Ny liten modd=) ala CD-SpotLight=P [BILDER]

Permalänk

Ny liten modd=) ala CD-SpotLight=P [BILDER]

Såå när cd-rom släden åker ut bryter den ir-ljuset och ett relä slår till 6 blåa leds som är monterade åvanför..:cool: tänkte först försöka o fixa d med microbrytare men så kom ja ihåg killen som gjorde typ samma sak på sitt tangentbord så ja körde på den principen.. nog pratat o fram me bilder..:p ursäkta kvaliten.. tagna med webcam..

första gången ja pröva på o göra mönsterkort o måste säga att d gick väldigt smidigt med pennan...:)

"sändarn" o "mottagarn"

"sändarn" monterad..

dom 6 blåa ledsen monterade i d trånga utrymmet i toppen.. pluss att "mottagarn" e monterad där uppe oxå..

fastsatt bakom fronten.. brevid min reset bios brytare o signal led..:o

lite stök i rummet efteråt:p

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

fint slutresultat.

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Avstängd

Häftig modd!

Permalänk
Medlem

snajsigt

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk

tackar:) tog en lite filmsnutt oxå.. 300kb divx5
>>FILM<<

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem

såg precis filmen och gilla det ja såg mkt fint jobbat

Visa signatur

Hur hade världen varit utan kvinnor?

Permalänk
Medlem

snyggt jobbat

Permalänk
Medlem

Fan vad snyggt!

Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Avstängd

Sådana här moddar gillar jag! Kreativitet och funktion på samma gång - det ger creds från min sida!

Du har inte schema på den där IR-grejen. Den var ju minst sagt intressant.

Permalänk
Medlem

Snyggt, och ett plus för att det var något nytt :).

Visa signatur

tomt

Permalänk
Medlem

Snitsigt som fan. Fint utfört samt originell och praktisk ide. 5/5 helt klart

Permalänk
Medlem

Jag gillar det jag ser! Nu vart man ju nästan lite avundsjuk. Men jag vill inte kopiera folks idéer.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Avstängd

najs utav helvete bra idé

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Nice.

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Medlem

Ruskigt snyggt !!

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Musikälskare

SKIT FULT !

neeeee det var skadat snyggt !
lite avis är man dock, väldigt duktigt av dig...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

kul att ni gillar d..

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Jag gillar det jag ser! Nu vart man ju nästan lite avundsjuk. Men jag vill inte kopiera folks idéer.

Kan bara hålla med.

Permalänk
Medlem

Är det inte lite jobbigt när LED.sen tänds varje gång du ska justera en fläkt?

Permalänk
Medlem

Nja det kan väl vara smidigt om de tänds då. Det gör ju att man ser rattarna bättre.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

najs.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Schema?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

inte bara snyggt utan praktiskt också, hur många gånger har man inte fumlat i mörker för att få in skivan men missat och måste leta efter de på golvet?

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Hur fungerade etsningen? Har aldrig sett att man kan använda sig av en penna för att etsa.. Jag antar att du målade på ytorna som skulle vara rena, och sen lös du lite med en UV-lampa? Eller?

Visa signatur

Professionals are predictable. It's the amateurs that are dangerous.

Permalänk
Medlem

finns nåt kit på classe att köpa, får med penna, pulver och bricka att göra allt på, tillsätt endast vatten sen..

Permalänk
Medlem

vilken ir brytare körde du med?

Permalänk

Hur gjorde du för att göra mönsterkortet och vad använde du för ngt?!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Hur gjorde du för att göra mönsterkortet och vad använde du för ngt?!

Ser ut som en etsningssats från clas ohlsons.
Tror tom det följer med instruktioner.

Permalänk

nice!
har själv funderat på något liknande fast med en liten brytare

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk

Offt: Soldierboy! Hur går det med ditt lotus-bygge!? Jag vill se bilder!

Visa signatur

Jesus and I hates you.
Om du vill ha min uppmärksamhet så bör du klicka "citera".