Bra plugin till Miranda?

Permalänk

Klarar miranda av att läsa in kontaktlistan som sparas på icq-server och uppdateras den också om jag lägger till användare i miranda???

Permalänk
Medlem

Titan@Forum: Ja

Visa signatur

!
!
!

Permalänk

Varför kan mina skickade meddelanden + den andras svar hamna helt fel i konversationsrutan. Ibland hamnar allt bara mitt i så att det blir jobbig o hänga med.

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att "uppdater" sin icq kontaktlista gentimot den som ligger på deras server? Upptäckte nämligen att när jag kör go.icq.com så saknas det folk som jag har lagt till sedan jag installerade miranda.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Medlem

nConvers är en självklar plugin.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isch
Hur gör man för att "uppdater" sin icq kontaktlista gentimot den som ligger på deras server? Upptäckte nämligen att när jag kör go.icq.com så saknas det folk som jag har lagt till sedan jag installerade miranda.

Inställningarna för detta finns under Options --> Network --> ICQ contacts -->

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
nConvers är en självklar plugin.

Vad gör nConvers för något?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Vad gör nConvers för något?

Så att man kan ha smileys m.m

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Ja, för smiley´s är så himla viktigt...

Permalänk
Medlem

Om jag använt ICQ Lite och har min icqlista på nätet, kan jag importera den i Miranda?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dippi
Om jag använt ICQ Lite och har min icqlista på nätet, kan jag importera den i Miranda?

Ja, det går att göra utan problem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UHD
Ja, det går att göra utan problem!

hur?
jag kan bara importera via filer som ligger på hdn, och ICQ Lites kontaktlista gör inte det.

Permalänk
Medlem

En plugin som jag gäärna skulle vilja ha är en plugin som gör det möjligt att ha en msn webbkamera eller ljud konversation...Finns det något sådant plugin?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dippi
hur?
jag kan bara importera via filer som ligger på hdn, och ICQ Lites kontaktlista gör inte det.

Under Options --> ICQ contacts --> Enable serverside contact list --> där finns inställningarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
En plugin som jag gäärna skulle vilja ha är en plugin som gör det möjligt att ha en msn webbkamera eller ljud konversation...Finns det något sådant plugin?

http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id...

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt mig att det ska funka med msn kontakter och helst webbkamera..
Den funkar inte med msn va?

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _Ogge_
Jag hade tänkt mig att det ska funka med msn kontakter och helst webbkamera..
Den funkar inte med msn va?

Med webbkamera fungerar den tyvärr inte, men röstkonversation går, och han i andra änden måste ha Miranda med den pluginen i också.

Det gick nog lite väl fort när jag svarare i förra inlägget..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UHD
Prova om den här fungerar som du vill.
http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id...

Funkar inte någon som har ett annat förslag?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adl
Funkar inte någon som har ett annat förslag?

http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id=362

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Jag undrar varför min förbannade miranda kopplar ner mig med jämna mellanrum för.
Allt kom sedan jag installerade senaste uppdateringen... 3,2? hette den så?
Trots att jag har inställt att den ska skicka tomma paket varje minut så kopplar den ner mig... ganska jobbigt..

Permalänk
Medlem

Kan miranda inte docka som såmånga andra klienter?

Visa signatur

doh! - Homer Simpson

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q-77
Kan miranda inte docka som såmånga andra klienter?

Jorå, men de har nyligen ändrat beteendet lite. håll in ctrl och dra fönstret till kanten så funkar det.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Finns det färdiga themes, jag hittar bara ikoner, bakgrunder mm för sig.

och isf finns det en plugin som lägger in allt automatiskt, så man slipper vela.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Jorå, men de har nyligen ändrat beteendet lite. håll in ctrl och dra fönstret till kanten så funkar det.

Shysst! Synd bara att det bara gick att docka i primärskärmen, ville ju ha den dockad i den andra skärmen... jaja, få väl finna en annan lösning.

Visa signatur

doh! - Homer Simpson

Permalänk
Medlem

hejsan, lite gammal tråd kanske, men det ser ut som om jag kanske kan få hjälp..
jag vet inte hur jag ska få YAMN att funka med min hotmailadress..? skulle vara skönt att få se en print screen på Options'en på det.

eller finns det någon annan bra plugin jag kan använda för att se om jag har fått mail?

Permalänk
Medlem

Duger inte MSN-plugin'en som finns till Miranda??

Permalänk
Medlem

jovisst, det är väl bra, men jag skulle vilja ha något där jag kan se ifall jag har ett par mail liggandes i inkorgen så jag slipper ladda sidan i onödan

Permalänk
Testpilot

Vad jag fattar så funkar det här MSN-protokollet: http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id... för att se om man har fått post. YAMN funkar bara till POP3-mail

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Finns det någon plugin som göra att man kan ändra utseende på själva huvudfönstret i Miranda? Färger, kanter osv. Har sökt som en galning men det är så j*kla svårt att hitta på deras sajt.

Permalänk
Medlem

Hmm, finns det något plugin som kanske kan fixa så att man kan ta emot och skicka filer och att det inte ibland ska krascha när man ska ta emot filer

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem

Okej, någon som vet ifall det finns något plugin till Miranda som lägger till tid när ett meddelande togs emot?
Har sökt lite lätt på deras sida, men utan resultat