Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Seriös datorservice i Gbg önskas!

Permalänk
Medlem

Seriös datorservice i Gbg önskas!

Hej alla!

För en kompis räkning söker jag ett dataserviceföretag i Göteborg som bör vara mycket seriösa. Det gäller i första hand underhåll av två persondatorer som används till maila, surfa, skriva brev och lite spelande. Datorerna har modem, Intel, windows2k och de vanligaste programvarorna. All service och reparation ska utföras hemma hos ägaren. Även hjälp med datavirus och support för de vanligaste programmen önskas.

Vid tex ett byte av hårddisken ska alla programvaror återinstalleras och programmen ska konfigureras så att det blir exakt som tidigare och så som ägaren önskar. Även kloka råd och förslag vid framtida uppgraderingar kommer att behövas.

Även viss hjälp med övrig hemelektronik kommer att behövas, det finns video, dvd, tv, mobiler och stereo som kan krångla eller behöva uppdateras.

Det handlar om ett serviceuppdrag som kommer att behövas under lång tid framöver. Privatpersoner som byter en hårddisk och sedan sticker sin väg med några tusenlappar i fickan göre sig ej besvär. Kostnaden får anses som relativt ointressant, det viktiga handlar om kunskap, trevligt bemötande, långsiktighet och professionalism. Att kvitton ska ges är en självklarhet.

Finns det någon sådan firma i Göteborg?

edek@telia.com

Permalänk
Medlem

Kanske dags att gå någon datorutbildning om man behöver så mycket hjälp??

Permalänk
Medlem

Har du inget vettigt att säga så var vänlig håll dig borta från denna tråd!

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar att det finns en sådan firma som har tid att göra det. Enkel service såsom att byta hårdisk och installera ett nytt Os är nog vanligt men att lägga in vanliga program enligt man själv önskar och dessutom gör hembesök tvivlar jag starkt på att det finns. Och om det nu finns så kommer det att kosta en REDIG slant.

Som Herakles sade så är det ablsout billigaste och framförallt så är det mycket roligare att försöka lära sig det själv. Alternativt så har din kompis kanske några "Datorexperter" inom vänskapskreten har lite tid att offra på att lära upp honom/henne.

Service med annan hemelektronik behövs inte ofta. Oc hnär det väl gör det så är det oftast bara att dumpa grejerna hos återförsäljarn och ta det på garanti

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Den firman du söker finns inte. Ditt hopp står nog till en kunnig person som gör det hela "svart".

Duedate

Permalänk

ser inte ljust ut på den fronten.

Permalänk

På westium data i GBG, där jag jobbade förr gjorde 2 av våra killar liknande grejjer. Det ligger på mölndalsvägen, ring och hör med dem, då det var ett tag sen jag var där sist.

Visa signatur

Dator: Dell inspiron 8600, 1.7 ghz Pentium M, 60Gb + 250 Gb externt, 9600 pro, DVD+RW
Kamera: IXUS 430

Permalänk
Inaktiv

MacDacy: Du får skaffa nya vänner och se till att nån av de är en datanörd/datornörd. Branschen är oerhört smutsig idag. Speciellt efter att man har sett inslagen på Insider på TV3. Skulle aldrig någonsin lämna in mina stationära datorer på lagning.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svaren!

Jag inser nu att det är snudd på orimligt att ett företag ska kunna stå till tjänst med det som önskas. Därför ändras nu förfrågan till att gälla även privatpersoner. Så om det är någon i Göteborg som är intresserad hör av Er.

Omfattningen av supporten kommer förmodligen att variera mycket. En tidsperiod kanske det går ett halvår utan att hjälp är nödvändigt och sedan kanske det är varje månad vid en annan period. Och som det står i det första inlägget så är det seriositet och kompetens som är prioriterat framför låg kostnad.

Som sagt var, tack för förslagen och om någon är intresserad kontakta mig.

Permalänk
Medlem

Som sagt, företag finns det nog inte många. Däremot väldigt många privatpersoner, jag själv t.ex. hjälper många med exakt det du beskriver.
Jag bor dock i Stockholm, annars skulle jag kunnat vara till hjälp

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

ta bara tag i närmaste datorkunnig ungdom i ditt område och erbjud honom 500spänn för det, problem soloved

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Hedersmedlem