Permalänk
Medlem
Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Thunderbird som jag minimerade har ingen egen "minimize to tray"-funktion, därför tänkte jag att ditt program kunde vara något att ha, så att det finns en trayikon till programmet när det inte har någon inbyggd funktion för det låter konstigt..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delight
Fixat

Minimize to tray 1.2 (12kB):http://w1.361.telia.com/~u36114907/Web/Filer/Minimize%20to%20...

Du äger!
Om du vill ha mer features att göra så skulle det var grymt med en "Minimize at launch"
Altså att så fort du startar ett valt program så minimeras det till trayen. Vad tror du om det?

Edit: Mera text.
Edit2: Hittade en bugg(?).. om man väljer Hot-keys och trycker Avbryt så sparas dom ändå..

Permalänk
Hedersmedlem

Det vore rätt bra om programmet talade om för de minimerade programmen att dom verkligen är minimerade, vilket inte verkar hända nu (?).

Tex Thunderbird och FireFox verkar avallokera en hel del saker när dom minimeras (dom drar ju löjligt lite minne minimerade!), men minimerade till trayen med Minimize to tray så drar om lika mycket som vanligt.

Visa signatur

42

Permalänk

Tack!
Det är det första program som jag har hittat som låter en minimera komandofönster till trayen!

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flagg_swe
Det vore rätt bra om programmet talade om för de minimerade programmen att dom verkligen är minimerade, vilket inte verkar hända nu (?).

Tex Thunderbird och FireFox verkar avallokera en hel del saker när dom minimeras (dom drar ju löjligt lite minne minimerade!), men minimerade till trayen med Minimize to tray så drar om lika mycket som vanligt.

Skulle tro att de inte är minimerade utan att delight bara gömt fönstret för att få bort det från taskbar och sen håller hans program reda på vilka som gömts och lägger de i trayen istället.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför inte säga åt fönstret att minimeras, och sedan dölja det, Delight?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu har jag inte sagt att jag är 100% på att det är så han gör bara en liten chansning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt program känner av när ett fönster minimeras och då göms det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då verkar flagg_swes inlägg lite konstigt. Kanske en bugg?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Låter märkligt ja.

Visa signatur

42

Permalänk
Medlem
Citat:

Mitt program känner av när ett fönster minimeras och då göms det

Men när du "interceptar" meddelandet, är du säker på att minimeringen fullföljs då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är något jag funderat över men inte orkat kolla upp, men jag är ganska säker på det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kan inte göra typ så här då:

Intercept av minimering.
Vänta och kontrollera att fönstret verkligen har minimerats.
Göm fönstret.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Men det är typ nått sånt jag gör...tror jag...kommer inte riktigt ihåg.

edit: Så här gör jag för att vänta in minimeringen:

WaitForInputIdle(GetWindowThreadProcessId(WindowHandle,NULL),500)

Jag har för mig att det fungerade som det skulle. Annars kan man ju alltid göra en while-not-IsIconic()-then-Sleep(100)-loop

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Du kan ju prova själv med FireFox

Förövrigt måste jag säga att detta är en klockren utility, tackar för den.

Visa signatur

42

Permalänk
Medlem

Väcker den här tråden och underbara programmet till liv...

Jag behöver få tag i programmet då jag av någon konstigt anledning kastat mina .zip filer och länkarna verkar döda helt förståeligt såhär efter 5 år.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Musikälskare

Är med intresserad

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

5 år? Var det så länge sen

http://www.portablefreeware.com/?id=925

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

5 år? Var det så länge sen

http://www.portablefreeware.com/?id=925

Ja tiden går fort när man har kul på swec

Tack som fan för programmet...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja fråga hur du hanterar handtag eller id i ditt program. Jag sitter med C# och pillar lite med ett liknande program, processlistan kan fås av en simpel funktion, namn på fönster, processid... de jag filtrerar bort är sådana utan fönsternamn, verkar finnas en hel del sådana. Jag kan skicka meddelanden till valbara fönster som stäng, göm, visa så det är inga problem. Saken är den ifall det kan uppstå att en ny process kan ha samma processid som en tidigare, dvs om man måste ha en refresh lite då & då om man använder programmet länge, själva fönster handtagen består endast av int så man kan väll inte vara riktigt säker på om det är samma fönster... namn kan ju ändras undertiden fönstret är öppet.

Ditt programm känner av när fönster minimeras, hur fungerar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Skulle vilja fråga hur du hanterar handtag eller id i ditt program. Jag sitter med C# och pillar lite med ett liknande program, processlistan kan fås av en simpel funktion, namn på fönster, processid... de jag filtrerar bort är sådana utan fönsternamn, verkar finnas en hel del sådana. Jag kan skicka meddelanden till valbara fönster som stäng, göm, visa så det är inga problem. Saken är den ifall det kan uppstå att en ny process kan ha samma processid som en tidigare, dvs om man måste ha en refresh lite då & då om man använder programmet länge, själva fönster handtagen består endast av int så man kan väll inte vara riktigt säker på om det är samma fönster... namn kan ju ändras undertiden fönstret är öppet.

Ditt programm känner av när fönster minimeras, hur fungerar det?

Jag (och alla andra liknande program antar jag) använder en global hook för att känna av när användaren klickar på minimera. Kolla upp SetWindowHooxEx.

Visa signatur

Permalänk

Länken www.filipsprogram.tk finns inte jag som ville kolla in dina andra program om du hade några

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50