Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Major_konig
För oss i Göteborg, Malmö finns silikonslang hos Lundgrens med innerdiameter 9mm kostar den 36,50 kr/m plus moms.

Hej,

Tack för ditt tips om Lundgrens, de finns även i Stockholm men då ute i Tyresö, vilket är lite svårt att ta sig dit om man åker kommunalt. Dock ser jag att de har ett stort utbud men vad mer exakt är det för slang du hänvisar till, har du något namn/nummer till denna slang?

/Saint25

Permalänk

Nope tyvär inget nummer eller dylikt
Slangen jag köpte är lite för lätt att vecka tyvär men den är ju iaf bättre än pvc...

Visa signatur

Proud member of the [><((((*>~] clan www.piranha.nu

Permalänk
Medlem

Jag tycker att datorbutiken.com ska vara med bland sidorna där man kan köpa kylnings saker.. Dom har ju fått in massa saker nu bla vatten kylning..

Visa signatur

Data

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Major_konig
Nope tyvär inget nummer eller dylikt
Slangen jag köpte är lite för lätt att vecka tyvär men den är ju iaf bättre än pvc...

Hej Major_konig,

Tråkigt att du inte hade nummret på slangen. Vad gäller silikonslangen finns den i olika tjocklekar på väggen, så har du en tunn slang så förstår jag dig att den är lätt att vecka men jag ska under helgen läsa igenom deras katalog och jämnföra med Kuntzes sortiment på slang (de finns i Stockholm).

/Sint25

Permalänk
Avstängd

ehhm det står i början av faq:en "Vatten kylning" men sen i nästa rubrik står det i hopsatt...varför?

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrUnDiG
ehhm det står i början av faq:en "Vatten kylning" men sen i nästa rubrik står det i hopsatt...varför?

amen GrUnDiG sluta anmärka felstavningar!!!! Det e juh löjligt!!

Permalänk

Angående det här med att låsa upp sin prolle.....Om man skulle råka kleta ihopa silvret mellan dom här små bryggorna..vad händer då? kortsluter man skiten då eller?

Visa signatur

Athlon xp 1700+ @ 1650mhz (AGKGA), 256ddr Kingston, Epox 8KHA+, GeForce 3 ti 500, SB Live!, Pinnacle PCTV Pro

Permalänk
Avstängd

shit ok förlåt....men jag vet ju själv inte vad som är det riktiga...

Visa signatur

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Permalänk
Medlem

det ska stå inopsatt

Vattenkylning

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^QuikSilver^
"sär skrivningen" <-- gjorde det med flit :P...

Varför gjorde du så med flit, med tanke på att du faktiskt inte särskrev.

Siggesson: Jag är inte helt säker, men jag tror att din processor i så fall skulle bli oanvändbar.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Siggesson
Angående det här med att låsa upp sin prolle.....Om man skulle råka kleta ihopa silvret mellan dom här små bryggorna..vad händer då? kortsluter man skiten då eller?

Sådana frågor hör inte till här. Antingen överclocknings FAQet eller kylning/klockning forumet.

Permalänk
Medlem

Någon som vet nåt om oljekylning som kan hjälpa mig....vad finns det för FÖR och NACKDELAR med det gentemot vattenkylning?

Permalänk
Medlem

oljekylning = kladdigt
det läcker lättare än vatten (tror jag.. olja ska ju kunna tränga igenom nästan alla springor..)

vatten har bättre värmeupptagningsförmåga osv...

vatten rules..

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
oljekylning = kladdigt
det läcker lättare än vatten (tror jag.. olja ska ju kunna tränga igenom nästan alla springor..)

vatten har bättre värmeupptagningsförmåga osv...

vatten rules..

nja.. olja är inte så jätte flyktigt... däremot alkoholer...
de är livsfarliga rinner ut överallt ;D

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem

hehe jag hörde om nån som ville köra sitt kylsystem på sprit.. inte så klyftigt mao! lol

Men men.. Vatten e la bättre än typ.. eeh.. allt lol

Det skulle kanske gå å göra ett system som kör kok-metoden.. använder typ ett köldmedie som vid ett visst tryck kokar vid ca 30 grader.. vore perfa att köra ett block på processorn å sen ett rör upp till en "kondensor" där gasen kyls ner och övergår till vätska å rinner ner till processorn igen.. skulle kanske funka, men de e nog svårt å bygga själv.. med rätta trycket å så...

oj då.. va skrev jag det här för? hmm

PS... gillar inte att du ser ner på mej.. det vore bättre om du lyckades förklara varför ett högre flöde är att föredra.. inte bara säga att det är bäst å punkt slut.. DS.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk

Jag vill tillägga att Premium pastan från Coolermaster hos Kjell & Company är mycket bra. Kan köpas i butikerna eller på www.kjell.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

en fråga angående kylpasta: Hur vet man om den följer med när man köper en cpufläkt ? ( SOCKET A, Cooler, XP2100+ (5U213C1H3G) på itbuttiken.dk ). Eller är det lika bra att köpa kylpasta med för säkerhetsskull ?

