butiken.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

"Snabbast någonsin"

Intel Pentium4 3.0GHz,800MHz
1 Gb DDR 400, PC3200 (2x512Mb)
120 Gb HDD 7200RPM
ATI Radeon 9800 128MB TV, DVI
LG 16x DVD med program
52x DCRW med program
3com 3c40 Gigabyte närverk
Digital Audio, 6 channel
ASUS P4C800 Deluxe, 800MHz, Firewire 1394,Serial ATA AGP8,USB 2.0,5st lediga
PCI-platser.
1.44" Floppy
Microsoft Windows XP home OEM,
Microsoft TGB
Microsoft Mus,
700watt Subwofer högtalare
Compucase SILENT Miditower 300watt

HYNDAI 19" Q910S Dynaflat-X
Flat 110kHz TCO99 0.20 HDP 1600x1200max. resolution Dynaflat-X

Pris: 9 600,00 SEK exklusive moms
Pris: 12 000,00 SEK inklusive moms

^ ^ ^ Så här såg det ut tidigare, när jag (och MÅNGA andra tydligen) beställde.

Och nu ser paketet (som ligger närmast det gamla fast heter nu "värsting" och de har tagit bort den stora BÄST I TEST - PC FÖR ALLA bilden ang. det gamla paketet på hemsidan):

RDS Super P4 3.0GHz "Värsting"

Intel Pentium4 3.0GHz,800MHz
1 Gb DDR 400, PC3200 (2x512Mb)
120 Gb HDD 7200RPM 8Mb cache
ATI Radeon 9600pro 128Mb DDR DVI TVO
LG 16x DVD läsare med program
52x CDRW brännare med program
100/Gigabyte nätverk onboard
Digital Audio, 6 channel
Pentium4 moderkort dual channel minne,800MHz,FireWire, S.ATA
1.44" Floppy
Microsoft Windows XP home OEM med CD skivan,
Microsoft Internet tangentboard.
Microsoft Optical Scroll Mus,
700watt Subwofer högtalare
Compucase SILENT Miditower 300watt

Paketet är monterad & klart för installation av programvaran.

Komponenter

Pris: 10 000,00 SEK exklusive moms
Pris: 12 500,00 SEK inklusive moms

Summering: Betala 500 kr mer så knycker vi monitorn, nergraderar grafikkortet, byter ut moderkortet... MEN du får en optisk mus med scrollfunktion!

Men men, jag skall inte gärva upp stridsyxan ännu. Förhoppningsvis levererar de redan registrerade beställningar...

Permalänk
Permalänk

Vi var inne och pratade med Allan (VD skulle jag gissa)
han säger att alla som beställt det tidigare paketet (snabbast någonsin)
kommer att få det så fort de får prylarna i lager. Huruvida det kommer att ske vet jag inte. Han säger att han är sjysst som ger kunden en chans att välja mellan 9800 och 9600 samt om man kan tänka sej ett MSI kort istället för ASUS-kortet för att påskynda leverans. Men när vi pratade med honom så i princip garanterade han oss att man kunde få grundutöringen om man väntade tillräckligt länge. Han visade dock att han ville att man skulle nöja sej med de billigare delarna.

SÅ alla som har beställt systemet och fått en bekräftelse.
NÖJ ER INTE MED MINDRE!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oC MasteR Jay
kommer att få det så fort de får prylarna i lager. Huruvida det kommer att ske vet jag inte. Han säger att han är sjysst som ger kunden en chans att välja mellan 9800 och 9600 samt om man kan tänka sej ett MSI kort istället för ASUS-kortet för att påskynda leverans. Men när vi pratade med honom så i princip garanterade han oss att man kunde få grundutöringen om man väntade tillräckligt länge. Han visade dock att han ville att man skulle nöja sej med de billigare delarna.

Tillräckligt länge, kan i princip innebära ett halvår så att inköpspriset typ halverats då ?
Jävligt schysst av han att låta dom som beställt köpa en sämre dator för samma pris, björntjänst så det smäller om det

Kunde dom hålla leveranstiden 3 veckor, sa han nått om det? alltså med orginal configgen?

Frågade vad "snabbast någonsin" skulle kosta med en 17" TFT-monitor (5000 spänn om man köper den löst), då skulle paketet kosta 16.400 kr istället för 12.000 inkl. 17" CRT skärmen. (som kostar 2500kr löst på hemsidan), således "får man betala" 6900 kr för TFT-monitorn.

