Permalänk
Medlem

A-data minnen

Är det nån go gubbe som vet om det sitter sämre minneschip på dessa stickor eftersom dom är så pass billiga?
Ska till att köpa två 512mb stickor och vill att dessa ska prestera bra när jag ska till att klocka.

http://www.sbs.o.se/default.asp?artnr=13130012

Visa signatur

-=DFI lanparty nf3||AMD 64 3200+||MSI 6800GT@ 400/1100||1024MB PC3200=-

Permalänk
Medlem

det är inte BH-5 Chip på dom där iaf.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

bh 5 512 mb som är specade pc4000/500mhz minnen finns ju inte.
så att säga att det inte är bh-5 minnen - är ju inte svar på frågan

dom minnena som specas är specade för pc 4000/500mhz -så du får enna räcerminnen (bortsett från timmingen, men jag tror ngn att timinge blir bra i alla fall)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
det är inte BH-5 Chip på dom där iaf.

Visa signatur

AMD 3000 64 X 800PRO 256MB

Permalänk
Medlem

adata finns både med BH-5 chip o utan, om det är Bh-5 kostar de liter mer o utan dem är de hyffsat billiga. är de billiga, får man nästan utgå från att det är utan BH-5

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

fixa fram bh-5 med pc4000/500mhz - ?m öö lo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
adata finns både med BH-5 chip o utan, om det är Bh-5 kostar de liter mer o utan dem är de hyffsat billiga. är de billiga, får man nästan utgå från att det är utan BH-5

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: A-data minnen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purrman
Är det nån go gubbe som vet om det sitter sämre minneschip på dessa stickor eftersom dom är så pass billiga?
Ska till att köpa två 512mb stickor och vill att dessa ska prestera bra när jag ska till att klocka.

http://www.sbs.o.se/default.asp?artnr=13130012

Bra pris! Funkar dom inte i 250 Mhz är det ju bara att skicka tebax.

Visa signatur

A64 3400+. Alpha 8150.
nforce3 250Gb. Corsair CMX3500 BH-5.
X800 Pro. 21" Sony. 7K250 200Gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doomguard
bh 5 512 mb som är specade pc4000/500mhz minnen finns ju inte.
så att säga att det inte är bh-5 minnen - är ju inte svar på frågan

Nehe är det inte ett svar på frågan? hur ska jag skriva då?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Re: Re: A-data minnen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av monsterr
Bra pris! Funkar dom inte i 250 Mhz är det ju bara att skicka tebax.

Haha jo

Visa signatur

Dags för nyköp och återuppta överklockningen.

Permalänk

Ska oxå köpa dessa minnen men från NADATA och han köper in dom från
rotakorn. Ser ju ut att vara samma minnen men med olika antal chip. Någon som vet skillnaden på dom?
A-DATA 512MB DDR 500MHZ / 8 CHIP (Rotakorn)
A-DATA 512MB DDR 500MHZ / 16 CHIP (SBS-DATA)

Är inte så haj på minnen så jag måste fråga en sak till. Vad menar ni med BH-5 minnen??

Permalänk
Medlem

BH-5 är chippen som sitter på minnena, just BH-5 klarar tighta timings på hög fsb

Permalänk

Då skulle jag svara så här. Om de är specade som pc4000/ddr 500 minnen - och länken som visar på att det är bra minnen , alltså sänd en länk till grabben - så kan han själv avgöra http://www.nordichardware.se/recensioner/minne/2003/PC4000_ro...

fast du kanske inte orkade undersöka utan svarade bara ... ....

Ett utdrag ur texten från nordhardware

A-DATA PC4000 var det enda bidrag i denna jämförelse som inte såldes i "Dual channel kit" med två moduler i varje paket. På grund av detta tog vi två slumpmässigt utvalda moduler och använde dem i våra tester för att kunna utnyttja 875P-chipsets DualDDR-stöd.
Vi var tyvärr under viss tidspress inför denna jämförelse vilket gjorde att vi inte han testa att ordentligt bränna in våra testmoduler under längre tid. Med hjälp av ABIT IC7-MAX3 var det dock ingen risk att vi inte skulle kunna pressa modulerna tills sitt yttersta då kortet erbjuder en maximal minnesspänning på 3.2v.
Trots att systemet var helt luftkylt verkade inte processorn vara en flaskhals men det är inte omöjligt att vi kommer göra ytterligare tester på dessa moduler i ett mer extremt system.

Om någon får intryck av att vi försöker dölja dåliga resultat kan vi dock lugna er, A-DATA PC4000 presterar bra t.om. mycket bra!

Det visade sig att modulen inte hade några problems alls med höga spänningar och vid 3.2v lyckades vi få systemet stabilt i 280 MHz busshastighet, DDR560. Systemet var då stabilt i bland annat det systemkrävande 3Dmark2001 och det känns verkligen som att "en varg i fårakläder" passar in ypperligt på dessa moduler

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Nehe är det inte ett svar på frågan? hur ska jag skriva då?

Visa signatur