Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Quake 3 Arena.

ja satt och kollade lite, och inte en tråd om Q3!!!
de e ju skammligt ju, ett av de bästa FPS spelen genom tiderna.
så här hade ja tänkt att kolla upp vilka seriösa q3spelare som håller till på sweccen....

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Spelar ibland:) Våran data lärare på skolan spelar skit kul o ge han stryk:P

Permalänk
Medlem

Absolut! Quake III arena är nog det mest genomtänkta FSPshooterna i MP... helt udnerbart.. Håller än!
Q3 lever och kommer alltid göra det. Jag älskar det. Blev totalt förbannad när de på DH visade en halvtimme counterstrike.. finalen.. men inte en sekund Quake 3.. och IceClimbers spelade och allt! skamligt som satan!

Permalänk
Medlem

Jag spelar lite då och då, inte speciellt ofta över nätet men på lan så brukar det vara kul På nätet får jag bara stryk så då är det ju mindre kul

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Brukar spela dagligen fast nu har man ju hittat sin ratt och kört lite bil ett par dagar.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem

Q3 är kul som fan.. Kör också lite då och då.. Mycket roligt att spela på lan..

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorphO
Absolut! Quake III arena är nog det mest genomtänkta FSPshooterna i MP... helt udnerbart.. Håller än!
Q3 lever och kommer alltid göra det. Jag älskar det. Blev totalt förbannad när de på DH visade en halvtimme counterstrike.. finalen.. men inte en sekund Quake 3.. och IceClimbers spelade och allt! skamligt som satan!

mjo... men tyvärr är ju inte DH ett så stort q3 lan. okej att IC spelade.
men så mkt mer PRO-Gamers var de ju tyvärr inte där, ja ska på QLAN senare nästa år (efter nyår). de e åtta dagar. och då kommer varenda PRO-Q3Gamer du hört talas om. plus jag=).
de kommer bli kul. nån mer som ska dit???
någon seriös quakare annar???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Q3A och modden Rocket Arena 3 körs fortfarande... svårt att hitta ett MP-spel med bättre tryck... Perfekt att spela i 1h-2h och avreagera sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anvil
Q3A och modden Rocket Arena 3 körs fortfarande... svårt att hitta ett MP-spel med bättre tryck... Perfekt att spela i 1h-2h och avreagera sig

mjo, själv är ja såld för OSP da. men rocket arena e kul, och perfekt spel att "Döda lite folk på".. bra om man e trött osv.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
ja satt och kollade lite, och inte en tråd om Q3!!!

Använder du sökfunktionen så lär du hitta en bunt trådar. Jag gjorde det i alla fall

Visa signatur
Permalänk

Ahh Q3.
Spelar fortfarande lite då & då, mest FFA.

Har den bästa FPS-motorn som gjorts.

Visa signatur

When you are down and out, nobody tries to help you out.
But when you reach the top, everybody wants a lollipop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jah_General
Ahh Q3.
Spelar fortfarande lite då & då, mest FFA.

Har den bästa FPS-motorn som gjorts.

okej att Doom 3 betan spöar skiten ur q3 motorn... men de e känsla i q3... usch.... det perfekta spelet... utom att alla får för sig att kampa cs istället... usch....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

StarCraft trådar finns det inte heller så många.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon
StarCraft trådar finns det inte heller så många.

slå upp en da, de gjorde jag... fast Q3 då, och du ser en massa inlägg på ingen tid alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

slå upp en da, de gjorde jag... fast Q3 då, och du ser en massa inlägg på ingen tid alls.

Varför skulle jag skapa en meningslös tråd om StarCraft?

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför skulle jag skapa en meningslös tråd om StarCraft?

för att kunna diskutera det du vill diskutera om spelet starcraft kanske... är de inte därför man slår upp ett forum??? eller har ja fel???

Visa signatur

Permalänk

Håller med om att Q3 är ett av dom skönaste MP liren någonsin när det gäller ren slakt proppat med action. Dock så har jag inte spelat det på länge då jag är riktigt usel på att hitta servrar med kul och helst svenska spelare på. I LAN så är det alltid lika kul.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

för att kunna diskutera det du vill diskutera om spelet starcraft kanske... är de inte därför man slår upp ett forum??? eller har ja fel???

