Permalänk
Medlem

Demoprodukter på komplett

Jag har tittat lite på a7n8x GD och det verkar underbart!
Nu är det så att komplett säljer det för 702kr som demoprodukt. Men vad tar för risker genom att köpa en demoprodukt? Får man alla kabar man vill ha med?

Och det viktigaste: Får man full garanti på grejerna?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Om du läser nedanför så står det att det bara är kortet som följer med.. Dock köpte jag själv mitt Abit nf7-s 2.0 för 582:- och fick _allt_ som följer med ett nytt kort!

Har däremot inte haft möjlighet att provköra pga. sjukdom

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Det står vad som följer med.

Mitt KD7-Raid (ljud och NK) kostade 470:- inkl alla kablar....ett klipp tycker iaf jag

Permalänk
Medlem

Ojdå, missade det. Men hur är det med garanti då?

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Ojdå, missade det. Men hur är det med garanti då?

Bäst svar får du om du mailar komplett.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Svara i denna tråd när ni vet om garantin!

Jag har även beställt en demoprodukt och undrar samma sak

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [safe6]Okeido
Svara i denna tråd när ni vet om garantin!

Jag har även beställt en demoprodukt och undrar samma sak

Permalänk
Medlem

Antar att Komplett har samma vilkor som övrig handel.
Dvs, 12-24 månader för nya produkter och 3 månader på begangnat(demo)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Okej fint linxz då kan man i alla fall få igång skiten.

Efter 3 månader är ju grejjerna gamla så man måste ju köpa nytt i alla fall

haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej,

Det är 12 månader även på dem.

mvh Michael komplett.se

>
> Hej!
>
> Jag undrar hur lång garanti man får på era demoprodukter!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmmm... konstigt... det står på deras garantivilkor att Garantin på Demo varor är 3 månader.. detta är iaf vad jag har för mig men men... fel görs ju varje dag så

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem

A7N8X-DELUXE beställt

Visa signatur

Permalänk

haha fan vilken superduper kort jag fick då

abit nf-s7 rev 2.0 för 582 kr och garanti i 12 månader det är ju underbart haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja köpte ett msi kt3 ultra2 i veckan, fick de i förrgår...det var demovara, 340kr eller nåt, nytt från tillverkare, och kablar osv, funkar super...:D...gillar komplett faktiskt...skicka tillbaka mitt kassa msi k7n2 som säg rent allmänt, fick ett nf7-s tillbaka...:) då tackar man komplett för den goda julen..:D

Visa signatur

K M K !

Permalänk
Medlem

Några tips på hur jag ska göra med 1/0-plåten? känns lite jobbigt att köra utan..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Detta låter ju bra då man har beställt ett Asus a7m266-d (dual socket A) och två duron 1600 för nästan inga pengar alls

Hur exakta tror ni att dom är när det gäller beskrivningen av medföljande delar? Stod iof att det bara var moderkortet men man vet ju aldrig

God fortsättning!

Permalänk

jag fick med I/O plåt och manual och kablar fast det stod att de inte skulle följa med

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bra då lever hoppet fortfarande

Permalänk
Medlem

Inte så dumt att köpa demo moderkort, dom lär ju ha testat dem så de funkar Annars är det väl typ 1 chans på 8 att få ett DOA.

Visa signatur

A64 3400+. Alpha 8150.
nforce3 250Gb. Corsair CMX3500 BH-5.
X800 Pro. 21" Sony. 7K250 200Gb.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Dual PIII moderkort för några veckor sedan för 420:- som jag hittade bland demovarorna på komplett. Var ett Asus CUV4X-DSL med inbyggt scsi frågan är bara vad man ska ha det till. Sen så köpte jag ett MSI K7D Master-L för 750:- tyckte att det kunde va kul å testa en dual AMD rigg. Fick inte med nånnting överhuvudtaget till PII mobot men till MSI kortet så fick jag med i princip allt som följer med ett nytt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Dead
Detta låter ju bra då man har beställt ett Asus a7m266-d (dual socket A) och två duron 1600 för nästan inga pengar alls

Hur exakta tror ni att dom är när det gäller beskrivningen av medföljande delar? Stod iof att det bara var moderkortet men man vet ju aldrig

God fortsättning!