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Hedersmedlem

den som pasta som ofta följer med är inte fullt så bra som tex artic silver.

ofta är det en vaxbaserad pasta som redan är pålagd på flänsen. den är deffenitivt värd att byta ut, skrapa bort den med tex ett kreditkort utan att repa flänsen.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk

Vilket bilmärke har bäst värmepaket då? Ska man ta och köpa den billigaste för 100 spänn eller köpa en dyrare?

Visa signatur

Annars då?

Permalänk
Medlem

SUVERÄN GENOMGÅNG ÄVEN DET HÄR... den är en värdig länk på min sida.
Ni slapp några onödiga frågor från nöbörjaren jag.

Tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad står CFM för???????????

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ungefär hur mycket kan en radiotor från en bil kosta?????

Jag undrar får man något bra resultat genom att kombinera en peltier med
en AX7 och en Delta 80mm 80cfm ????

Visa signatur

#1 | PROMETEIA | P4 2,4C1 | IT7-MAX2 v2 | 280GB | Corsair PC3500 | Sapphire R9700pro 18,7k p
#2 | PROMETEIA | 2100+ AUIHB 0302MPMW | NF7-S rev1.2 | Twinmos / winbond 2x256MB PC3200 | WD-SE 120GB |

Permalänk
Medlem

tack för denna guide..nu förstår jag hur man ska bygge en vattenskylning till datorn..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrMicke
Vad står CFM för???????????

CFM står för "Cubic feet per minute" och är en måttenhet som används i de anglosaxiska länderna i huvudsak då tum och foot enheterna används i deras måttsystem medans vi i Europa använder oss av metersystemet. Vi talar om t ex 1 kubik meter luft medans de talar i CFM termer i stället. Jag har nu inga exakta uppgifter att ge dig vad 1 kubik meter luft motsvarar i CFM men det finns säkert någon på forumet som har dessa uppgifter tillgängliga.

/Saint25

Permalänk
Medlem

En fot = 30.48 cm. En kubikfot är således 28.32 dm^3 (liter) eller 0.02832 m^3.
1 CFM motsvarar 1.7 m^3/h (28.32*60/1000). Det rör sig om knappt 30 liter per minut, d.v.s. en knapp halvliter per sekund.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ztigmata
Någon som vet nåt om oljekylning som kan hjälpa mig....vad finns det för FÖR och NACKDELAR med det gentemot vattenkylning?

jag undrar samma sak . (inget skit snack tack utan fakta som stämmer ....please)

Permalänk
Medlem

Tycker det borde läggas in hur man tar bort kylpasta också, då det har varit en del frågor om detta på forumet.

Permalänk
Medlem

Tjao är väl inte noob på kylning men jag behöver lite hjälp ..

Jag har en Amd Athlon Xp 2100+ med en spire fläkt ligger på ca: 52-53 grader vilket jag letar efter att sänka .. den som vet en bra fläkt/vattenkylning som inte kostar skjortan men kyler bra så man möjligtvis kan klocka lite grann ...

Skulle vara tacksam ifall nån kunde ge mig ett tips
tack på förhand

Visa signatur

"Jag drömde att jag laddade ner linux" -oniac

Permalänk
Medlem

Övarvaknings programet som följde med på cd till moderkortet visar fel temp, vad finns det för fler program som visar cpu temp?

S: motherboard monitor är nog det vanligaste övervakningsproget som används. Och det finns att tanka, http://mbm.livewiredev.com/ <- där.

Permalänk

Hej håller på att fixa ett vatten system (blev inget Vapochill efterallt) jag har beställt en Eheim 1250 pump, grejen e de flästa produkter jag har beställt kommer från Gtek men det jag inte kan hitta e en vattentank för Eheim 1250 pumpen(vilken iof är köpt på en dansk sait).

Tror ni en "Aluminiumvattentank för Eheim 1046/1048, 320ml" skulle kunna funka till en Eheim 1250 pump?

Stort Tack...

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se