Skillnade på XFree versionerna

Permalänk
Medlem

Skillnade på XFree versionerna

Nu när jag håller på att konfigurerar mitt nya debian med 2.6.3 kernel fundera jag på att updatera till senaste Xfree. Är det värt besväret, eller är det något besvär?
Är det några nyheter i den nyaste versionen? själv kör jag 4.1.0.1
Finns den som paket att ladda ner med apt-get?

isåfall vad heter packetet. svara görna med hela komandot tex apt-get upgrade xfree eller vad det nu ska vara

Visa signatur

| Abit NF7-S 2.0 | Athlon XP 2500+ | 512Mb TwinMos Winbound PC3200 DDR400 | ATI Sapphire Radeon 9700np 128Mb @ 324*310| 2*120Gb WD hdd | Chieftec Dragon FullTower | WinXp Pro SP1, Debian |

Permalänk
Medlem

4.3 finns i unstable nu

Permalänk
Medlem

ok, men vad skriver man för att få det? jag är inte så van vid apt-get ännu

Visa signatur

| Abit NF7-S 2.0 | Athlon XP 2500+ | 512Mb TwinMos Winbound PC3200 DDR400 | ATI Sapphire Radeon 9700np 128Mb @ 324*310| 2*120Gb WD hdd | Chieftec Dragon FullTower | WinXp Pro SP1, Debian |

Permalänk
Medlem

Om du fortfarande vill köra woody så kan jag rekommendera backports av XFree. Ta en titt på www.backports.org

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag har redan kört dist-upgrade med unstable apt source så det är försent

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gick det bra då för när jag förskökte uppgrader från stable till unstable så paja det installationen och jag fick installera unstable från grunden.

Permalänk
Medlem

Det tror jag, det enda som den varnar på nu är att den inte hittar skärmsläckaren i X.
jag har inte fått igång DRI på mitt radeon ännu, men det har nog inget med unstable/stabel att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Inte hittar skärmsläckare?
Har du installerat xscreensaver?

Permalänk
Medlem

Xfree 4.4 släpptes igår

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Ace
Xfree 4.4 släpptes igår

...och som jag har väntat! Man började ju tro att hela projektet skulle gå i stöpet efter den senaste tidens oroligheter.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Hedersmedlem

Dags för lite byte av kärnor och annat samt en boot snart då :).

Skillnaderna brukar väll inte vara enorma direkt, men de nya är ju sällan sämre.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem

Är det någon som på rak arm vet vad det är för förbättringar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikswe
Är det någon som på rak arm vet vad det är för förbättringar?

release notes

Visa signatur
Permalänk

Frågan är hur accepterad den blir, med tanke på licensproblemen.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
release notes

Ahhh jodå...men....Ähh tack i alla fall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikswe