Processor samt minne saknades vid leverans från DB.com!

Permalänk
Medlem

Processor samt minne saknades vid leverans från DB.com!

Jag hämtade just ut mitt paket beståendes av diverse datorkomponenter som jag beställt från datorbutiken.com.

När jag sedan öppnade paketet fann jag till min förvåning att både processorn och minnena som jag beställt saknades, trots att jag betalat för dem!

Jag har heller inte fått några mail ang. förseningar eller dylikt.

Det är första gången jag beställer från db.com och nu undrar om det här är vanligt? Skickar de resten av grejerna i efterhand? Har iaf skickat iväg ett mail till dem. Får väl hoppas att det löser sig...

Permalänk
Medlem

Det låter som om det har blivit fel i packen. Rekomenderar att du ringer deras kundtjänst

Visa signatur

Asus a7m266dual..XP1700*2..
Matrox550*512ddr266.. hyundai stingray p4 2,53 ati mobility9000
mini me p4 2,66 512ddrt400*2

Permalänk
Inaktiv

Står ju på fakturan om det är restnoterat.

Hoppas det löser sig. Men oftast tar datorbutiker bilder när
de packar. Alltså ord mot ord om det visar sig att de hävdar
att de packade sakerna.

Då förlorar du förmodligen.

Hoppas du får ut dina saker, bara du inte ljuger oss upp i ansiktet

Permalänk
Avstängd

jag fick fel chassi och dessutom söndermanglat ju.
Somsagt, db.com är hemska.. Usch och fy

Visa signatur

"I'm that dark, twisted, screams-for-no-reason-type"

Permalänk
Medlem

Re: Processor samt minne saknades vid leverans från DB.com!

Felpack är ovanligt hos datorbutiken, men det kan ju hända. Tror att det löser sig, berätta vad de svarar när de svarat på ditt mail. Hur många grejer beställde du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlx
Jag hämtade just ut mitt paket beståendes av diverse datorkomponenter som jag beställt från datorbutiken.com.

När jag sedan öppnade paketet fann jag till min förvåning att både processorn och minnena som jag beställt saknades, trots att jag betalat för dem!

Jag har heller inte fått några mail ang. förseningar eller dylikt.

Det är första gången jag beställer från db.com och nu undrar om det här är vanligt? Skickar de resten av grejerna i efterhand? Har iaf skickat iväg ett mail till dem. Får väl hoppas att det löser sig...

Permalänk
Medlem

Känns mer som att en postgubbe sitter hemma med mer minne och vassare proll just nu.

Visa signatur

Varit med ett tag.. :)

Permalänk

hahahahhaha postgubben ville väll också uppgradera.

fått svar än ?

Permalänk
Hedersmedlem

Har grejerna försvunnit under frakten så är det posten som du ska kontakta eftersom det då är en fraktskada. Antingen är det sju eller tio dagar man har på sig innan det är för sent för att anmäla.

Hitills har jag aldrig fått fel grejer från db.com, eller nån annan butik...
Posten däremot, det är ena lömska typer som gör allt för att göra livet surt för oss konsumenter

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag har fått felpack flera gånger från olika nätbutiker... Men det har alltid löst sig utan krångel. Alla kan göra fel.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Jag har fått felpack flera gånger från olika nätbutiker... Men det har alltid löst sig utan krångel. Alla kan göra fel.

Samma här.. aldrig varit några problem med saker som inte kommit fram. Det är bara att säga till så löser dom nog det åt dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erick
Känns mer som att en postgubbe sitter hemma med mer minne och vassare proll just nu.

Haha...tror nog det var kassa tanten som blev sugen på att klocka lite

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Var hon kass eller jobbade hon i kassan?

Citat:

Haha...tror nog det var kassa tanten som blev sugen på att klocka lite

Permalänk
Medlem

du har inte bara missat dom då?
det hände nämligen mig, min morsa slängde några rullar av dämpmaterial som hon trodde var skräp, dessa visade sig innehålla just processorn och minnena.. när jag fick reda på att hon slängt dom blev det till att leta i soptunnan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Var hon kass eller jobbade hon i kassan?

Bådeoch

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Kolla noga i lådan .. minnen brukar förpackas intill tex en hårdisk med metervis av bubbelplast.

Ibland har jag sett att dem lagt procesorn inuti kartongen till moderkort osv.

Annars är det bara att ringa dem, så stämmer dem av mot sitt lager och ser att saldot inte stämmer (såvida ingen på db snott grejjerna själv)

Att de kommit bort under transporten är knappast möjligt då man inte skickar bara minnen och CPU i ett ensamt kolli.

