Permalänk

Duron 1,6 GHz + nforce2-moderkort

Jag köpte en Duronprocessor och en Tai-Sol CMK702151A igår, men sen när jag kom hem och monterat ihop allting så vill fanskapet inte gå stabilt (körde den i 1500 MHz då) och datorn startade om sig efter en stund i WinXP. Ändrade om lite i FSBn och multiplen och körde den i 1333 MHz, men samma sak hände efter en stund i WinXP. Ökade lite på Vcoren, ingen skillnad, drog upp ytterligare, samma sak... Körde den tillslut i 1.80, samma sak... Vad fanken kan vara fel? Jag har kollat prolletempen och den ligger på runt 40 grader hela tiden, så det är inte felet...
Mina specs är:

300w nätaggregat
Shuttle AN35 Ultra NForce2
AMD Duron 1,6 GHz
Club 3D ATI Radeon 9800 PRO

En annan sak är att datorn inte kan identifiera modellen på min prolle...

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

har varit hemma hos rpgprayer och fixat det hela datorn går nu i 11*166=1833Mhz se mer info om det på min tråd duron 1600 i kylning och överklockning

Visa signatur

//lots of Random Servers\\
\\-xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx-//

Permalänk

Heh...

Som om de bryr sig, de hade inte svarat iallafall...

Permalänk

Förresten, du får ändra din síg; du kör inte din Duron i 2100 MHz längre

Permalänk
Medlem

Re: Heh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RPGprayer
Som om de bryr sig, de hade inte svarat iallafall...

Klart jag hade svarat, om jag visste hur du skulle fixa det

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Ska du inte ta och modda den till en XP?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Xp moddningen kräver en stadig hand och bra precision något som varken jag eller RPG har mängder av

Visa signatur

Permalänk

Äsch, det ordnar sig =D Lätt att man ska pinmodda den snart

Permalänk
Medlem

är den multipellåst? var köpte du den? jag har ett projekt på gång..

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Jag kör en Duron 1600 i ett MSI K7N2 Nforce2 Ultra 400, funkar finfint. Tänkte öppna upp cachen men vet inte riktigt hur man gör, finns det nån bra sida som visar hur det ska gå till?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

TUMVANTE: RPGs är inte multipellåst den är brun och från datorbutiken.com min egen (grön) är från oneshop.nu

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Jag kör en Duron 1600 i ett MSI K7N2 Nforce2 Ultra 400, funkar finfint. Tänkte öppna upp cachen men vet inte riktigt hur man gör, finns det nån bra sida som visar hur det ska gå till?

http://www.amdforums.com/showthread.php?threadid=259675&perpa...

läste om det där för ett bra tag sedan.. verkar sanslöst rolig att leka med dom där processorerna

Visa signatur

[Intel System : Intel Core i5 4690K @ 44x 100 = 4400 Mhz Validerad - MSI Z97S Krait Edition - Corsair H60 - MSI GTX 970 4GB - Kingston HyperX 2x4 GB 1866 mhz @ 2200 Mhz - 3dmark Firestrike: 10175 - Skydiver:26373 - SuperPI 1M: 7.847]

Permalänk
Medlem

Hmm, var visst en kille som fick upp sin 1600 i 2,5 gig! Inte så illa. Nu vet jag hur man ska göra iallafall. Men jag läste nånstans att man kan använda en silverpenna till att låsa upp dom där små pinnarna. Skulle man kunna använda arctic silver till det tro? För jag har en tub sånt och om man lade på det med en nål eller nåt liknande så borde det ju funka lika bra.
Men jag vet inte, har aldrig gjort nåt sånt förut.
Nån kanske vet?

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Hmm, var visst en kille som fick upp sin 1600 i 2,5 gig! Inte så illa. Nu vet jag hur man ska göra iallafall. Men jag läste nånstans att man kan använda en silverpenna till att låsa upp dom där små pinnarna. Skulle man kunna använda arctic silver till det tro? För jag har en tub sånt och om man lade på det med en nål eller nåt liknande så borde det ju funka lika bra.
Men jag vet inte, har aldrig gjort nåt sånt förut.
Nån kanske vet?

Arctic Silver leder tyvärr inte ström.

Beställde en duron 1600 och en söt liten klockar-rigg från Komplett i morse, så den dyker antagligen upp imorrn, håll tummarna för att den är upplåst

I och för sig så spelar det ingen större roll för mig om den är upplåst eller inte, då jag ibland jobbar i en datorbutik här i närheten så de e bara att åka dit och byta mot någon annan

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Jag sitter här med en grön Duron 1600.. Fick den för att jag fixade en deal med en datorbutik Antar att den är multipellåst? Stepping MIXIB. Mitt moderkort(andra moderkort), ett NF7-S 2.0 låste automatiskt upp min gamla 2500+. MaxFID eller vad dom kallar det. Men när prollen väl är upplåst, förblir den det eller går moderkortet liksom bara förbi låsningen?

Visa signatur

Epox 8RDA v2.2: XP2800+@2.3Ghz 1GbCrucial pc3200 2-2-2-11 : 2280GB hdd på 7diskar : Hiper Type-R 580w.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [SwB]Ethra
Jag sitter här med en grön Duron 1600.. Fick den för att jag fixade en deal med en datorbutik Antar att den är multipellåst? Stepping MIXIB. Mitt moderkort(andra moderkort), ett NF7-S 2.0 låste automatiskt upp min gamla 2500+. MaxFID eller vad dom kallar det. Men när prollen väl är upplåst, förblir den det eller går moderkortet liksom bara förbi låsningen?

Skulle vara intressant om du kan avläsa de andra nuffrorna på processorn (år/vecka) då det är de som är intressanta.

När moderkorten själva låser upp processorerna går de bara runt låsningen, dvs om du sätter samma processor i ett gammalt moderkort är den återigen låst.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem

Ajdå, då får jag väl köpa lite sån där bakrutevärmarep.medel då.

Visa signatur