ÖÖ?! Hjälp mig tack! Har STORA PROBLEM

Permalänk
Medlem

ÖÖ?! Hjälp mig tack! Har STORA PROBLEM

ok nu säger jag det från början så att ni vet det!
Jag vet att denna tråd ligger fel så nämn det inte...

Ok
har köpt lite nya datordelar (alla delar funkar skit bra)
men windows strular ganska REJÄLT!!!

jag kan tex inte instalera mitt grafikkort mitt ljud kort med mera men kan instalera andra saker så som dx9 och mitt nätverkskort,,,
har värkligen inte en aning om vad som kan vara fel och tänkte därför se om någon här inne vet vad som kan vara fel,,,

aja skriv en snutt så får vi se

Visa signatur

i5-11600K 3.9 Ghz @ 4.9 Ghz, ASUS ROG Strix Z490-A Gaming, Corsair RM850X 850W / 80+ Gold, Fractal Design Celsius S24 / 240mm, Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz, 5070Ti x3
///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad*

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Hedersmedlem

Tala gärna om vad du har för grejer, så blir de mycket lättare att hjälpa dig.
Men av den lilla information du gett hittills kan jag sätta en peng på att du behöver installera chipset-drivrutiner. Följde säkert med en cd till ditt moderkort. Börja med den.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Du skrev inte riktigt vilka nya grejor Du köpt, men har Du bytt moderkort bör Du nog installera om windows.

Permalänk
Medlem

Installera alltid chipsetdrivrutinera först som videfix skriver.

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk
Medlem

Om du hade windows installerat innan du bytte pryla i datorn så ha win-skivan i när du bootar och kör en reparation av installationen.

Permalänk
Medlem

ifall det är en OEM burk typ dell, compaw, hp eller något annat med förinstallerat windows så börja med att installera om windows och blås ut allt skit som dom har pumpat in i datorn.

Permalänk
Medlem

Ok
Allting är köpt separat... och är följande,
Abit-IC7-G
GeforceFX5900 Ultra TDH MyVivo Edition
512*2 DDr Pc3200
Ibm Deskstar 60/80Hdd´s

det är vad jag har allt utom hdd´sen är sprillans nytt inte ens en vecka...
och grafikkortet är väll typ 4 månader.

Ok jag har instalerat om Windows och jag har Instalerat ChipsetDrivrarna
men när jag kommer ini windows så kvarstår samma problem.. och har ingen aning om vad som kan vara fel någon som har en aning?

Visa signatur

i5-11600K 3.9 Ghz @ 4.9 Ghz, ASUS ROG Strix Z490-A Gaming, Corsair RM850X 850W / 80+ Gold, Fractal Design Celsius S24 / 240mm, Fractal Design Define C
Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) / 3200MHz, 5070Ti x3
///If you Dance with the Devil, the Devil don´t change, the Devil changes you