Tyck till om SweCs testpresentation!

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Tyck till om SweCs testpresentation!

Precis som rubriken lyder önskar vi lite feedback på hur vi presenterar våra tester. Sedan en tid tillbaka presenterar vi omdömet för recensioner direkt på ingressbilden. Vi har även en så kallad TL;DR-ruta med en kortversion av den fullständiga sammanfattningen direkt på första sidan i testartikeln.

Hur ställer ni er till detta?

Skulle ni helst se att vi fortsätter med nuvarande struktur, en återgång till sammanfattning och betyg på sista sidan eller någon stans där emellan?

Vad ser ni som de största för/nackdelarna med vardera sätt att utforma ett test på?

Ordet är fritt men det uppskattas om det någorlunda primärt handlar om just dessa saker.

Permalänk
Medlem

Jag skulle föredra att ha sammanfattning och betyg sist i artikeln. Jag brukar scrolla förbi det och vill läsa artikeln före. Det är som en del serier visar vad som ska hända i avsnitten i inledningen... Meningslöst att se serien då om man vet resultatet.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 21 Aug : v0.6.0 Nu kan du dimra bilder på SweC!
Installera Custom SweC UserCSS
Lagers tips: Mappa om framåt-knappen på musen till Home-knappen! Du kan inte leva utan det sedan!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Lagers:

Jag skulle föredra att ha sammanfattning och betyg sist i artikeln. Jag brukar scrolla förbi det och vill läsa artikeln före. Det är som en del serier visar vad som ska hända i avsnitten i inledningen... Meningslöst att se serien då om man vet resultatet.

Tack för den feedbacken! Är uppskattat med både åsikt och motivering!

Permalänk
Medlem

Jättebra med sammanfattning först. Det är enbart i fall om att något där väcker uppmärksamheten som jag skulle få för mig att gå igenom utfallsdatan. Ffa om det skulle gälla grafikkort.

Permalänk
Medlem

Lysande med TL;DR först. Läser i de flesta fall hela artiklarna men många gånger har jag inte tid för lusläsning när artikeln/recensionen publiceras. är det trevligt att infon finns på första sidan istället för sida 14.

Visa signatur

MLG Lurker

Permalänk
Medlem

Jag håller med Lagers att det är lite för mycket spoiler att se TLDR och omdöme på första sidan.

Det blir för mycket kaka på kaka att det visas två gånger när man läser hela testet sida för sida och jag personligen tappar lite intresset att läsa vidare när jag redan sett vad ni tycker om produkten.

Låt oss i så fall välja att se/läsa den eller inte, lite som spoiler tag i forumet, om ni väljer att ha kvar den på första sidan av recensionerna.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Hedersmedlem

Ställer mig till sidan som absolut föredrar det mer klassiska upplägget.

Förstår att inte alla vill läsa varenda detalj, men det var aldrig särskilt svårt att klicka på sammanfattningen i index som ändå återfanns på första sidan för dem som ville det.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

shitta kvitta för min del brukar bara läsa samanfattningen och om det finns ett prestandaindex möjligen resterande sidor brukar jag skippa.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Tycker ni gör ett bra jobb. Problemet är inte artiklarna utan att det inte kommer så mycket kul produkter längre.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar betyg direkt, jag vill inte behöva klicka igenom artikeln för att ta reda på betyg

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 32GB (4x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Jag vill ha betyget sist om det är en god läsning av en intressant artikel jag har framför mig, men däremot är saken "bara små intressant att snegla på" så önskar jag en TLDR direkt för att jag ska orka ge inlägget mer energi.
Så atte.... hidden textbox för tldr? ja venne...

Permalänk
Medlem

Gillar TL;DR på första sidan, men förstår även folk som inte gillar det. Är inte detta ett läge där en spoiler-tag ger nästan alla 99% av vad de önskar?

Jag tycker det är en fin-fin avvägning i alla fall!

Dold text
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aMp:

Gillar TL;DR på första sidan, men förstår även folk som inte gillar det. Är inte detta ett läge där en spoiler-tag ger nästan alla 99% av vad de önskar?

Jag tycker det är en fin-fin avvägning i alla fall!

Dold text

Det tar inte fler klick att komma till sammanfattningen än att veckla ut spoilern, ser snarare en spoiler som det sämsta av två världar här.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Det tar inte fler klick att komma till sammanfattningen än att veckla ut spoilern, ser snarare en spoiler som det sämsta av två världar här.

Det är väl mest att inte behöva scrolla lika långt + att inte behöva ladda om sidan som är det jag skulle uppskatta iaf. Det är inte många sekunder man tjänar på det, men användarupplevelsen känns så mycket bättre.

Personligen skulle jag föredra att visa TL;DR på första sidan, så om du vill att jag väljer något så går min röst på det. Men jag gissar att andra inte gillar det. Allting handlar om att ge och ta här i livet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro