HalfLife 2 Thread - The Return

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Fjortis är ingen ålder utan en mentalitet vilket du så fint nu har bevisat. För min del kan de slänga med vad som helst i packetet till och med ett vanligt MP=). Kostar det inte extra tar jag glatt emot det ungefär som jag kommer att göra med Majestics kommande moddar.

Majestics har du funderat på en där motstånadrna är en bunt små killar som ömsom skryter hur mycket de äger i cs och ömsom gnäller på att det är en skitmodd och att valve suger? Skulle kunna bli riktigt underhållande i en kvart i varje fall. Som SIMS ungefär.

Vad är det jag har bevisat? Att jag kräver lite mer än ett gamalt spel i ny förpackning som du visst tror är helt gratis vilket är fel. Hade de inte portat CS så hade HL2 varit billigare och hade förmodligen varit ute tiddigare också.

Sedan vad har CS med HL2 att göra egentligen förutom själva motorn? Sedan när ska man släppa spel där SP är helt annan sak än MP?

Ni som tycker jag gnäller så mycket. Har ni inte tänkt att istället för CS hade vi kunnat leka med HL2 vapen i krigsdrabbade städer eller åkt runt i diverse fordon som kommer finnas i HL2? Eller är de flesta så blinda och tror att allt cirklar runt CS nu för tiden...

Som Majestic XII skriver verkar Valve lägga över MP delen av spelet på moddtillverkarna. Fördelar med detta är att vi kommer få se bra moddar och olika moddar. Nackdelen är att vi skulle se dessa moddar även om MP delen redan fanns där från Valve och att alla dessa moddar kommer ta tid.

Valve har jobbat med HL2 i många år och de har gjort ett fint SP-spel men tycker vi ska kräva mer. Om inte det så ska vi iaf kräva ett rakt svar från dem. Det är först nu man får reda på att MP delen består bara av CS. Detta kunde de ha sagt minst ett halvår tiddigare.

Ditt Sims jämförelse bevisar din fjortismentalitet.... Och att inte bry sig om vad som slängs in i paketet . Om alla gjorde samma sak så hade vi aldrig fått spela kvalitetsspel

Permalänk
Medlem

Men orka.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

hörru ärtmannen

http://www.webhallen.com/prod.php?id=16965

429:- på webhallen, vet med störts säkerhet att det inte varit nå billigare utan cs:s, lycka till o få spelet under 400:-

"tycker vi ska kräva mer."
de var dock ett GANSKA bra tag sedan dom sa i en intervju att enda mp skule vara cs:s, vi ska väl inte kräva nånting de är ju fan inte vi som utvecklar spelet, eller? de är ju upp till dom, sen om man inte vill köpa spelet för att de inte finns nå dm är väl upp til var och en, själv tycker ja de är löjligt att sitta o bråka om dm då de knappt används utom i spel som är direkt riktade för onlinespel, hade dm varit så populärt som vissa få får de att framstå lovar ja att dom gjort det. dom har nog goda själ att inte ta me det.

varför inte släppa spel men totalt olika sp o mp stilar? finns det någon lag/regel som säger att man inte får testa lite innovativa idéer?

du ska nog se de blir väldigt hög kvalité på hl2 och många roliga moddar som kommer framöver, vill du nu ha massa andra mp alternativ utöver cs:s så gör en egen mod då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Sen att bara Q3 är ett multiplayer lir har inget med saken att göra? Klart att de måste göra det bra om det enbart är MP! Man förväntar sig att det finns ett MP som har med spelet att göra när man köper idag, spelar ingen roll och det suger eller inte, det ska vara där.

De behöver inte utveckla MP delen av HL2 i ~3 år...

Det kommer inte dröja länge innan vi ser HL2 i MP från moddar. Jag själv kommer göra en när jag sitter på dh (vill testa motorn och se hur många spelare den klarar). Blir lite sne när de tror att moddscenen kommer göra allt åt dem. De svarar alltid med "But you can do that in a mod!" på mail och så vidare. Jaja, vi kommer göra det de vill anyways så det spelar ingen roll

Det jag menade var att skulle dom satsat på att göra ett bra mp så skulle spelet inte släppas än på ett tag. Kolla på doom3, id bara slängde in mp för skojs skulle men hur bra blev det?
Så det blir ändå upp till moddare att fixa till det, så det resulterade i att valve helt enkelt sket i det.