Kanske kan meddela dig att du startade en tråd inte ett forum och jag har inte några planer på att disskusitera StarCraft, men om jag skulle få för mig det så är det bättre på ett forum för just StarCraft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Håller med om att Q3 är ett av dom skönaste MP liren någonsin när det gäller ren slakt proppat med action. Dock så har jag inte spelat det på länge då jag är riktigt usel på att hitta servrar med kul och helst svenska spelare på. I LAN så är det alltid lika kul.

vilket program kör du med när du letar servers???? har annars ett par bra, så server letande e inget problem...

Citat:

Kanske kan meddela dig att du startade en tråd inte ett forum och jag har inte några planer på att disskusitera StarCraft, men om jag skulle få för mig det så är det bättre på ett forum för just StarCraft.

Okej, fel av mig. men nu var de så att ja ville veta hur många på sweccen som spelade. och hade ja frågat det på ett q3 forum... hur många svar skulle ja få då.. hmmm.... inte så många va

Visa signatur

Permalänk
Citat:

vilket program kör du med när du letar servers???? har annars ett par bra, så server letande e inget problem...

Hehe, det är ju just det. Körde med det inbyggda skitet i början, sen testade jag gamespy som jag använde på Q2 tiden. Men det gick inte bra heller. Har du något tips på program då? AllseingEye (säkert felstavat) har jag inte testat än, har hört att det är rätt bra.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lirat q3tdm i ett par år, hur kul som helst!
Tyvärr är scenen tråkig och död just nu verkar det som, knappt några alls som lirar det seriöst.
På dreamhack i år var det 54 klaner som ställde upp i turneringen, det är bra många fler klaner än de som "finns online" och är aktiva.
Gör en god gärning och starta en q3klan!

Visa signatur

Macbook Pro | (har även två stycken IBM 75GXP 46.1GB DeathStar som snurrat utan problem, dag ut och dag in sedan januari 2001)

Permalänk
Medlem

Hela klassen brukar vara med och lira på datorlektionerna i skolan... Men vissa blir avstängda då och då, men det tar tyo 30 sek att låsa upp sitt konto i receptionen sen igen...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe, det är ju just det. Körde med det inbyggda skitet i början, sen testade jag gamespy som jag använde på Q2 tiden. Men det gick inte bra heller. Har du något tips på program då? AllseingEye (säkert felstavat) har jag inte testat än, har hört att det är rätt bra.

Allseeing Eye använder jag med, och det fungerar hur bra som helst... men själv så spelar jag mest på LANen, T.ex QLAN som kommer snart., 8 dagar enbart Quake =)..ser fram emot det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRetZ
Lirat q3tdm i ett par år, hur kul som helst!
Tyvärr är scenen tråkig och död just nu verkar det som, knappt några alls som lirar det seriöst.
På dreamhack i år var det 54 klaner som ställde upp i turneringen, det är bra många fler klaner än de som "finns online" och är aktiva.
Gör en god gärning och starta en q3klan!

tyvärr är det inte så många som spelar över internet längre. och DH är ju inte det största LANet för Q3 Spelar. trots deras storlek så är ju QLAN mkt större i quakar antal. och mycket roligare... men ja håller med. Stöd sveriges spelande, starta Q3 clan

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Allseeing Eye använder jag med, och det fungerar hur bra som helst... men själv så spelar jag mest på LANen, T.ex QLAN som kommer snart., 8 dagar enbart Quake =)..ser fram emot det.

tyvärr är det inte så många som spelar över internet längre. och DH är ju inte det största LANet för Q3 Spelar. trots deras storlek så är ju QLAN mkt större i quakar antal. och mycket roligare... men ja håller med. Stöd sveriges spelande, starta Q3 clan

Okej, får väl ladda ner det och testa då:) Har du någon länk till hemsidan för det där QLANet? Är det i närheten så skulle man kanske kunna dra förbi. Kan sitta framför vilket Quake som helst hur länge som helst:D

Edit: Och eftersom du verkar inne i detta så kan du väl tipsa om vad man ska ladda ner till Q3 om man ska börja spela det. Patchar, moddar, map packs mm:) Gärna länkar också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Okej, får väl ladda ner det och testa då:) Har du någon länk till hemsidan för det där QLANet? Är det i närheten så skulle man kanske kunna dra förbi. Kan sitta framför vilket Quake som helst hur länge som helst:D

