Permalänk
Avstängd

Vilken spänning kör ni med?

Hur låg spänning kör ni stabilt med er XP-prolle?
Jag kör min XP2200+ på NF7-S på 1,55 volt och försöker komma så lågt som möjligt.

Edit: Nere på 1,50 volt nu. Verkar stabilt. Temp? 39 grader.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Re: Vilken spänning kör ni med?

Xp1700+@2400mhz , vcore 1.825 v ,kylning slk900u + delta 8x8 @7 v

har kört upp till 2.0v men då måste man sänka tempen en bit(20 grader typ)
över 1.825-> så blir det instabilt om man inte får ner tempen en bit.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Jag körde på 1.45 ett tag på min XP2400+ fast klockad som 1950mhz har jag för mig. Tempen låg runt 40 grader då fast burken står i en skrivbordshurts så att den inte ska höras lika mycket. Nu har jag precis flashat om bios och inte orkat ändra inställning så jag kör helt default just nu. Tempen ligger då istället på 50 grader.

Permalänk

Jag kör min Amd Athlon Xp 2000+ @ 1700MHz i 1,7V och den ligger på 34-35 grader ..

Visa signatur

Asus PQ5 Pro /Intel Core 2 Quad 2.4GHz / 4GB DDR2 PC6400 / HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4 / Cooler Master Real Power Modular 620W

Permalänk
Medlem

1.45v 1720mhz

Permalänk
Medlem

1,50 - 1800
eller
1,80 - 2050

Permalänk
Avstängd

Det verkar som flera kan komma så lågt som 1,5 och däromkring. Då är det väl bara att fortsätta då... Prövar med 1,4 volt.

Visa signatur

"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

med orginalmhz kan jag köra 1.1v

Permalänk
Medlem

xp2400tbred 2000mhz 1.6v 35grader

Visa signatur

xp2400+ @3200,Dfi LAnpart NFII Ultra Infinity, GeIL PC4000 Ultra Platinum, 480Gb Hdd,DVDR, ATI Radeon 9800XT

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malte
med orginalmhz kan jag köra 1.1v

Tjo! Det var inte dåligt! Vad har du för spec?

Jag har fått en mastodontelräkning som är lite för dyr för en fattig student. Det är därför jag är intresserad eftersom datorn står för ungefär 80% av elförbrukningen.

Visa signatur

Permalänk

T-Bird 1.2Ghz, @ 1,6V
den går rätt kallt faktiskt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

NF7-S XP1700 @ 2200Mhz 1.65V

Vill inte vara med på lägre spänning, klagar i prime då. Ligger lite väl högt i temp också, typ 48-50C normalt och 55-60C full load.

Man får vara glad åt det lilla när man kör luftkyld

Visa signatur

[size="1"]"Your appearance now is what we call 'residual self-image'. It is the mental projection of your digital self." - Morpheus[/size]
[size="1"]"...For $100, this dye is found in most makeup...(BZZZ) Diahrea! (LAUGHS) Oh, I'm sorry. What is Diahrea!" - Peter Griffin on Jeopardy![/size]

Permalänk
Permalänk
Medlem

XP 2400+ på 1,58V. Provade snäppet lägre men då misslyckades Prime95 testet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Tjo! Det var inte dåligt! Vad har du för spec?

Jag har fått en mastodontelräkning som är lite för dyr för en fattig student. Det är därför jag är intresserad eftersom datorn står för ungefär 80% av elförbrukningen.

min dator spec står i signen,

Permalänk
Medlem

1,85 volt , går ej mer på mitt kort...

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

1.9V 1700+@2400+. Skitprocessor...

Permalänk
Medlem

AMD Duron 1600 klockad till 2007 mhz, 1.49 v, men har ändå 54 grader i cputemp. Måste skaffa lite chassifläktar

MSI K7N2G-Delta-L, AMD Duron 1600 klockad t. 2007 mhz, 256 mb Selectra 333 mhz, Geforce3 ti500 64mb, Seagate Barracuda 40 Gig 7200 rpm, vattenkylning Thermaltake Aquarius II

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Avstängd

Någon som kommit lägre än 1,1 volt med standardklockning?
(är nere i 1,35 volt nu)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Barton 2500+@3200+(200*11), Vcore 1.65V 42c - 51c.... se min sign.

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som kommit lägre än 1,1 volt med standardklockning?
(är nere i 1,35 volt nu)

kan inte ge lägre än 1.1v med mitt mk

Permalänk
Antielefant

Barton 2500+ (AQUCA 0311) @ 2400 MHz, 1.825 V (I:41c/L:47c)

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Citat:

kan inte ge lägre än 1.1v med mitt mk

Det verkar vara standard. Nåja, jag ligger på 1,35 volt nu, verkar vara stabilt. Nästan så man undrar varför originalspänningen är så hög. Får jag fråga varför du kör på 1,1 volt? Är det samma anledning som jag, låg effektförbrukning?

mpasak: Jag brukar vanligtvis inte påpeka detta, men du har särskrivit (och felstavat) i din sign. Dessutom bodre det heta originalspänning, inte orginalvolt. I synnerhet inte "orginal volt". Se det som ett tips, inte en förmaning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör inte på det, kör som det står i signen, testade bara hur lågt jag kunde gå en gång..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Kör inte på det, kör som det står i signen, testade bara hur lågt jag kunde gå en gång..

Ok... Var det stabilt? I sådana fall, varför höjde du spänningen igen (visst är jag tjatig )?

Visa signatur

Permalänk

2.1v

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok... Var det stabilt? I sådana fall, varför höjde du spänningen igen (visst är jag tjatig )?

japp 100% stabilt. Jag höjde för att kunna klocka mer såklart

ps. men cpu'n gör inte ens 2.1ghz med 2.3 volt

Permalänk
Medlem
Citat:

mpasak: Jag brukar vanligtvis inte påpeka detta, men du har särskrivit (och felstavat) i din sign. Dessutom bodre det heta originalspänning, inte orginalvolt. I synnerhet inte "orginal volt". Se det som ett tips, inte en förmaning.

OK jag är inte kungen på att stava.
Nu har jag uppdaterat min sign så nu tror jag att det ska va rätt.
Jag har alltid stavat lite dåligt fast jag har gått i skola i 12 år + att jag tittar igenom mina inlägg innan jag skickar dom.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mpasak
OK jag är inte kungen på att stava.
Nu har jag uppdaterat min sign så nu tror jag att det ska va rätt.
Jag har alltid stavat lite dåligt fast jag har gått i skola i 12 år + att jag tittar igenom mina inlägg innan jag skickar dom.

Hihi, du har fortfarande skrivit orginal istället för original, men jag medger att det ser mycket bättre ut nu. Angående "bodre" så är det ju skillnad på ett inlägg och en mer permanent text som en signatur. Nåja, nu lämnar vi detta och koncentreras oss på låga CPU-spänningar.

Än så länge stabilt på 1,35 volt. 36,0 grader. Om ett dygn sänker jag ytterligare 0,1 volt om det går vägen. Nu har jag reducerat processorns effektbehov till ungefär hälften.

Visa signatur