Permalänk
Medlem

Tv på datorn

Det är som så att jag nyligen har installerat ett tvkort på min dator. Jag kör in s-video-kabel i den. Mitt problem är att jag varken får färg eller ljud. Det ska väl föja med båda delarna när man använder s-video-kabel?

Kortet är ett Pixel View BT878.
Kör Windows XP

Någon som känner igen sig, eller vet vad man kan göra åt det?

Permalänk
Medlem

S-vhs ger bara bild.

Permalänk
Medlem

Är det sanning broder. Jahapp. Då får jag dra ännu fler fula kablar. blä.

Permalänk
Medlem

Jag vill minnas att jag brukar använda mig endast av en svideokabel när jag kör från min kamera till videon. Och då har jag ljud.

Visa signatur

Norrland

Permalänk

mjo man kan skicka ljud genom s-vhs kabel men de e speciell sån typ och är inte så vanligt va ja vet? antagligen har oxå tvkoertet endast video in och ljudet måste spelas in genom ljudkortet i datorn

Permalänk
Medlem

Okej. Aja, någon som vet varför bilden är svartvit då?

Permalänk
Medlem

Har för mig jag haft ett liknande problem med ett gammal TV-kort jag. Problemet var att kortet var gjort för windows 98 och hade inget vettigt stöd för XP. Fick det först att bara fungera delvis sen lyckades en kompis hitta några vettigta drivrutiner som jag tror någon privatperson gjort.

EDIT: Har kvar filerna om du har någonstans jag kan lägga upp dem/skicka.

Permalänk
Medlem

Varför inte bara köra in en vanlig antennkabel?

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kanon om du kunde lägga upp dom någonstans! Adda mig på icq, 151793235

Wenom: För det första har jag inget antenkabelutag i närheten, så det bli att dra den rätt långt. För det andra blir den inte så bra kvalla som den blir när jag kör svideo. Och för det tredje råkar jag ha en 10m svideokabel som bara ber om att bli använd.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad har du för källa? Har du rätt läge inställt (PAL/NTSC)?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Japp, har PAL inställt. Har provat båda NTSC och SECAM, utan skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig förstått skillnaden mellan PAL och NTSC. Vad är det för skillnad? Och SECAM har jag då aldrig hört talas om.

Visa signatur

Norrland

Permalänk
Medlem

Vad har du för källa till bildsignalen? Alltså vad kopplar du in i andra änden av S-Videokabeln?

Visa signatur

Har Du läst hela tråden innan du postar?
"You can't cheat an honest man. Find someone that wants someting for nothing. Then give him nothing for something."
| Stoppa "storebror" | www.againsttcpa.org |www.protectprivacy.org |

Permalänk
Medlem

Den andra delen av svideokabeln sitter i en såndär boxer, som ska få fler kanaler via marknätet. In i den går en vanlig antennkabel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aIfons
Jag har aldrig förstått skillnaden mellan PAL och NTSC. Vad är det för skillnad? Och SECAM har jag då aldrig hört talas om.

Det är 2 olika TV format, i Europa har vi PAL medan Nord-Amerika och Asien har NTSC.
SECAM har jag ingen aning om va d är!

Visa signatur

Tjejer är överskattade då man kan leka med sig själv.

Permalänk
Medlem

samma problem

Tja, har lite problem med mitt nyinköpta tvkort
och hittade denna tråden när jag letade efter svar.

Jag kopplar från min video via en scartadapter -> SVHS till SVHS IN på TVkortet, och får bara svartivitt jag med.

Ja jag har PAL inställt, och när jag kopplar kablaget till min tv via tvut på grafikkortet får jag färg.

Nån mer som kan nått om detta?

Visa signatur

DFI LANParty NF3 Ultra-D | Opteron 146 CABYE 0540FPMW @ 2.95GHz | 2048DDR | HiS x1950pro 512 @590/770 | Soundblaster Audigy 2 | Tagan Easyconnect 480W | Antec P180B | WD 320GB SATA | Maxtor 250GB IDE |