Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Potatisen
Precis. Däremot finns det ett jävla Mac-hat hos många PC-ägare och vice versa. Ett bra exempel -=AgV=- t.ex. som menar att man inte kan se på TV med TV-kort, spela in från Digitalbox eller spela spel (mer än patiens) på en Mac. Fördomar och okunnande är vad det kalls!

Suck!! Klart man tröttnar på folk med fördomar och bilder av stereotyper (jag menar inte dej Potatisen). Förstår inte hur man kan bli så in i h-----e inskränkt så att man lägger ner sin själ i att "hata" något så banalt som ett datorsystem. Vare sig det är PC eller Mac. I bland kan man tro att blöjan fortfarande sitter kvar på en hel del som vädrar sina banala åsikter.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Truelies
Suck!! Klart man tröttnar på folk med fördomar och bilder av stereotyper (jag menar inte dej Potatisen). Förstår inte hur man kan bli så in i h-----e inskränkt så att man lägger ner sin själ i att "hata" något så banalt som ett datorsystem. Vare sig det är PC eller Mac. I bland kan man tro att blöjan fortfarande sitter kvar på en hel del som vädrar sina banala åsikter.

Vaknat på fel sida?

Problemet med Mac är att det idag inte finns någon som helst anledning för en hemanvändare att köpa en, och det är absolut ingen fördom. Peka ut en enda sak du kan göra med en Mac, som du inte kan göra med en PC, så ska jag äta upp mitt nya tangentbord.

Och att förneka att det finns otroligt mycket mer hårdvara att välja på till PC är ju bara löjligt, likaså med mjukvara. Det är som att hävda att sverige är större till ytan än USA.

Det är skillnad på fördomar och argument. Jag har visst använt mac, och jag är inte särskilt imponerad av det "överlägsna operativsystemet".

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Alienware AW3423DWF OLED 3440x1440 165Hz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Men du kan ju inte spela CS på den, så det spelar ingen roll.
Du glömde nämna att den är betydligt billigare också, och iochmed Xserve migrationen kommer den ta ännu mindre plats.

Jodå, visst sa jag det, möjligtvis uttryckt på ett litet annorlunda sätt:" (förövringt var den också relativt tokbillig)"
Sen är det inte av minsta intresse om en superdator som har som uppgift att beräkna saker kan köra CS eller inte, det som jag menade var att med endast 1100 datorer byggde man en superdator som utklassade motsvarande med 2500 xenon-processorer.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-
Vaknat på fel sida?.

Absolut inte. Jag är alltid lika tjurig. Fast i dag är jag på ovanligt gottt humör eftersom det är fredag.

Citat:

Problemet med Mac är att det idag inte finns någon som helst anledning för en hemanvändare att köpa en, och det är absolut ingen fördom. Peka ut en enda sak du kan göra med en Mac, som du inte kan göra med en PC, så ska jag äta upp mitt nya tangentbord.

Om det finns anledning eller ej att köpa en Mac är väl upp till en presomtiv kund att avgöra, eller hur?? Om jag köper BMW eller Merca är väl upp til mej, eller hur?? Om jag vill köpa möbler på IKEA är väl upp till mej, eller hur?? Läs mina inlägg så förstår du. Sedan kan du ju ta och avinstallera ett program i Windows genom att dra det till papperskorgen...varsågod och ät! Tangentbord är inte så dyra men dom är förmodligen inte goda.....skicka gärna in en bild som bevis.

Citat:

Och att förneka att det finns otroligt mycket mer hårdvara att välja på till PC är ju bara löjligt, likaså med mjukvara. Det är som att hävda att sverige är större till ytan än USA..

Har aldrig hävdat att det finns mer hårdvara till Mac. Apples koncept är, och har i stort sett alltid varit, att sälja färdiga paket som man själv tillverkar. Svårare är det inte. Mjukvarumässigt finns det nästan lika många program till Mac som till PC. Det finns däremot inte lika många varianter av likartade program. Dom är heller inte lika lättillgänliga till Mac som till PC. Det är skillnaden! Att USA är större än Sverige känner nog de flesta till men att jorden är platt är det få som vet.

Citat:

Det är skillnad på fördomar och argument. Jag har visst använt mac, och jag är inte särskilt imponerad av det "överlägsna operativsystemet".

Jag vet att det är skillnad på fördomar och argument. Men dåliga argument är inte mycket bättre än fördomar. Att operativet skulle vara överlägset har jag aldrig sagt och jag har heller aldrig sagt att du behöver vara imponerad av det. Det är ju upp till dej att avgöra, eller hur??

Och för sista gången; jag tycker inte att den ena är bättre än den andra. Båda har sina för och nackdelar.

Visa signatur

Jag gillar inte fakta, de stör min argumentation.

Permalänk
Citat:

Vaknat på fel sida?

Och att förneka att det finns otroligt mycket mer hårdvara att välja på till PC är ju bara löjligt, likaså med mjukvara. Det är som att hävda att sverige är större till ytan än USA.

Det finns en anledning att köpa pc istället för mac är priset, är du ingen spelnörd funkar en mac alldeles utmärkt.
Att du inte gillar operativsystemet får stå för dig men jag håller inte med dig.
Sen får du hålla med om att diskussionen Pc vs Mac är onödig, varken pc eller mac är bäst, vilket jag hoppas du förstår.

Sen det där argumentet att det finns mer programvara håller inte, en dataanvändare använder inte alla program i hela världen på sin dator. Om priset inte är ett problem , välj dator efter vad du ska ha den till, vilken-som-är-bäst-diskussionen är ju bara trams.

Visa signatur

“BMW straight six, the sequel: a great concept, masterfully improved. Those people who still want a V6, please stand up”

Intel Core i7 3770K 3,5Ghz (Ivy Bridge) | MSI Z77A-GD55 ATX | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GTX 1070 | samt en massa SSD hårddiskar | Benq 144 hz skärm | iMac 27" 3.5 GHz Intel I7

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vaknat på fel sida?

Det finns många anledningar till att köpa Mac. Operativsystemet är ju en smaksak, men om man inte är trångsynt blir det en stor fördel. XP funkar bra det också, och det använder jag nu. Jag är nöjd, men kan bli nöjdare. Enligt mig bygger de världens bästa Laptops, men återigen - det är en smaksak. Det du har gjort är att talat om att Mac är sämst och de borde utrotas och menat att PC är bäst på allt.

Vem har förnekat att det finns mer hårdvara till PC? Jag skrev bara att det finns många TV-kort även till Mac. Visst är det skillnad på fördomar och argument. När fördomarna tar över svarar man inte längre på mina argument. Dom har du ju glömt bort! Spel kommer 32 år senare? Det finns inga TV-kort och det går inte heller att spela in från Digitalboxen? Det här kallas fakta.

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.