Permalänk
Avstängd

EPoX EP-4PDA2+

Får nu chansen att RMA mitt Halvtrasiga Abit IS7 moderkortet och välja ett alldels nytt

Så jag har spanat in ett par moderkort som komplett.se har, och det som faller mig mest för är:
*EPoX EP-4PDA2+

Moderkortet har väl Gbitlan,ide raid och passiv kylning. Det är väl det som lockar mig allra mest.

Kortet har inte PAT, vilken kan tyckas som en nackdel men eftersom mina minne är kassa så kvittar det.

Aja, någon som kan framföra ett gott/dåligt ord om detta moderkort?

Jag kan också välja ett IC7-G för samma peningen, men den lockar väl inteså värst mycket förutom rundade ide kablar, sata adappter och att det finns en hel del som har ett sådant (bra att få råd/tips)

Btw. Hur många års garanti ger Epox ut?

Visa signatur

My Ghetto rig
P4 2.4@3.0C|Abit IS7-G|512 DDR Windbond|Radeon9700|Seagate 120gb|Seagate 120gb|Sampung 959NF

Permalänk

jag har ett sådant moderkort...
och jag är nöjd.
Det har något som heter Aggressive memory mode ( om man uppdaterar bios) istället för PAT. Det är passiv kylning på nordbryggan.

klockningsmässigt kan du ställa in volten på minne, apg och cpun.

Det finns väldigt lite trådar om detta moderkort vilket jag tycker är tråkigt. Finns kanske inte så många som har ett sådant.

har du några frågor svarar jag på dem om jag kan....

Visa signatur

Asrock P4Dual-880Pro | Intel P4C 3.0 | Twinmos Orignal PC3200 512Mb, Kingston Value 512Mb Dual channel | Club3d Radeon 9600pro (400/300x2)

Permalänk
Avstängd

Är det lätt att uppdatera bios?
Och kan man låsa AGP:PCI?

Visa signatur

My Ghetto rig
P4 2.4@3.0C|Abit IS7-G|512 DDR Windbond|Radeon9700|Seagate 120gb|Seagate 120gb|Sampung 959NF

Permalänk

Biosen kan flashas med awdflash med en bootbar dos-diskett
pch sen finns det ett program som man får med som uppdaterar biosen i windows.....då laddas den nyaste biosen från epox hem och biosen uppdateras.

agp/pci går att ställa in oberoende FSB
agp och pci har alltid ett förhållande till varandra om det är agp = pci / 2.

Visa signatur

Asrock P4Dual-880Pro | Intel P4C 3.0 | Twinmos Orignal PC3200 512Mb, Kingston Value 512Mb Dual channel | Club3d Radeon 9600pro (400/300x2)