Permalänk
Medlem

jag hade funderat på att beställa men hann ju aldrig aja man får vänta lite p4 3.0 priser kommer ju sjunka snart i oktober sägs det

Permalänk
Citat:

SÅ alla som har beställt systemet och fått en bekräftelse.
NÖJ ER INTE MED MINDRE!

Jag har själv tidningen där det va 3 st 10 poängare och har kollat vad det skiljer på datorerna och sen ringde jag runt och frågade vad som finns att köpa och kom fram till att köpa datorn från samma nummer som säljs av http://www.sbs.o.se och den var bara några usla hundra poäng under riksdata´s "snabbast någonsin " vilken aldrig sålts utan problem från riksdata det tog 5 dagar för mig att få min dator av sbsdata och det var inget ati radeon 9700pro i den men ett minst lika bra 9800 kort i den .
Så har ni beställt av riksdata och blivit sagt att vänta på oförutsedd tid så blir mitt råd att ni ska avbeställa er order och kontakta SbsData dem funkar bra och är bra att ha att göra med .

Visa signatur

Asus P4PE | P4 2.667@2,9ghz| Leadtek GF FX 5900 ultra | 768mb 400mhz ddr ram | 2x80 gb maxtor 1x180gb| mm .

Permalänk
Medlem

Kan du posta länk till datorn du köpt på SBS-Data? Var det ett ATI Radeon9800 i den för 12000?

Permalänk

jag var in på riksdatas hemsida nyss och nu hade dom satt ett pris på 13000 istället och för ca 1 timme sedan kostade samma burk 12.500 kr så jag funderar verkligen på vad dom pysllar med.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av baath
Kan du posta länk till datorn du köpt på SBS-Data? Var det ett ATI Radeon9800 i den för 12000?

Speedy-Gonzales” chassi Antec Solution SLK3700AMB Midilåda, ATX 4 st 5,25" platser, 8 st 3,5" plats (inside) 120mm fläkt, Albatron 865 PE intel 865Chip, 10/100 Lan, 350W Nätdel. Hårddisk Seagate, 80GB, 7200RPM 2MB Cache, DVD 16/48, Floppy, Tangentbord Microsoft PS2, MUS Microsoft optical Ps2, Juster Ac691, 80W, 2x 256MB DDR ram 400Mhz DDR minnen, Moderkort Intel 865. Cpu -Intel P4 800FSB 2400MHz 3års garanti. Grafikkort 9800 128MB. Fläkt Intel original. Skärm ViewSonic 17" E70f+SB CRT PerfectFlat 0.25 72kHz 1280x1024 TCO99 UltraBrite Silver/Svart 770450 / E70F+SB 3års garanti Operativsystem Windows Xp home, förinstallerat. . 14400 3dmark poäng. 10/10 Poäng i nummer 7 av PC för all. ”Tung på grafik” Kommentar från Pc för alla. (9800 är ersättare till 9700PRO) 12000:-

gå in på http://www.sbs.o.se/ sen väljer du bara data paket sen scrollar du ner till speedy gonzales :-):D

Visa signatur

Asus P4PE | P4 2.667@2,9ghz| Leadtek GF FX 5900 ultra | 768mb 400mhz ddr ram | 2x80 gb maxtor 1x180gb| mm .

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hört något mer, angående leverans av beställda paket?

Permalänk
Medlem

"Om något verkar för bra för att vara sant är det ofta det"

:).

Permalänk
Medlem

först klagade alla det var "för bra att vara sant"... sen när det har gått en månad och produkten är slut börjar folk att gnälla VARFÖR?? Skyll er själv för att ni inte köpte det

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Bluffmakare !!

Jag beställde precis som många andra det här fina paketet på riksdata den 15:e sep.
Hann precis beställa det ursprungliga paketet med Radeon 9800 några timmar innan det försvann från 1:a sidan och de bytte ut grafikkortet osv.

