Permalänk
Avstängd

Störande Comviq Logga! (Hjälp!)

Jo nu e det så här att jag gick och köpte en splitterny Siemens MC60 (Operatörsbunden till Comviq i 12 månader) till min flickvän i julklapp. Hon blev mycket glad för detta och började genast pilla med olika bakgrundsbilder.

Till Min och hennes stora förvåning lade det sig en stor fet Comviq Logga MITT över bakgrunden, jag tänkte givetvis att detta borde man kunna ta bort i menyerna. Självklart fanns valet "Operatör" där, jag valde att inte ha någon Operatörslogo.

Men så fort jag gick ut ur alla menyer stod det S COMVIQ ett tag (som jag vill att det endast ska göra), men efter ca 5 sekunder kommer den fula Comviq loggan o splaffar upp sig mitt över skärmen. Blev givetvis förbannad och ringde till Comviq's kundtjänst, ja menar...här har jag köpt en mobil för 2000,- till min flickvän, och hon kan inte ens ha en hyffsad bakgrundsbild.

Jag fick svaret att det inte gick att ta bort på något sätt, däremot kan jag välja att ha andra operatörslogotyper, fast detta blir inte samma resultat som att ha en hel bakgrund. Sålänge hon använder sig utav comviq, så funkar det helt enkelt inte att ta bort den feta loggan. Jag bifogar en bild på hur det ser ut, för er som nu är intresserade av det.

http://www.x-pl0re.org/~blomkrukan/swec/comviq.jpg

Så nu undrar jag självklart; Är det någon här som har samma problem, med comviq eller någon annan leverantör?

Någon som har lyckats komma förbi detta otroligt störande på något sätt?

Man kanske kan göra en egen operatörslogo, med bara en prick eller nått i som inte synd, och sedan använda sig av den? För operatörsloggon lägger sig alltid mitt överbakgrunden.

All hjälp uppskattas!

Visa signatur

"Y'know, downcasting people for their taste in music is pretty close-minded. Except if their taste in music sucks."

Permalänk
Medlem

Fan sånt här gör mig verkligen sur. Har hört och sett att operatörerna ibland lägger en liten logo någonstans i menyerna men detta är ju fan för mycket. Man har ju redan köpt mobilen från dem, isf förstår jag inte meningen med att göra reklam i mobilen. Kanske går flasha mobilen med en datakabel så att logon försvinner.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Fan sånt här gör mig verkligen sur. Har hört och sett att operatörerna ibland lägger en liten logo någonstans i menyerna men detta är ju fan för mycket. Man har ju redan köpt mobilen från dem, isf förstår jag inte meningen med att göra reklam i mobilen. Kanske går flasha mobilen med en datakabel så att logon försvinner.

Ja, jag är verkligen superföbannad. Jag tänkte att loggon kanske går bort om man låser upp telefonen?
Men Neeeeej, den beror på att man har comviq kort..men jag känner en kille som jobbar med mobiltelefoner, ska nog slå honom en signal o se om han har någon idé. Men det här är förjävligt!

Visa signatur

"Y'know, downcasting people for their taste in music is pretty close-minded. Except if their taste in music sucks."

Permalänk
Medlem

snyggt var det ju inte :(...

Har inte siemens några service center som kan fixa det tro?

Visa signatur

//anno

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
snyggt var det ju inte :(...

Har inte siemens några service center som kan fixa det tro?

Skulle inte tro det, men en snubbe vid namn Dr_ViRuZ Skickade två bilder, en på en vit pixel i 1x1 och en på en svart. Så nu gäller det bara till att tanka över dom bilderna till mobilen, sen använda dom som operatörslogo, då kan man se bakgrunden!

Tyvärr kommer jag inte åt DownUp nu Av någon underlig anledning

Nåhon som vet något annart ställe där man kan uppa en bild från datorn, sen wappa dit o tanka hem den ?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

borde nog hjälpa om man flashar om telefonen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
borde nog hjälpa om man flashar om telefonen..

haha, nee... det hade inte hjälpt, det är programmerat för att det ska vara så. Visserligen är det en maskin som på vissa punkter är likt en dator, men så är inte fallet

Han fick hjälp, och jag tror att viruz löste det till han på ett sätt eller ett annat...

Visa signatur

ya rly!

Permalänk
Avstängd

Japp, nu har jag en pytteliten vit prick som operatörslogga, man ser den knappt. Så nu kan flickan min pilla med sina bakgrunder igen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Japp, jag har också samma problem fast min "logga" är mycket mindre.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Annars kan man ladda ner en 2 *2 pixlar genomskinlig .gif bild från Siemens hemsida, och sen föra över med data kabel.

Visa signatur

--

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Selpix
Annars kan man ladda ner en 2 *2 pixlar genomskinlig .gif bild från Siemens hemsida, och sen föra över med data kabel.

Adress till bilden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Adress

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlomKrukan

Adress till bilden?

http://www.club-siemens.net/fun/transparent.gif

Kom ihåg att bilden är extremt liten + genomskinlig. Högerklicka på min länk och välj "spara mål som" om du använder IE. Det blir lättare så istället för att försöka högerklicka på bilden.

Visa signatur

--

Permalänk
Medlem

hehe.. tradit, men det var ju bra att det löste sig!

OT: varför envisas alla med att lägga upp JÄTTESTORA bilder när det är en mycket liten del av bilden som egentligen är intressant för den som ska titta på den? Du kunde ju ha klippt ut displayen och länkat till en bild med upplösningen 200x120 eller nått:/

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har precis samma problem.....det är jävligt jobbigt.

Visa signatur

...........................................................

Permalänk

välj bild,alternativ,använd som, operatör

Visa signatur

MSI K8N NEO4 PLATINUM | AMD 64 3200+ | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512 | Powercolor X850XT 256MB DDR3 520/540 MHz | Seagate Barracuda, 7200rpm ATA - 80 Gb
3dmark 01: 23635 3dmark 03: 12440 3dmark 05: 4995
60 Shaman - Eonar http://ctprofiles.net/4658795