Permalänk

Datorn e helskum . . .

Halloj!
Som skrivet e min dator rätt märklig nu, det hela började för ungefär 2 veckor sen, jag började plkötsligt få svårt att komma in på internet , det gick kanske en gång av 10. Väl där var det inga problem. Nätverket har slutat fungera med, ,kollar ,man står det att IP:t e 00.00. 0.0.0 ungefär , men att det fungerar å alla rätta lampor lyser . . köpte ett nytt nätverkskort , tänkte att det gamla kanske var game over, startade om datorn och då står det att Nätverkssladden inte e ansluten . . men enligt lampor och systemet ,så e den det. ???
Sen började musen sega sej, det hände bara ibland att den blev lite seg någon sekund.

Nu har jag inte kommit in på Nätet på 1 vecka, och musen och hela systemet hänger ,sej precis hela tiden. den funkar ungefär 2 sekunder , sen hänger den sej 2 sekunder och fortsätter så hela tiden man pysslar . . . ctrl+alt+del:ar jag står det att "systemets vänteprocess" tar upp 98 % av ,kapaciteten. . =( å den går inte att stänga av heller , kommer bara upp en ruta "det går inte stänga denna" typ . . . Skit samma tänkte jag å installerade om XP och formaterade disken, men redan under installationen av Windows började allt hänga sej 2 sek , funka i 2 sek o.s.v. . . . nån som har nån aning om vad det kan vara??

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Medlem

formatera skiten.

Visa signatur

Exitus Acta Probat: the Outcome Justifies the Deed

Permalänk
Avstängd

formatera hela skiten......ja formaterar typ varannan mån...bara får att hålla datorn i trim...

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Re: Datorn e helskum . . .

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vXo] Manhood
Halloj!
Skit samma tänkte jag å installerade om XP och formaterade disken, men redan under installationen av Windows började allt hänga sej 2 sek , funka i 2 sek o.s.v. . . . nån som har nån aning om vad det kan vara??

Han har ju redan formaterat. LÄS igenom innan ni svarar

Visa signatur

003

Permalänk

Som sagt, ,har ju redan formateratden ,det ät et som e det konstiga, att det inte löste sej efter det , hackar fortfarande sej fram å hittar ingen nätverkssladd . . .. . . men tack iaf . .

Visa signatur

P4 2.4, Microstar MS-845e max2,2x 512 Apacer 333 Mhz DDR, 2*60 GB IBM Deskstar, 250 GB Maxtor, GF4 Ti4200 128 MB, känns ju bra att moderkortet inte stöder mer än 266 Mhz minnen . . .

Permalänk
Medlem

Hmm.... forst och framst sa ska systemetsvanteprocess ta upp all cpu kraft da den visar hur mycket som ar ledigt. med andra ord ar det inte en process som man kan stanga av eftersom det inte ar en process.

For det andra kanske du ska plocka ut onodig hardvara och se ifall det blir battre. Starta endast med grafikkortet, lagg till natverk och se hur det fungerar osv.

Lycka till.

Visa signatur

Strategery!