Bra plugin till Miranda?

Permalänk
Medlem

Bra plugin till Miranda?

Jag fick en totalkrasch av Icq för någon vecka sen och installerade Miranda istället, det verkar vara ett trevligt alternativ till Icq.

Vilka plugins är värda att köra för att få ett totalt lyckorus?
Kör nu med Kenjas soundpack och Real Icq ikoner.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

De jag använder är:

History++ (inte History+ som också finns) - förenklar history-visningen rätt så mycket.
keyboardnotify - Gör så Scroll Lock börjar blinka när man får meddelande
NoSound - Gör så att det inte låter något när man får meddelande osv ifall man är N/A eller liknande
reconnect - Gör så Miranda ansluter automatiskt ifall den mot förmodan skulle tappa anslutningen
Last Seen Plugin - Man ser när en person gick online/offline/away osv senast.

Men det finns miljarder mer säg vad du saknar bara

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Finns det inget plug-in som gör så man kan se vem som läser ens awaymess? har sökt men har icke funnit.

edit: hittade just precis efter jag frågade.
http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id...

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Medlem
Permalänk
Testpilot

Jag använder:

Away system - Ger mer personliga bortameddelanden
History++
keyboardnotify
NewStatusNotify - visar popup när någon på listan byter status samt visar eventuella statusmeddelanden
PopUp - gör så att alla plugin som använder popup fungerar
Tip Info - visar statusmeddelanden när man för muspekaren över personer på listan
WhoIsReadingMyStatusMsgNotify
Winampnotify - Visar vilken låt som spelas i winamp
YAMN - kollar om man har fått nya mail

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Jag hittar inte keyboardnotify på Mirandas hemsida, någon som kan lägga upp eller ge mig länk?

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiX-2k
Jag hittar inte keyboardnotify på Mirandas hemsida, någon som kan lägga upp eller ge mig länk?

Gör ett mellanslag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Gör ett mellanslag

Det blir samma resultat.

Visa signatur

Permalänk
Testpilot

3:e svaret efter en sökning på "keyboard" på mirandas sida

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

hur kan man prata med mikrofon genom miranda?

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bantumi
hur kan man prata med mikrofon genom miranda?

Permalänk
Medlem

tackar så mycket!

Visa signatur

How peculiar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiX-2k
Det blir samma resultat.

Sånnafall så var det väl inte smart att skriva nåt och leta efter nåt annat?
http://miranda-im.org/download/search.php?action=search&keywo...

Permalänk
Medlem

Hur gör jag för att instaler ICQ ICONS 1.0, det finns bara en .dll fil att ladda ner. Hur gör man??

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Hur gör jag för att instaler ICQ ICONS 1.0, det finns bara en .dll fil att ladda ner. Hur gör man??

Ladda ner dll-filen och spara på lämplig plats.
Options --> Contact List --> Icons --> Markera exempelvis ICQ-icons --> Load icon set.

Permalänk
Medlem

Tack UtHD

En till fråga hur får jag Msn/Icq att gå online när man startar Miranda? Och hur får man det att starta när man startar upp windows?

Visa signatur

Mvh Adam

Permalänk
Permalänk
Medlem

Pluginen "StartupStatus" kan ordna att Miranda går online eller till den status som du vill.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om jag måste installera om alla plugins om jag installerar nya versionen av miranda?

Edit: Jag får inte Keyboard notify att fungera, det blinkar inte!

Permalänk
Medlem

Hur får man smileysn från MSN att fungera med Miranda?

Visa signatur

"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor; snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag"
Citat: Nalle Puh

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haampusini
Någon som vet om jag måste installera om alla plugins om jag installerar nya versionen av miranda?

Edit: Jag får inte Keyboard notify att fungera, det blinkar inte!

1. Det är bara att installera över den gammla versionen och pluginnen är bara dll-filer, inget som installeras
2. Keyboard notify blinkar bara när man får meddelanden av personer som man inte har öppna i ett fönster

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
1. Det är bara att installera över den gammla versionen och pluginnen är bara dll-filer, inget som installeras
2. Keyboard notify blinkar bara när man får meddelanden av personer som man inte har öppna i ett fönster

Okej, har installerat nya Miranda nu, tangenbordet blinkar fortfarande inte, även fast jag inte har några konversationsfönster och folk skriver till mig.

Permalänk

Haampusini: Jag har samma fel, det funkar inte. Har startat om Miranda och datorn massvis med gånger.

Visa signatur

Permalänk
Testpilot

Har ni ställt in det under keyboard flash i inställningarna? man måste välja vilka lampor som ska blinka och på vilka händelser, sen kan man ställa in fördröjning också.

Visa signatur

Permalänk

hunden: Ja, det har jag ställt in. Har väntat hur länge som hälst men den blinkar inte iaf. Kör tbordet i PS/2 om det spelar någon roll.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har också ställt in, inget händer ändå.

Permalänk
Medlem

fråga,

i nya msn så kan man se bilder på anvädaren och sätta in en bild på mig själv , finns detta som plugin eller något till mirandra ?

Visa signatur

jo då ;)

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga, finns det någon plugin som gör så att Miranda ansluter till icq å msn när min bärbara går ur viloläge.

Visa signatur

Mvh Adam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Har en liten fråga, finns det någon plugin som gör så att Miranda ansluter till icq å msn när min bärbara går ur viloläge.

Prova om den här fungerar som du vill.

Permalänk
Medlem

Jag kör inte Miranda just nu, men jag har testat det förut. Anledningen till att jag var tvungen att överge det var att jag saknade möjligheter att få vissa kontakter "floating on top" när de är online. Finns den möjligheten?

Edit: Hittade själv...