Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
När de flesta andra chassin är Hyundai så är är Lian-Li Audi.

STFU

Jag kör Hyundai Sonata 2.4i och jag har ett Lian-Li PC60

Personligen gillar jag hyundaien för att den går över 230 km/h och har feta baklysen och Lian-Li'et gillar jag pga. att det är: Lätt, Stilrent, Praktiskt och lättjobbat!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Jag kör Audi och Lian-Li .. Stilrenhet, passform och kvalitet!

Permalänk
Avstängd

jag tycker inte om lian li själv, men jag kan mycket väl förstå dem som gör det. de är stilrena, ingen kan säga nåt annat. men, man kan ju skaffa sej ett billigare och modda det till att bli lika stilrent, då får man ju lite kul på kuppen

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Visst lian li är snyggt men dom är idioter som inte har några vanliga chassin med 120mm:s fläktar. Köpte ett Antec Super Lanboy istället. 4.3Kg, 2x120mm:s fläktar. Sen kommer det vara någorlunda stilrent efter jag fixat bort plastgallret i fronten och bytt ut det mot metallgaller.

Permalänk
Medlem

Lightwave, jag är lite spänd på om du fick svar på alla dina frågor?
Eller kanske rättare sagt, blev du nöjd med disskutionen?

Jag tycker du har fel när du säger att Lian Li inte är design!
Vad är design? För dig?

För mig är design när någon skapar en sak som tilltalar mig, som får mig att känna en speciell känsla för ett objekt, detta gör Lian Li.

Dock ska vi inte generalisera för mycket, Lian Li har gjort den del snedsteg (enligt mig) med sitt snäckformade chassi, och sina perforerade fronter.

De chassin som tilltalar mig är Pc-73SL, PC343B.

Där PC-73SL verkligen inte är fyrkantigt, detta chassi har en oval front, som är gedigen.

Jag tycker borstad aluminium är bland det snyggaste materialet man kan ha till en dator. Det är kallt, hårt, robust och framför allt lätt.
Det materialet får mig att tänka (när jag ser på det), det där är kvalité, det där är noga utskuret och anpassat.
Det här chassit är seriöst gjort, för seriöst folk.

Tillskillnad på ett plastskal, eller vanlig plåt (med behandlad yta), en massa ljus, fläktar och kanske tom genomskinligt glas/plexi.
Som för mig inte är seriöst, robust eller har bra kvalité.

Jag tom drar en paralell där jag tycker att Lian Lis chassi är för vuxna, medans övriga chassin (dock inte alla) är till för barn.

Detta handlar givetvis inte bara om chassin, utan detta präglar mig (och er) genom hela livet.

Jag skulle tex. aldrig köpa en gul bil (well.. Ferarri kanske), då hade jag hellre föredragit en svartmetallic eller silvermetallic bil.
Där Audi's A serie eller porsche's 911 serie är väldigt snygg, och tex Toyta Yaris inte är vidare snygg.

Vissa "stylar" sina bilar med diversa saker.. vilket jag personligen aldrig skulle göra..

Alla har sina egna smaker.. och det finns inget som är rätt eller fel..
Det bör vara ens egen smak och tycke som bestämmer vad man ska handla.

//Magnus

P.s Är på väg att köpa ett PC343B som filserverchassi.. GoTall, du får ytterligare en Lian Li broder

Permalänk
Medlem

Har en PC-7 som jag är ganska nöjd med. Den är fin att titta på osv, men aluminiumen leder alla vibrationer som om det vore vatten. Aluminiumproblemet är dock svårt att komma ifrån, och det är inget problem som LL är själva med att ha.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Visst lian li är snyggt men dom är idioter som inte har några vanliga chassin med 120mm:s fläktar. Köpte ett Antec Super Lanboy istället. 4.3Kg, 2x120mm:s fläktar. Sen kommer det vara någorlunda stilrent efter jag fixat bort plastgallret i fronten och bytt ut det mot metallgaller.

LL har 120mm fläktar som standard.. missat något kanske? (Ett par år sen som de slutade med 80mm fläktar..). Super lanboy är plastigt och ser ut som en leksak man leker med när man är 8, enligt mig.

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JockeTC

LL har 120mm fläktar som standard.. missat något kanske? (Ett par år sen som de slutade med 80mm fläktar..). Super lanboy är plastigt och ser ut som en leksak man leker med när man är 8, enligt mig.

Du kanske missade att HMB:s svar är äldre än ditt medlemsskap på sweclockers?

OnTopic:
Ett stilrent chassi är snyggt. Ju mindre prylar, desto bättre. Detsamma gäller för bilar, lägenhet* osv. Få objekt som enhetligt hör ihop och gör sitt jobb. Finns inget värre än folk som sätter färgat ljus överallt och klyddar till det i min mening.

