Permalänk

Bästa moderkortet för 1000kr?

Komplett.se ska fixa ett nytt moderkort åt mig för ett gammalt som brann, vilka är de bästa moderkorten för P4 för under 1000kr?

Tack på förhand

Permalänk

is7 ?
på komplett kostar "normala" IS7 över 1k visserligen...
kan nån säga om is7-E klockar/funkar lika bra?

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Hedersmedlem

Har ett IS7-E och jag är nöjd. Stabilt som berget men kör iofs bara 250FSB sync och har inte testat högre. Ljudet är väl ingen höjdare heller. Hör allt som inte ska höras typ hårddiskar och om jag scrollar i IE. Annars är det ok.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Har is7-e o är kanonnöjd! Har inga problem med ljudet överhuvudtaget helle.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asgeir
Har is7-e o är kanonnöjd! Har inga problem med ljudet överhuvudtaget helle.

Vilka drivrutiner kör du till ljudet? Kan du kanske länka? Jag har grymma störningar när läsning från disken sker. Kanske skulle byta det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har oxå ett is7, men inte E, men skilnaden är väl bara att det är raid på vanliga is7 ?
och jag är helnöjd mä det kortet...

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Kör också IS7 och det är stabilt och snabbt, har en uptime på 12 dygn nu trots att jag har klarat unreal2 (brist på sysselsättning), kört nfs underground demot och lite annat under den tiden, dvs inga hängningar här inte

IS7-E saknar raid och har två sata portat istället för 4, annars är det samma kort.

Det roliga är att de flesta IS7-E och många IS7 har 3com gigabit LAN onboard. Jag hade tur och fick det, och läser man i forumet på abits hemsida så verkar det som det sitter på alla IS7E-kort.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk

vanliga IS7 har också 2 s-ata portar - det är IS7-G som har 4st
(och jag hade inte turen att få gigabit-lan på mitt
edit: det hade jag visst!)

Visa signatur

Permalänk

Tack så mkt kör nog ett is7 då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
vanliga IS7 har också 2 s-ata portar - det är IS7-G som har 4st
(och jag hade inte turen att få gigabit-lan på mitt)

Aah så var det, tillfälligt hjärnsläpp

Det där med gigabit lan eller inte verkar skumt. Köp ett IS7-E så får du med stor säkerhet det iaf. Jag har inte sett ett enda utan det.

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har Realtek på mitt IS7-E.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag har Realtek på mitt IS7-E.

Hur pass nytt är ditt kort? Har den nya eller gamla northbridge-kylningen?

Skicka gärna ett PM så mailar jag "bevismaterial"

Har tagit bild på chippet och enhetshanteraren, samt att jag har testat korsad kabel mellan två IS7-E

http://forum.abit-usa.com/showthread.php?s=&threadid=11789&hi...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har(hade tills jag bytte till NB47J) den nya kylaren. Köpte det i slutet på September efter att det varit restat någon vecka så det borde varit en ny leverans som kom in då. Nu har jag iofs bara kollat i enhetshanteraren och där står Realtek RTL 8139 /810x Family Fast Ethernet NIC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilstallione
Jag har(hade tills jag bytte till NB47J) den nya kylaren. Köpte det i slutet på September efter att det varit restat någon vecka så det borde varit en ny leverans som kom in då. Nu har jag iofs bara kollat i enhetshanteraren och där står Realtek RTL 8139 /810x Family Fast Ethernet NIC.

Då har de realtek på de nyaste? Hm nu försvann all logik. Man råkar ju inte sätta 3com gigabitlan på massor av kort och sen byter till realtek när man kommer på det. Brist på realtek chip innan kanske?

http://teamserver.mine.nu/upload/files/enhetshanteraren.jpg
http://teamserver.mine.nu/upload/files/chippet.jpg

Den sista bilden är kass, men 3com krumeluren syns iaf

Visa signatur

Permalänk

hmmm tror jag måste kolla på mitt chipp igen...
EDIT: W00T?! - jag fick visst en gigabit-nic på mitt IS7 :D.. sen att det bara används till adsl-uppkoppling är en annan sak

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frostyfog
hmmm tror jag måste kolla på mitt chipp igen...
EDIT: W00T?! - jag fick visst en gigabit-nic på mitt IS7 :D.. sen att det bara används till adsl-uppkoppling är en annan sak

Haha samma här, jag kör också ADSL på det, sen använder jag ett intel 10/100 till hemmanätverket (har inte orkat skaffa en router än)

Visa signatur