Edit: Och eftersom du verkar inne i detta så kan du väl tipsa om vad man ska ladda ner till Q3 om man ska börja spela det. Patchar, moddar, map packs mm:) Gärna länkar också.

ja har inte någon hemsida för de just nu. men ja kan kolla upp de. kostar iaf 700 för åtta dagar. är i Enköping.. mer kommer ja inte ihåg... utom att världens 400 bästa quakeare kommer dit...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

QuakeWorld lever än och har en _väldigt_ aktiv scen med många eldsjälar som förbättrar det bästa FPS-liret genom tiderna.

http://www.quakeworld.nu
http://www.nqr.nu - nuvarande säsong hade 92 deltagande lag i 7 olika divisioner. Slutspelet har just påbörjats och nästa säsong börjar någon gång efter nyår. Matcherna är kommenterade av duktiga kommentatorer och kan alltid följas live.
http://www.fuhquake.net - QWklient med mycket ögongodis, konstant vidareutvecklad och förbättrad.
http://equake.quakeworld.nu - Guide för att komma igång med QuakeWorld, allt du behöver veta för att börja spela. Väldigt newbie-vänlig sida.
#quakeworld, #nqr - Kanaler på QuakeNet.

Testa QW om ni inte redan gjort det, ni blir garanterat inte besvikna

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
QuakeWorld lever än och har en _väldigt_ aktiv scen med många eldsjälar som förbättrar det bästa FPS-liret genom tiderna.

http://www.quakeworld.nu
http://www.nqr.nu - nuvarande säsong hade 92 deltagande lag i 7 olika divisioner. Slutspelet har just påbörjats och nästa säsong börjar någon gång efter nyår. Matcherna är kommenterade av duktiga kommentatorer och kan alltid följas live.
http://www.fuhquake.net - QWklient med mycket ögongodis, konstant vidareutvecklad och förbättrad.
http://equake.quakeworld.nu - Guide för att komma igång med QuakeWorld, allt du behöver veta för att börja spela. Väldigt newbie-vänlig sida.
#quakeworld, #nqr - Kanaler på QuakeNet.

Testa QW om ni inte redan gjort det, ni blir garanterat inte besvikna

mjo.. de e mkt bra sidor allihopa... du fick nog med dem flesta sidor som en quakeare brukar vara på. fast en till....

http://www.own-age.com Q3 Filmer till överflöd....

Visa signatur

Permalänk

Hittade ett LAN runt Sthlm som går i början av januari. Men det verkar inte vara det LANet som Skogix nämnde:/ Ska leta lite till.

http://www.qhlan.org/qhlan6/index.php?page=information

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Hittade ett LAN runt Sthlm som går i början av januari. Men det verkar inte vara det LANet som Skogix nämnde:/ Ska leta lite till.

http://www.qhlan.org/qhlan6/index.php?page=information

nej... tror inte de... de lät iofs helt okej... men det var ett H för mycket...
QLAN bara... ja ska kolla lite ja med,...

Edit:

QLAN 2 in cooperation with Warfare LAN ( friday the 9th april - saturday the 17th )
-----------------------------------------------------------------------------------
QLAN 2 part1 Friday the 9th - Monday the 12th April (Easter holidays)
Public slots: 300
Entrance fee: 500SEK (about $65)
Spectator fee: 200SEK whole part1
Tournaments: vote for it ( ra3, cpma, 1v1, TDM, CTF )
Prize pool: 60 000 SEK ( ca )
-----------------------------------------------------------------------------------
----Tuesday----- Sleeping halls available ---
QLAN 2 part2:
Date: Wednesday the 14th - Saturday the 17th April 2004
Public slots: 150 ( maybe 300+ )
Entrance fee: 400SEK (about $50)
Spectator fee: 50SEK /day 100SEK /whole part 2 ( pay at entrence )
Tournaments: vote for it ( ra3, cpma, 1v1, TDM, CTF )
Prize pool: 50 000 SEK ( ca )
Total Quake3 Arena prize pool: ca 110 000 SEK

Sleeping halls available all nights. ( Friday the 9th to Saturday the 17th April 2004 )
Showers available all the time.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Brukar spela OSP promode samt lite TDM samt lite RA3. I promode så har jag bara hittat en person som slår mig och det är fox. Kör dock inge seriöst