*nej, jag har inga gardiner.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Hedersmedlem

Lite gammal tråd men den är ju ganska aktuell ändå med tanke på den nyskrivna Lian-Li FAQen som dök upp för ett par dagar sedan.

Således...

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Lian Li är enligt mig stilrent och minimalistiskt. En mogen design helt enkelt. Har idag ett PC7 i aluminium och är nöjd med det, men hade jag byggt en ny dator idag så hade det nog blivit ett S80 eller 6070 chassi istället då de är än mer stilrena och sannolikt också bättre ljudisolerade.

Visa signatur

HTPC: Asus Pundit P4-P5N9300, E5200 + Scythe Shuriken, 4GB Corsair XMS2 6400, 30GB OCZ Vertex SSD, picoPSU-120, Noctua NF-R8 80mm, Ubuntu + XBMC.

Permalänk

om jag nu skulle köpa nytt chassi så skulle det helt klart bli ett silverstone eller lian li, jag gillar detta lian li chassi:
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2064&session=fe6753...
silverstone har väll någon konkurent till det men annars tycker inte jag att det finns något som är på samma nivå vad det gäller kvalitets intryck, utseende och funktion, det går ju egentligen inte jämföra ett billigt gamerchassi med ett lianli för 4k

Visa signatur

c2d @ 4ghz - Xtreem ddr2 4gb -gtx 275 - 5tb samsung hd
k7 - 16-50/2.8 - 35/2 - 150-500

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ägt tre olika Lian Li: PC-75, PC-6077 samt PC-V600.

Mitt första chassi som inte var "noname-kontorsgrå" var det första Antec 1080AMG. Blev helt såld på det då det var så mycket bättre på så många sätt gentemot de gamla noname jag hade upplev tidigare. På ett LAN hade en polare köpt ett PC-70. Jag fick klämma lite på det och blev helt såld igen, redan innan att ha sett insidan

Köpte ett PC-75 veckan efter... och på den vägen är det...

Once you go Lian Li you never go back

Citat:

Ursprungligen inskrivet av odd
varför har jag lian-li och älskar det?

lätt svar. jag är minimalist. det ska vara rent och snyggt.
jag har ett lian-li PC70 med fronter för både cd-spelare och floppyenheten. och putsad metall är otorligt vackert. jag tycker inte ett minimalistiskt chassi är strippat från alla konstnärliga/estetiska drag. tvärtom... det är en ren konst att skapa stilrena produkter.
sen att jag råkar ha några lysrör som ger en lite skum look är en annan sak

Ord.

Antar att de flesta har sett FAQen men slänger in en länk iafl.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

En gång LianLi alltid LianLi.Har 3 st PC60,PCV2000,G50 och dom är bara sååååå snygga och stilrena

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Inaktiv

Jag har ett svart chassi med preforerad plåt o sånt (liknar en G4 lite) utan massa bling bling, när den är hemma. MEn när jag kommer till nåt LAN drar jag bort sidan och har mass CCFL i olika färger o shit, bara för att det är kul o va galen

Permalänk
Medlem

Jag har ägt 2st Lian Li chassin. PC-70 och PC-73SL...

Jag gillade inte rikgt konstruktionen på insidan av PC-70.. det fanns för mycket vibrationer.. därför sökte jag mig till PC-73SL som va guld..
Robust front.. bra HDD lösning.

Jag sålde efter ett tag hela datorn för en rejäl uppgradering..
Nu sitter jag med ett Antec P150 (har Ek, och vita möbler i det rummet) och det är precis lika bra som PC-73SL för mina behov.

Så jag är nöjd med detta chassi.. finns faktiskt bra chassin som inte Lian Li tillverkar

Nu ska jag skaffa mig ett PC-343B för mitt lilla filserver projekt.. kommer slänga upp lite bilder som Gotall gjort.. och ge er ett färdigt resultat..

Mvh //Magnus

Permalänk
Medlem

Andas exlusivitet när man jobbar med det. Väger verkligen lite p.ga aluminium. Jag tog ett som är 38cm högt då jag vill ha ett någorlunda litet och smidigt chassi och det är verkligen perfekt för mig. Egentligen skulle jag inte att en enda av mina "tekniska" prylar skulle synas alls. Reciever, Dator, Dvd-spelare, ja allt skulle gärna få vara "osynligt" och inbyggt i IKEAs Lack-hyllor

M.ao - jag har nog en stilren men lätt funkis-influerad stil och lian-li är finfina (inte som apples burkar men man kan ju inte få allt... )

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"