riksdata för billiga ?

Permalänk

riksdata för billiga ?

http://www.riksdata.se/data/prodbig_8792.asp
hur i h****e får de ihop det paketet till 12k totalt ?
det är ju trots allt jävligt billigt.
på db.com kostar samma pkt 15000+
har de skrivit fel ?

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Nope, jag vet folk som köpt..

Först skulle vi köpa ännu ett "jobbpaket" från farsans jobb, Never, sa jag!

Visade pappa paketet och han var minst sagt positiv!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Det kan vara ett försök att rentvå sitt namn. Som ni troligtvis alla vet är de svartlistade överallt.

Det bör stämma, många här på swec har rekommenderat paketet.

Permalänk
Medlem

Har inte brytt mig mycket i branschen på länge, vad menar du med svartlistade? Har för mig att de funnits med ett bra tag, borde vara seriösa..

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Medlem

Det blir nog svårt att få ner en lika bra utrustad PC till det priset, även om man köper delar löst. Klart ett intressant alternativ, fast hur är det med deras trovärdighet egentligen?

Lite delade meningar här.

Permalänk
Medlem

Svartlistade på vad sätt?
Måste säga att det var ett grymt prisvärd dator

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Väldigt billigt...

Samma paket på datorbutiken skulle kosta ca 19k

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De har inget bra rykte..http://www.64bits.se/forum/viewtopic.php?t=22422

funderar starkt på att slå till.. men jag är ändå osäker. Hade det varit samma paket på komplett lr DB hade jag slått till direkt!!

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

Hehe skumt när de tar 5000 för bara processorn annars

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasT
Det kan vara ett försök att rentvå sitt namn. Som ni troligtvis alla vet är de svartlistade överallt.

Jupp, det lär vara för att rentvå sitt namn, det står ju också 10-14 dagar leverans.

Ni som är sugna, slå till.
Dem lär hålla vad dem skriver den här gången.

Permalänk
Medlem

Jag funderar på de paketet..

det e ju fan grymt pris...

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem

Bra pris, skulle köpt omedelbart om jag hade pengar. Garantiärenden kan man i värsta fall sköta direkt med leveratörer/tillverkare i de fall att det skulle uppstå problem.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem

Ja precis. Tycker jag ooooockså!

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem

Jag som tänker uppgradera datorn i november har precis 12 papp nu! Hur gör jag nudå?

Ska man slå till på den här eller ska man avstå? Om det är en firma som det är problem med kanske man ska avstå???

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag har mailat dem! Paketet kommer vara året ut..

Btw, dem fick bäst i test i Pc För alla! Har läst testet..

Beställer en sådan om en månad!

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

me2 (tror jag

Visa signatur

[Main]a64 3000 : 2048MB Corsair value S : Msi k8n neo2 : 320GB : Albatron 6800Ultra : DVDrw. Dell 2405fpw.

Permalänk
Medlem

Fan va grymt paket, för bra för att kännas sant.. de förlorar pengar på att sälja den ju..

Permalänk
Medlem

Ett litet ordspråk, känns något för bra för att vara sant, så är det till 99% inte sant heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

donfalcon, Men åh, dom har ju lågt pris så många köper datorn därför tjänar dom jävligt mkt igentligen.. Det e nog rätt många som har köpt den redan. Skulle jag tro..

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Medlem

Jag tror att det ligger en hund begraven någonstans!

Visa signatur

Kräm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Dreamz_
donfalcon, Men åh, dom har ju lågt pris så många köper datorn därför tjänar dom jävligt mkt igentligen.. Det e nog rätt många som har köpt den redan. Skulle jag tro..

Du skämtar va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XeroX
Ett litet ordspråk, känns något för bra för att vara sant, så är det till 99% inte sant heller.

Om något låter för bra för att vara sant, så är det inte det heller....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Assman
Jag tror att det ligger en hund begraven någonstans!

Något skumt är det. Byggde ihop samma dator med lösdelar på deras sida
och då hamnade priset på 21000:-. (grafikkortet fanns inte med räknade med 3200:-
som det kostar på komplett)

Prisförhållandet mellan lösdelar och byggd dator är minst sagt orimliga.

Och det finns INGEN firma som lämnar 43% rabatt i paketpris!
Marginalerna är redan väldigt låga på datorkomponenter.
Isåfall skulle de förlora 900 000:- i inkomst på bara 100st datorer.
Och så arbetar inga företag om de inte vill gå i konkurs.
Skulle vara intressant att veta hur de får det att gå ihop.....

Ni som tänker köpa, kolla först med de som har köpt först.
Och hämta helst datorn på plats och kolla grejerna först innan
ni betalar.
Sen att de enbart monterar utan installera OS är en nackdel, för ni kan inte prova den
i butiken.

Det skadar inte att vara försiktig när de hela låter orimligt billigt och särskilt med tanke på deras tidigare dålig rykte.

Permalänk
Hedersmedlem

De kanske vill sudda ut sitt "taskiga" rykte genom att sälja ett prisvärt datorpaket? Det är det enda vettiga ang detta paket som jag kan få fram ur min lilla skalle för tillfället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ballistic
De kanske vill sudda ut sitt "taskiga" rykte genom att sälja ett prisvärt datorpaket? Det är det enda vettiga ang detta paket som jag kan få fram ur min lilla skalle för tillfället.

Jo så kan det mycket väl vara, men det låter otroligt att de skulle gå flera tusen kronor i förlust per kund.
I såfall kunde de lika gärna dela ut cd-brännare eller nåt gratis
på stan.

Men, men skulle detta paketet med det priset verkligen stämma
så är det verkligen ett klipp.
Det kommer snart att visa sig.

Permalänk
Medlem

Med avbetalningen på 36 månader hamnar priset på 15000:- drygt, så ni vet!

Visa signatur

Permalänk

jag skulle inte våga beställa detta otroligt billiga system.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Varfor?

Visa signatur

[][][][]

Permalänk
Inaktiv

"2003-08-22 Ny info om pc för alla och vår dator kontra snabbast någonsin. RDS Riksdata kallar sig snabbast någonsin. Passa ER för att gå på detta. Det är helt fel. Dom har efter testen nedgraderat grafikkortet. Vilken är 3000 Poäng långsammare än testen anger. Så se upp grymt mycket. Varning. Vår dator blir därmed snabbast någonsin. Spökligt dåligt gjort av RDS och deras firma Riksdata. Så allmän varning. Skall ni ha snabbaste datorn för Era pengar köp Speedy-Gonzales helt enkelt. Det är vi som är snabbast. Otroligt dåligt av riksdata och för den delen också av PC för alla - att inte skriva ngt om detta på sin sida. Vi har uppmanat dom att säga till Riksdata, trots detta har inget hänt på 5 dagar. Vilket är mer än skandal. Det är upprörande. Övrigt nytt är att man arbetar med minnen som inte skall förlora sin information. Det är ibm/ och en annan partner som kommit längst. Man tror att dessa minnen kan komma att ersätta hårddiskarna. Dels är dom ruggigt snabba dels förlorar dom inte sin sparade information när datorn stängs av. Vilket medför att en uppstarta av datorn igen, kan göra på 1-2 sekunder. Du läste rätt sekunder. Sedan får vi ju bara se om hårddiskarna försvinner eller om det blir för dyrt att implementera. MVH SBSData."

Hittat på SBSData:s sajt, säger väl allt om Rikadata.