Låst, men borde ändå gå att öka fsbn?

Permalänk
Medlem

Låst, men borde ändå gå att öka fsbn?

Det är så att min p4 1.8 är låst. Fast det betyder väl ändå att jag ska kunna öka fsbn? Bara det att menyn i bios för fsb inte är "ifylld", allså den går inte att välja. Hur ska jag då kunna ändra fsbn. Känns så fjantigt med bara 1.8

Permalänk
Medlem

Man klockar väll inte p4or med FSB, med multipel gör man väll det. :s

Permalänk
Medlem

Inte om den är låst.

Permalänk
Medlem

p4or klockas visst med FSB, det kanske är så att du måste aktivera den menyn nånstans?
typ "user define settings" nånstans, testat läsa manualen?

Visa signatur

Opteron 144 265x9 :E

Jag har en anmärkning för jag är en badboy! :)

Permalänk
Medlem

Har du en märkesdator? Då är det oftast kört att kunna klocka.

Permalänk

jag har samma prob med min 3.2, men det verkar inte som om någon vet hur man gör så att man kan ändra i den menyn.

Permalänk

Kanske en jumper på moderkortet som låser upp menyn?

Permalänk
Medlem

Ingen aning om hur jumprarna ser ut :S

Permalänk
Medlem

kan väll inte va nån jumper till sånt inte till mitt epox kort iaf

Visa signatur

||Moderkort|| ASUS Maximus IV GENE-Z ||Cpu|| Intel® Core i7-2600K Processor @ 4.8ghz ||Minne|| Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB(3x4gb) ||Gpu|| ASUS GeForce GTX 560Ti ||Hdd (boot)|| Corsair SSD Force Series GT 120GB ||PSU|| Corsair HX 850W PSU ||| Vattenkylning | EK-Supreme HF | XSPC RX240 Dual Radiator |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnylocktong
jag har samma prob med min 3.2, men det verkar inte som om någon vet hur man gör så att man kan ändra i den menyn.

Jonny varför klocka en 3.2

Visa signatur

Intel Core Duo 2 E6850 3.0 - MSI 8800Ultra - 4x1GB Corsair Dominator XMS PC 8500 - Samsung 2x160GB - Tagan 520Watt - Samsung T220 - Antec Performance One P182A

Permalänk
Medlem

Kan vara jumprar; jag har t.ex en jumper som antingen låser fsb till 100/133 eller User define typ...

Visa signatur

.: Barton2500+@2200 Mhz [200x11] - Tt Silent Boost : 512 MB Twinmos : Gigabyte 7n400 Pro2 : 2x80 GB Raid / 1x120 GB SATA : Geforce4 Ti4400 : Antec Sonata 2x120mm [ Idle: 41c : Full: 51c ] :.