Tveksammt om dom kärnorna fungerar på det kortet! du får nog köra t-bred kärnor på det, skulle jag tro iaf, men du har la kollat asus hemsida så jag har la fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Tveksammt om dom kärnorna fungerar på det kortet! du får nog köra t-bred kärnor på det, skulle jag tro iaf, men du har la kollat asus hemsida så jag har la fel

Det du säger låter lite underligt då de nya Duron prollarna är Tbred prollar med endast 64Kb L2 cashe. De går dessutom utmärkt att modda till MP genom att sluta en av L5 bryggorna även om de är tillverkade efter v40 och har låst multi. Har man dessutom tur så kan man ju modda dem till riktiga XP prollar så att de får 256Kb L2 cashe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalBumling
Det du säger låter lite underligt då de nya Duron prollarna är Tbred prollar med endast 64Kb L2 cashe. De går dessutom utmärkt att modda till MP genom att sluta en av L5 bryggorna även om de är tillverkade efter v40 och har låst multi. Har man dessutom tur så kan man ju modda dem till riktiga XP prollar så att de får 256Kb L2 cashe.

Hmmm, nu när du säger det så kommer jag nog ihåg att Applebred är en ny Thouroughbred (orka stava?) så jag hade la fel ;D

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem med dom nya duron då de som sagt är T-bred-kärnor från början. Jag ska naturligtvis L5- och L2-modda dom så att det blir MP1900+ av dom. Sen kan man ju alltid hoppas på att de är olåsta också.

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror ajg itne att det går att göra varekn eller på kompletts duron. Låsta är låsta på alla sätt och vis. Inga moddar funkar.

Jag fick bara kortet och en sketen vit kartong ;). DEssutom ser det ut ha varit använt ett tag.. Damm runt portar och skruvmärken.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tumvante
Tyvärr tror ajg itne att det går att göra varekn eller på kompletts duron. Låsta är låsta på alla sätt och vis. Inga moddar funkar.

Jag fick bara kortet och en sketen vit kartong ;). DEssutom ser det ut ha varit använt ett tag.. Damm runt portar och skruvmärken.

men det funkar?

Permalänk
Medlem

GÖr det? ok.. hade fel då

Men det ska det inte göra enligt amdmb. com iaf...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har iaf hört att L5 modden fortfarande funkar! De enda processorerna som jag har hört att den inte funkar på är thorton tillverkade efter v40 och möjligtvis de vanliga barton prollarna kan iofs ha fel. Det är iaf värt att testa min tbred som är tillverkad v46 är låst och jag trodde att det inte skulle gå att modda den, men det var inga som helst problem att modda till en mp iaf.

Angående L2 modden så kan jag inte säga något annat än att den inte funkar på thorton längre. Men jag har sett folk som har L5 moddat sina Duron som varit tillverkade efter v40.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalBumling
Har iaf hört att L5 modden fortfarande funkar! De enda processorerna som jag har hört att den inte funkar på är thorton tillverkade efter v40 och möjligtvis de vanliga barton prollarna kan iofs ha fel. Det är iaf värt att testa min tbred som är tillverkad v46 är låst och jag trodde att det inte skulle gå att modda den, men det var inga som helst problem att modda till en mp iaf.

Angående L2 modden så kan jag inte säga något annat än att den inte funkar på thorton längre. Men jag har sett folk som har L5 moddat sina Duron som varit tillverkade efter v40.

L5 modden ska nog funka på v40-> om man vet hur man ska göra..eftersom jag har en v40 thorton och har låst upp L2 minnet på den utan problem så ska nog L5 också funka(bara man gör rätt).

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
L5 modden ska nog funka på v40-> om man vet hur man ska göra..eftersom jag har en v40 thorton och har låst upp L2 minnet på den utan problem så ska nog L5 också funka(bara man gör rätt).

Jasså så L2 modden fungerar på din thorton! Kanske man vågar köpa en å testa modden, en av mina prollar i mitt dual system är nämligen en thorton 0326 å modden fungerar utmärkt på den, men det skulle vara trevligt att ha en till istället för att köra en Tbred och en Thorton. Kan ju iofs vara så att ryktena om att thorton inte skulle gå att modda längre. Helt enkelt har uppstått pga att det är lite svårare att modda processorer med den nya förpackningen.