Jag kommer ihåg att jag hade grymt kul med hl mp så ett mp i hl2 skulle inte skadat.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
hörru ärtmannen

http://www.webhallen.com/prod.php?id=16965

429:- på webhallen, vet med störts säkerhet att det inte varit nå billigare utan cs:s, lycka till o få spelet under 400:-

"tycker vi ska kräva mer."
de var dock ett GANSKA bra tag sedan dom sa i en intervju att enda mp skule vara cs:s, vi ska väl inte kräva nånting de är ju fan inte vi som utvecklar spelet, eller? de är ju upp till dom, sen om man inte vill köpa spelet för att de inte finns nå dm är väl upp til var och en, själv tycker ja de är löjligt att sitta o bråka om dm då de knappt används utom i spel som är direkt riktade för onlinespel, hade dm varit så populärt som vissa få får de att framstå lovar ja att dom gjort det. dom har nog goda själ att inte ta me det.

varför inte släppa spel men totalt olika sp o mp stilar? finns det någon lag/regel som säger att man inte får testa lite innovativa idéer?

du ska nog se de blir väldigt hög kvalité på hl2 och många roliga moddar som kommer framöver, vill du nu ha massa andra mp alternativ utöver cs:s så gör en egen mod då.

Tror du webhallen visste nåt om spelet överhuvudtaget? De hittade på så gott de kunde. Ingen visste något ju tack vare Valve som inte meddelade nåt. Bekräftelse på vilka paket som kommer och vad de ska inehålla kom ju för bara nån dag sedan.

Har du länk till den intervjun som kom för ett ganska bra tag?

OM konsumenten inte kreäver nåt varför skulle då utvecklaren bry sig överhuvudtaget om att utveckla bra saker när de kan släppa ut massa CS versioner och mjölka dumma människor på pengar?

Vem sade nåt om DM? MP kan vara vad som hälst. Nya spelstilar, co-op. Tycker också DM är tråkig. SKulle vara kul med tex Secure the bunker->move to middle town and rescue prisoners...osv...

Har faktiskt bokat SpecialEdition av spelet för ett tag sedan och jag kommer köpa det oavsett om CS följer med eller inte. Ville bara poängtera att vi kunde haft nåt annat där istället för CS.

Vad menar du med innovativa idéer? Ta ett gammalt MP-spel, packetera om och bifoga till ett nytt spel som MP-delen? Ser inget innovativt med det utan ser det som en sista utväg för att man saknar en MP-del.

Vet att det blir hög kvalité på HL2 och visst kommer det fina moddar till spelet framöver men det komemr dröja ett tag innan vi får se dessa. Kan tyvär inte modda så det blir bara att leka med Source i Worldcraft.

Permalänk
Medlem

Waaaaaa! kan inte hl2 komma snart.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk

Kan ni inte tjöta om det där via PM istället? Inte särskilt intressant för oss andra att ta del av er pajkastning.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Bara jag som tycker det är roligt då.

Ok men vad tycker ni antigrakanonen (eller vad den nu heter)? Jag tycker den verkar tråkig. Känns mest som dom la till den för att kunna visa fysiken. Jag hoppas man kan klara sig utan den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
Bara jag som tycker det är roligt då.

Ok men vad tycker ni antigrakanonen (eller vad den nu heter)? Jag tycker den verkar tråkig. Känns mest som dom la till den för att kunna visa fysiken. Jag hoppas man kan klara sig utan den.

Om du menar vapnet som kan plocka upp saker med så verkar den ju skitcool.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

"Antigrakanonen" verkar ju kul, det här vapnet ser tråkigt ut dock.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Ser ju ut som han laddar en granatkastare. Det är väl skoj. Speciellt om saker går sönder när man använder den.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

släpper dom det tidigare i USA, kommer det att gå precis som det gick med doom3...
dvs 50k svenskar sitter på piratbukten & tankar

tur att vi har steam & pre-load...helt klart kommer jag köpa mitt där!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

3 dagars skillnad är väl inte så farligt ändå? Speciellt med tanke på att man väntat så länge redan...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Alvarligt...jag skrattar åt Doom III och dess lågupplösta texturer när jag ser dessa bilder.

Tänk oxå på att det var inte i denna tidning som Doom 3 fick 94%. Det fick "bara" 90% vilket är en bra bit under 96% när man kommer upp i så höga procent.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Alvarligt...jag skrattar åt Doom III och dess lågupplösta texturer när jag ser dessa bilder.

Tänk oxå på att det var inte i denna tidning som Doom 3 fick 94%. Det fick "bara" 90% vilket är en bra bit under 96% när man kommer upp i så höga procent.