Det roliga är dock när jag ringde riksdata idag för att kolla hur det gick med leveranstiden. Jag uppgav mitt namn och kvinnan på andra sidan luren kunde inte hitta min beställning och frågade när jag hade beställt, svarade att jag beställde den 15:e för lite över 1 vecka sedan.
Hon svarade att de hade raderat alla beställningar som var gjorda efter något visst datum, givetvis undrade jag varför ? hon svarade att detta berodde på att packetet var borttaget från hemsidan.
Mycket märkligt eftersom det inte var borta när jag beställde och dessutom har jag en orderbekräftelse på exakt vad jag beställde.

Hej

Här är bekräftelsen på din beställning från www.riksdata.se.

#######################################################
Produkt Antal À-pris (exkl moms) Pris (exkl moms)
RDS Deluxe 3.0GHz "Snabbast någonsin" PC för Alla Nr.7 1 st 9 600,00 9 600,00
Summa exklusive moms:9 600,00 SEK
Moms tillkommer med:2 400,00 SEK
Summa inklusive moms:12 000,00 SEK
#######################################################

Jag vet inte vad lagen säger om detta men ifall några hundra personer har haft strora bekymmer med riskdata angående detta paketet så kan man inte säga annat än att det är falsk marknadsföring och dessutom att bara radera kunders beställningar av påhittade anledningar och manipulera paketet är bara för mycket.

Efter en stund så sa kvinnan som jag pratade med att jag ändå kunde få paketet ifall jag mailade dem orderbekräftelsen och sa att jag var beredd att vänta 2månader så skulle de ordnad det.

Jag frågade ifall jag skulle få exakt samma grejjor som i det ursprungliga paketet och då blev det som en mörk dimma, hon fick fram nåt i stilen med att kanske.

"DET ÄR BARA REN PÅ TUR" om man får de grejjor man beställt från www.riksdata.se

Visa signatur

Martin Ö.

Permalänk
Medlem
Citat:

Men när vi pratade med honom så i princip garanterade han oss att man kunde få grundutöringen om man väntade tillräckligt länge. [/B]

Ja, väntar ni bara tills allt i det första paketet har gått ner tillräckligt mycket i pris, så att det är billigare än vad det nuvarande paketet är idag, så får ni det gamla \o/ Smarta snubbar på riksdata, riktar sig till rätt målgrupp (de lättlurade).

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Tjena vet inte om man skall kalla målgruppen "(de lättlurade)". jag själv har inte bestält detta riksdatapaket men har hört mycket om det. Tycker ni som nu blivit deletade från deras beställnings listor, skall kräva underlag på att det verkligen stog antingen på deras web-sida eller er orderbekräftelse, att de verkligen kunde göra denna radering av redan bekräftade orderbekräftelser. Kan dom nu inte understryka detta tycker jag det låter som ett (lag brott) vilket brott vill jag inte ge mig in på efter som det rör Internet handel.
MVH bempa

Permalänk
Medlem

martin_ostlund, rasist ? hmm..

"www.turkdata.se"

Mest moget..

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem

I senaste PC för alla har dom en jätte annons på sidan 6, där dom säljer datorn. hhee

undrar hur dom löser det. tidniningen har väl ca 200 000läsare, kanske dyker det upp i ++++ (plus) programmet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bempa
Tjena vet inte om man skall kalla målgruppen "(de lättlurade)". jag själv har inte bestält detta riksdatapaket men har hört mycket om det. Tycker ni som nu blivit deletade från deras beställnings listor, skall kräva underlag på att det verkligen stog antingen på deras web-sida eller er orderbekräftelse, att de verkligen kunde göra denna radering av redan bekräftade orderbekräftelser. Kan dom nu inte understryka detta tycker jag det låter som ett (lag brott) vilket brott vill jag inte ge mig in på efter som det rör Internet handel.
MVH bempa

Permalänk

"www.turkdata.se"
kunde inte sagt det bättre själv det va rätt fyndigt sagt

Visa signatur

Permalänk

Men kul o vänta 2 månader på ett datorpaket, hur mycket har inte det då sjunkit i pris på den tiden? Skulle aldrig i mitt liv gå med på något sådant, max 2 veckor. Ser ut som Riksdata har gjort bort sig rejält tycker jag, lova runt men håller tunt.

:-]

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk
Medlem

Jag har väntat i ca 4,5 veckor på mitt datorpaket från datorbutiken!

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

lo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeroX
Jag har väntat i ca 4,5 veckor på mitt datorpaket från datorbutiken!