Permalänk
Medlem

Processorn och minnet kan finnas inuti chassit, kanske fasttejpat mot någon plåt.

Permalänk
Medlem

Re: Processor samt minne saknades vid leverans från DB.com!

Hur gick det då? Var det som de sa att processorn samt minnena låg i bubbelplast. Bara du inte slängt att i tron att det var emballage.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlx
Jag hämtade just ut mitt paket beståendes av diverse datorkomponenter som jag beställt från datorbutiken.com.

När jag sedan öppnade paketet fann jag till min förvåning att både processorn och minnena som jag beställt saknades, trots att jag betalat för dem!

Jag har heller inte fått några mail ang. förseningar eller dylikt.

Det är första gången jag beställer från db.com och nu undrar om det här är vanligt? Skickar de resten av grejerna i efterhand? Har iaf skickat iväg ett mail till dem. Får väl hoppas att det löser sig...

Permalänk
Medlem

Varför handla på Datorbutiken när Komplett är så MYCKET BÄTTRE! visst Komplett är lite dyrare men man får betala för service.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grabben_83a
Varför handla på Datorbutiken när Komplett är så MYCKET BÄTTRE! visst Komplett är lite dyrare men man får betala för service.

På vilket sätt skulle kompletts service vara bättre än datorbutikens??

jag har då alldrig haft några problem med datorbutiken medans jag haft problem med en retur till komplett som tog 1,5månader...

du måste ju i alla fall skriva något argument till varför du tycker så annars blir det ju lika givande som AMD vs. Intel debatten där man läser saker som AMD rulez... osv...

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredde
På vilket sätt skulle kompletts service vara bättre än datorbutikens??

jag har då alldrig haft några problem med datorbutiken medans jag haft problem med en retur till komplett som tog 1,5månader...

du måste ju i alla fall skriva något argument till varför du tycker så annars blir det ju lika givande som AMD vs. Intel debatten där man läser saker som AMD rulez... osv...

Det tar tex 1 - 2 dagar för dom att konstatera att en sak är sönder på en rma ansöken.
Datorbutiken +14 dagar !
Dom skickade mitt grafikkort 2 dagar efter att jag hade skickat dit det . Service mina vänner.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lodisen
Det tar tex 1 - 2 dagar för dom att konstatera att en sak är sönder på en rma ansöken.
Datorbutiken +14 dagar !
Dom skickade mitt grafikkort 2 dagar efter att jag hade skickat dit det . Service mina vänner.

Dustin skickade ett nytt moderkort till mig redan innan jag skickat in mitt trasiga. Service mina vänner.

Permalänk
Antielefant

mm...

Det är ju bara en fråga om service mot pris.

En butik med mer service, online eller ej, kostar normalt sett mer. Datorbutiken är billigare men tillhandahåller inte samma korta leverans- och servicetider. Dustin är dyra men har mycket goda leverans- och servicetider. Man får vad man betalar för.

Personligen tycker jag komplett.se ligger där jag vill ha det. Billigare än dustin men bättre service än db.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Tänk vad mycket enklare det skulle vara för många av oss om DB & Komplett hade en butik i Sthlm

Permalänk
Medlem

zlx har inte skrivit i tråden en enda gång. Antar att han har fått sina minnen eller så låg de bland de andra grejerna och det var han som gjorde ett misstag. Isåfall tycker jag han kan skriva det i tråden och berätta hur det har gått.

Permalänk
Medlem

Re: Processor samt minne saknades vid leverans från DB.com!

Hur gick det??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlx
Jag hämtade just ut mitt paket beståendes av diverse datorkomponenter som jag beställt från datorbutiken.com.

När jag sedan öppnade paketet fann jag till min förvåning att både processorn och minnena som jag beställt saknades, trots att jag betalat för dem!

Jag har heller inte fått några mail ang. förseningar eller dylikt.

Det är första gången jag beställer från db.com och nu undrar om det här är vanligt? Skickar de resten av grejerna i efterhand? Har iaf skickat iväg ett mail till dem. Får väl hoppas att det löser sig...

Permalänk
Medlem

Min far jobbar på posten samt så hoppar jag in några timmar i månaden så lite fördelar får man ju. Jag gör alltid så att jag öppna paketet med vittnen in närheten på posten innan jag betalar. Om det saknas något så ringer jag företaget och berätta vad som saknas och att jag inte tänker lösa ut paketet förens det saknade varorna kommer.

Man får endast göra så här när man har vittnen som kan gå i ed på att man inte stal något från paketet. Samt att oderlistan inte stämmer med varorna i paketet.

/Martin