Ja verkligen skillnaden mellan 90% och 96% är verkligen enorm, det är nästan som natt och dag i skillnad. (insert ful smiley med rullande ögon) Detta måste betyda att HL2 är så otroligt mycket bättre än Doom 3. Speciellt nu när vi snackar om olika recensent personliga åsikter. (eller om det är samma recensent, spelar ingen roll)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Kan ni inte tjöta om det där via PM istället? Inte särskilt intressant för oss andra att ta del av er pajkastning.

Umm, om jag inte missminner så är detta en HL2 tråd.... och jag tycker multiplayer till HL2 har i allra högsta grad med hl2 att göra... så varför ska vi ta det i PM? Det är la kul att det händer något i den här tråden ändå.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII
Umm, om jag inte missminner så är detta en HL2 tråd.... och jag tycker multiplayer till HL2 har i allra högsta grad med hl2 att göra... så varför ska vi ta det i PM? Det är la kul att det händer något i den här tråden ändå.

Personligen tycker jag tråden ska handla om just HL2 relaterad INFORMATION och inte några personliga vendettor och pubertala utläggningar där man börjar kalla varandra för fjortis eller drar konspirationsteorier om att inget MP stöd finns i HL2 för att dom är elaka, lata människor som vill lura oss på pengar. Det är min åsikt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Translation Of PCF HL2 Review

http://www.halflife2.net/forums/showthread.php?t=40421

PCF 96% The most beautiful moment of game culture on PC, regardless of half-life.

Permalänk
Medlem

Nja fortfarande tveksam om det kommer spöa Far Cry

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Doom3 på 3st CD-skivor var "doomt" nog

6st CD-skivor tyder iaf på att Valve har humor om inte annat. Vem har inte DVD-läsare idag?

Jag har inte någon. Tappade fanskapet i golvet när jag "möblerade" om i burken. Har inte varit i behov av en ny, men jag beställer en i fall någon programvara jag köper kräver det. Annars spelar det inte mig någon större roll om det kommer på CD... det väger bara mer då

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Efter att ha sett varenda Binkfilm flera gånger och efter att ha sett "betan" på ett lan är jag är fullständigt övertygad om att HL2 kommer att slå FarCry med hästlängder, fysiken i Farcry är skrattretande i jämförelse t.ex.
I flera binkfilmer kan man se physgun in action och den är, hehe, inte tråkig.

För min del spelar det inte den minsta roll om HL2 kommer på DVD eller CD...eller nja, min DVD-läsare pajade för typ 6månader sen så om det kommer på CD är jag bara nöjd
Men allvarligt talat så är det enda dåliga med CD att man måste byta skivor när man installerar, vilket man inte gör särskilt ofta ändå.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brand
Jag har inte någon. Tappade fanskapet i golvet när jag "möblerade" om i burken. Har inte varit i behov av en ny, men jag beställer en i fall någon programvara jag köper kräver det. Annars spelar det inte mig någon större roll om det kommer på CD... det väger bara mer då

jag knäade den när skiten va ute så den pajja iaf...jag har bara en urken cdspelare nu alltså...får lämna den på lagning lr nått lr köpa ny bah..måste ju ha en sen när jag köpt HL2 Collectors editioN!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ViperBoyy
jag knäade den när skiten va ute så den pajja iaf...jag har bara en urken cdspelare nu alltså...får lämna den på lagning lr nått lr köpa ny bah..måste ju ha en sen när jag köpt HL2 Collectors editioN!?

Var frågan till mig? I fall den var det så formulera om den en aning så jag förstår något.

Visa signatur

What isn't remembered, never happened. Memory is merely a record... you just need to rewrite that record.
Var vänlig citera så jag hittar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Hmmm, PC Gameplay gav Far Cry 93% och Half-Life 2 90% när de i tidningen skriver "Half-Life 2 is thé next-gen shooter, standing above Doom 3 and Far Cry."

Hur idiotisk får man bli?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Hmmm, PC Gameplay gav Far Cry 93% och Half-Life 2 90% när de i tidningen skriver "Half-Life 2 is thé next-gen shooter, standing above Doom 3 and Far Cry."

Hur idiotisk får man bli?

Kanske inte sååå smart upplagt nä.

Permalänk
Medlem

Alltså 96% även där!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Alltså 96% även där!

Var?

Permalänk

Jag tror inte att ett spel som fick t.ex. 90% för 2 år sedan skulle få 90% om det recenserades igen.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 5800X3D||32Gb@3.6GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305